مهاجرت تحصیلی یونان

رشته پرستاری در یونان

رشته پرستاری در یونان

یونان کشوری در جنوب اروپا است که 10.8 میلیون نفر جمعیت دارد و تحصیل در رشته پرستاری در یونان، مقصد محبوبی برای دانشجویان سراسر جهان است. هزینه های مراقبت های بهداشتی بالغ بر 8.3% از تولید ناخالص داخلی یا سرانه 1820€ (یورو) است. سیستم مراقبت های بهداشتی یونان یک سیستم ترکیبی است که شامل عناصری از بخش های دولتی و خصوصی است. یونان دستورالعمل های اتحادیه اروپا را در مورد صلاحیت های حرفه ای پرسنل مراقبت های بهداشتی، فن آوری و تجهیزات پزشکی، داروها و بیمه درمانی داوطلبانه در قوانین ملی خود گنجانده است.

از سال 2010 یونان یک بحران اقتصادی عمیق را تجربه کرده است که هنوز هم هزینه های بخش دولتی و خدمات در بهداشت و درمان و آموزش را تحت تأثیر قرار می دهد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مبانی رشته پرستاری در یونان

در طول سال های گذشته، دولت یونان اغلب از کمبود پرستار حرفه ای در این کشور گزارش می داد. بنابراین، فارغ التحصیلانی که مدرک پرستاری دارند، برای یافتن شغل در این زمینه مشکلی ندارند. خارجیانی که هیچ مدرک پرستاری ندارند، باید دوره مقدماتی را در این زمینه بگذرانند. این دوره شامل 8 ترم است که ترم آخر آن روی تمرین بالینی متمرکز است. علاوه بر این ، کلیه متقاضیان بین المللی موظف به گذراندن امتحان دبیرستان یونان هستند. این فرایند باید قبل از مراجعه به موسسات آموزش عالی یونان انجام شود. کلیه فارغ التحصیلان بدون استثنا نیاز به دریافت پروانه پرستاری دارند. علاوه بر این، دانش یونانی بسیار مهم است.

این بدان معناست که پرستاران آینده یا کارکنان مراقبتی که این زبان را نمی دانند باید آن را یاد بگیرند. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه های یونان دوره های ویژه زبان یونانی را ارائه می دهند. در حال حاضر، مبانی رشته پرستاری در یونان دوره های اساسی رشته پرستاری را ارائه می دهند. تعداد برنامه های تحصیلات تکمیلی به طور قابل توجهی کمتر است. متقاضیان خارجی علاقه مند به دوره های کارشناسی پرستاری، باید به دوره های ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه پلوپونز و موسسه آموزشی فن آوری اپیروس توجه کنند. به عنوان مثال، برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا یا دانشگاه ملی و دانشگاه کاپودیسترین آتن، مورد بررسی قرار می گیرد.

هزینه های رشته پرستاری در یونان

تحصیل در یونان ارزان تر از کشورهایی مانند نیوزیلند یا فنلاند است. با این حال، هزینه های پیش بینی شده برای هر سال تحصیلی کم نیست. در مورد دانشجویان خارجی، مسئله تأمین هزینه رشته پرستاری در یونان ممکن است مسائل بیشتری نسبت به متقاضیان محلی داشته باشد. دانشجویان بین المللی نیاز به پول اضافی برای زندگی در این کشور دارند و نیاز به پرداخت اجاره و تأمین هزینه های غذا، خدمات و سرگرمی دارند. این افراد شهریه بیشتری نسبت به متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا پرداخت می کنند. به منظور کمک به دانشجویان در تأمین هزینه های تحصیل، برخی از دانشگاه های یونان بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.

داوطلبان واجد شرایط، دانشجویان درخشان با دستاوردهای برجسته علمی هستند. انتظار می رود دانشجویان به طور متوسط ​​سالانه کمتر از 9200€ (یورو) پرداخت کنند. این هزینه برای یک برنامه اساسی در پرستاری تعیین می شود. برای اطلاعات بیشتر ، به وب سایت دانشگاه نیکوزیا مراجعه کنید. برنامه های کارشناسی ارشد ممکن است هزینه کمتری را نشان دهد. از دانشجویان متقاضی برنامه دانشگاه ملی و Kapodistrian آتن انتظار می رود که برای هر ترم 500€ (یورو) بپردازند. جهت تحصیل در این کشور بایستی ابتدا از شرایط اخذ ویزای تحصیلی یونان اطلاع یابید که در مقاله لینک شده به طور کامل به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

هزینه های رشته پرستاری در یونان

شرایط مدرک زبان در رشته پرستاری در یونان

متقاضیان تحصیلات دوره کارشناسی باید مدارک دبیرستان را با فرم درخواست خود ارائه دهند. گواهی مهارت زبان نیز لازم است و دانشگاه نیکوزیا برنامه های بسیاری دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بنابراین تسلط به این زبان ضروری است. یونانی زبان اصلی تدریس در بسیاری از دانشگاه ها است. بنابراین، از متقاضیان خارجی خواسته می شود تا گواهی مهارت در این زبان را نیز نشان دهند. بسیاری از کشورهای اروپایی برنامه های آموزش کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. متأسفانه در یونان اینگونه نیست. در این کشور اکثر دوره ها به زبان یونانی ارائه می شود. به عنوان مثال، برنامه های آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه Peloponnese و موسسه آموزشی فناوری Epirus به طور کامل به یونانی آموزش داده می شود.

با این حال، موسسه Epirus مجموعه ای از دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. برخی از دانشگاه ها برنامه هایی را به 2 زبان انگلیسی و یونانی ارائه می دهند. به عنوان مثال، برنامه کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا به زبان انگلیسی تدریس می شود. برنامه های کارشناسی ارشد، اغلب به یونانی تدریس می شوند. دانشجویان بین المللی که یونانی نمی دانند باید یادگیری آن را شروع کنند. بهتر است این فرآیند را قبل از شروع مطالعات انجام شود. همه متقاضیان خارجی نیاز به گذراندن امتحانات خاصی دارند که به زبان یونانی انجام می شود. در جهت اطلاع از شرایط مدرک زبان در رشته پرستاری در یونان نیز می توانید مقاله شرایط تحصیل رایگان در یونان را نیز مطالعه بفرمائید.

بهترین دانشکده های رشته پرستاری در یونان

رشد و توسعه سریع سیستم مراقبت های بهداشتی نیازمند این است که همه متخصصانی که در این زمینه فعالیت می کنند سریعا با تغییرات روبرو شوند و خود را با آنها منطبق کنند. این دقیقا تغییر ماهیت حرفه پرستاری است که خواستار برنامه های دوره پرستاری مبتنی بر تنوع است. برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا را می توان در لیست چنین دوره های تحصیلی قرار داد. فارغ التحصیلانی که اولین قدم های شغلی خود را برمی دارند، می توانند از دانش و مهارت خود در زمینه های مراقبت، آموزش، مدیریت و حتی تجارت استفاده کنند. دانشجویانی که قصد دارند بعد از اتمام دوره مقدماتی تحصیلات خود را ادامه دهند می توانند برای دوره کارشناسی ارشد اقدام کنند.

پرستاری تنها فعالیت پرستاران حرفه ای نیست، بلکه اصلی مهم در دانشگاه پلوپونز است. این دانشگاه با پیگیری بالا، آموزش پرستاران را در سطح بالاتر را دنبال می کند. پرستارانی که می توانند دانش خود را گسترش دهند و در تحقیقات نیز شرکت می کنند. هر دوره در داخل برنامه شامل مجموعه ای از سخنرانی ها است. برخی از دوره ها به معنای تمرین در قالب تمرینات آزمایشگاهی است. در پایان هر واحد، دانش آموزان باید یک آزمون کتبی را پشت سر بگذارند. از دانشجویان هر ترم انتظار می رود که برخی از واحدهای اجباری و چندین مورد انتخابی را تکمیل کنند. در خصوص اطلاع از بهترین دانشگاه های رشته پرستاری در یونان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :