مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته مکانیک در کانادا

رشته مکانیک در کانادا

اخذ پذیرش تحصیلی در رشته مکانیک در کانادا طی سال تحصیلی 2023-2022 در کالج ها و دانشگاه های این کشور برای متقاضیان خارجی امکان پذیر می باشد. به این صورت که افراد می توانند تنها دوره یک تا 2 ساله ای به صورت عملی در کالج های کانادا بگذرانند و سپس به عنوان مکانیک فعالیت کنند. همچنین این امکان پیش روی کانادایی ها و سایر دانشجویان خارجی وجود دارد که با اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در رشته مهندسی مکانیک بتوانند جایگاه بهتر و پردرآمدتری پس از فارغ التحصیلی داشته باشند. البته باید توجه داشت چه در کالج و چه در دانشگاه، تحصیل در کانادا رایگان نمی باشد و شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی بالاتر از دانشجویان کانادایی است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به کانادا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل در رشته مکانیک در کانادا چقدر است؟
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل در رشته مکانیک در کشور کانادا وجود دارد یا خیر؟
  • آیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به ویزای کاری وجود دارد؟

هزینه تحصیل در رشته مکانیک در کانادا

یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده هزینه تحصیل در کانادا، هزینه های زندگی است که در شهرهای مختلف این کشور با توجه به سبک زندگی هر فردی متفاوت خواهد بود. در حالی که ونکوور جزء گران ترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی است، زندگی در شهرهایی مثل کبک، تورنتو و مونترآل به مراتب ارزان تر خواهد بود. شهریه دانشگاه های کانادا برای دانشجویان کانادایی و کسانی که اقامت دائم یعنی همان PR این کشور را دارند پایین تر است.

به عبارت دقیق تر این افراد با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه یا کالج مورد نظر خود برای تحصیل در رشته مکانیک یا مهندسی مکانیک باید سالانه بین 6460CAD الی 7060CAD (دلار کانادا) شهریه بپردازند. در حالی که شهریه سالانه برای تحصیل در رشته مکانیک در کانادا در برخی از دانشگاه های این کشور ممکن است به سالانه 25000CAD (دلار کانادا) هم برسد.

تحصیل رایگان در رشته مکانیک در کانادا

بهترین دانشگاه های رشته مکانیک در کانادا

برای تحصیل در رشته مکانیک در کانادا دانشگاه های خیلی خوبی وجود دارد که برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته مکانیکرتبه بندی در سال 2022
دانشگاه تورنتو18
دانشگاه مک گیل31
دانشگاه مک مستر144
دانشگاه آلبرتا119
دانشگاه کلگری178
دانشگاه مونترال118
دانشگاه اتاوا198
دانشگاه واترلو166
دانشگاه سایمون فریزر290
دانشگاه مانیتوبا388
دانشگاه ساسکاچوان465
دانشگاه یورک416
دانشگاه کارلتون483

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

کار حین تحصیل در رشته مکانیک در کانادا

دانشجویان بین المللی نیز اجازه کار حین تحصیل در کانادا را دارند اما ساعات آن محدود به سقف 20 ساعت در هفته است و بعضا بایستی برای آن مجوز بگیرند. در واقع اگر کاری که دانشجو به عهده گرفته در محیط دانشگاهی باشد مثلا مشاغلی از جمله کمک به اساتید در فعالیت های پژوهشی و غیره، نیازی به اخذ مجوز کار کانادایی وجود ندارد. برای تبدیل کردن ویزای تحصیلی کانادا به ویزای کار، پس از فارغ التحصیل شدن، مهندسین مکانیک باید شغلی در این کشور پیدا کنند. همچنین در صورت داشتن امتیازات بالا علاوه بر اخذ ویزای کاری امکان درخواست و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق فرآیند ورود سریع هم وجود دارد. مهندسین مکانیک در کشور کانادا غالبا در صنعت نفت و گاز یا در کارخانه های متعددی که در این کشور وجود دارد مشغول به کار می شوند.

در واقع شهرهای کانادایی که بیشترین فرصت های شغلی و بالاترین سطح درآمد را به مهندسین مکانیک پیشنهاد می کنند عبارتتند از :

  • ونکوور
  • کلگری
  • ادمونتون

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در رشته مکانیک در کانادا در سال 2022 یا متقاضیان اخذ ویزای کاری برای پیدا کردن کار در کانادا می توانند جهت بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. رشته مهندسی مکانیک یکی از رشته های بسیار پردرآمد و دارای فرصت های شغلی بسیار است که علاوه بر کانادا در کشورهایی از جمله آلمان و اتریش نیز شرایط خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :