مهاجرت تحصیلی یونان

رشته موسیقی در یونان

رشته موسیقی در یونان

رشته موسیقی در یونان گرایش هایی مانند پیانو، ویالون و سایر سازها را دارد که این رشته توانسته علاقمندان به موسیقی را جهت تحصیل جذب خود سازد. از طرفی باید توجه داشته باشند بازار کار یونان برای اکثر رشته های تحصیلی از جمله موسیقی خوب نیست. در واقع از جمله معدود رشته های تحصیلی که پس از فارغ التحصیلی شانس خوبی برای کاریابی و تمدید اقامت خود در یونان دارند تنها می توان به گرایش های مختلف پزشکی و برخی رشته های مهندسی اشاره نمود. آن هم در شرایطی که از دانشگاه های برتر یونان فارغ التحصیل شده باشند و علاوه بر زبان انگلیسی به زبان یونانی هم کاملا مسلط باشند. چرا که نرخ بیکاری در یونان در سال 2022 بالای 18% است و نه تنها شانس کمی برای یافتن کار ضمن تحصیل وجود دارد.

با این وجود نکات مثبتی در خصوص یونان وجود دارد که ممکن است سبب شود برخی از دانشجویان از کشورهای مختلف از جمله ایران علاقمند باشند تحصیلات خود در رشته موسیقی را در یونان ادامه دهند. از آن جمله می توان به نسبت پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در یونان نیز اشاره نمود. البته دانشگاه های دولتی یونان تنها برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا رایگان هستند. منتهی امکان تحصیل رایگان یا ارزان قیمت در رشته موسیقی در کشورهای بهتر اروپایی مثل آلمان، نروژ، فرانسه، اتریش و ایتالیا وجود دارد.

با این وجود تحصیل در یونان هم طرفدارانی دارد به همین دلیل در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالا ذیل پاسخ می دهد:

  • حدود هزینه های تحصیل در رشته موسیقی در یونان در سال 2022 برای دانشجویان غیر اروپایی چقدر است؟
  • سطح درآمد موسیقی در یونان چه میزان است؟

شهریه رشته موسیقی در یونان

در سال 2022 دانشجویان علاقمند به تحصیل در گرایش های مختلف موسیقی باید با توجه به مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)، نوع دانشگاه و گرایش تحصیلی خود، برای شهریه رشته موسیقی در یونان سالانه بین 3000€ الی 15000€ (یورو) شهریه پرداخت نمایید. البته با صرفه جویی در هزینه ها، مثلا از طریق اقامت در خوابگاه دانشجویی به جای تهیه آپارتمان مستقل، می توان هزینه های ماهانه در یونان را حتی به ماهانه 500€ (یورو) هم کاهش داد.

برای بررسی بهتر هزینه های زندگی در یونان در جدول ذیل این مسئله به تفصیل بیان شده است:

موارد تشکیل دهنده هزینه های زندگی در یونانقیمت به یورو
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه€450
خدمات ماهانه آب و برق€100
خوراک€200

شرایط کار رشته موسیقی در یونان

دانشجویان در یونان تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند هرچند غیر اروپایی ها قبل از مشغول شدن به کار باید از دولت این کشور مجوزهای لازم را اخذ نمایند. همچنین نباید فراموش شود که نرخ بیکاری در یونان 18.2% است و نرخ بیکاری جوانان یعنی افراد 18 تا 24 ساله بالای 50% می باشد. پس در این کشور با توجه به شرایط نابسامان بازار کار نباید انتظار یافتن شغل دانشجویی داشت. با این وجود دانشجویان ممتاز دانشگاه های برتر یونان که علاوه بر زبان انگلیسی و یونانی به زبان های دیگر مثل آلمانی یا فرانسوی هم مسلط هستند و در مجموع رزومه خیلی خوبی دارند، احتمالا بتوانند ضمن تحصیل کار مرتبطی با رشته موسیقی در کمپانی های موزیک بین المللی که در یونان شعبه دارند، پیدا کنند.

پیدا کردن و شرایط کار رشته موسیقی در یونان درآمد خیلی زیادی برای دانشجویان به همراه نخواهد داشت. در واقع می توان انتظار داشت بین 100€ الی 180€ (یورو) درآمد دانشجویان رشته موسیقی در یونان باشد. چرا که ضمن تحصیل تنها به صورت پاره وقت اجازه کار در یونان دارند. البته کار دانشجویی علاوه بر مزیت مالی، باعث می شود فرد سریع تر در صنعت موسیقی جا بیفتد و کار پس از فارغ التحصیلی خود را نیز سریع تر پیدا کند.

شرایط کار رشته موسیقی در یونان

دانشگاه های رشته موسیقی در یونان

علاوه بر کار حین تحصیل در یونان، فعالان حوزه موسیقی می توانند از همان ابتدا از دانشگاه های مطرح این کشور پذیرش بگیرند تا راحت تر بتوانند شغل مناسبی پس از فارغ التحصیلی پیدا کنند. چرا که راه های تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های یونان عبارتند از:

  • یافتن شغل
  • خرید ملک به ارزش حداقل 250000€ (یورو)
  • ازدواج با شهروند یونانی

کمپانی های موسیقی ملی یا بین المللی در یونان معمولا ترجیح می دهند با فارغ التحصیلان دانشگاه های ذیل همکاری داشته باشند:

  • Athens Conservatory / Odeion Athinon
  • Athens Conservatory “Orfeio Odeio”
  • Hellenic Conservatory of Music & Arts
  • Ionian University Department of Music
  • Macedonian Conservatoire of Thessaloniki
  • National Conservatory
  • Thessaloniki

کار پس از فارغ التحصیلی رشته موسیقی در یونان

فرصت دانشجویان جهت کار پس از فارغ التحصیلی در یونان تنها 2 ماه است. این موضوع بدین معنا می باشد که اگر در این فرصت نتوانند شغلی در این کشور پیدا کنند باید خاک یونان را ترک نمایند. بخاطر همین غیر اروپایی ها غالبا ترجیح می دهند به سراغ کشورهایی با بازار کار بهتر مانند کشور آلمان بروند. در واقع آلمان نه تنها دانشگاه های بهتری نسبت به یونان دارد، بلکه علاوه بر این که نرخ بیکاری در سال 2022 تنها 3.4% است، به دانشجویان 2 سال پس از فارغ التحصیلی همچنان اجازه اقامت می دهد. ولی وقت سفارت طولانی مدت آلمان برای اعطاء ویزای تحصیلی یونان در ایران سبب شده برخی از دانشجویان کشورهای دیگر از جمله یونان را انتخاب کنند.

سطح درآمد فارغ التحصیلان رشته موسیقی در یونان بستگی به موارد مختلفی دارد که از آن جمله می توان به سطح تحصیلات، سابقه کار، مهارت ها و استعدادها و سایر موارد اشاره نمود. به طور کلی در سال 2022 پایین ترین میزان درآمد موسیقیدان ها در یونان ماهانه 970€ (یورو) است و متوسط درآمد آنها 1980€ (یورو) می باشد. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در رشته موسیقی در یونان، بهترین دانشگاه ها برای رشته موسیقی و سایر توضیحاتی ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :