مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته موسیقی در آلمان

رشته موسیقی در آلمان

اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته موسیقی در آلمان دشوار است زیرا سطح آموزشی بسیار بالا می باشد، متقاضیان زیادی از سرتاسر دنیا دارد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت تحصیل در آلمان در رشته موسیقی یا سایر رشته ها، رایگان بودن دانشگاه های دولتی این کشور در اکثر ایالت ها می باشد. در حالی که غالب کشورهای اروپایی از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس، شهریه به مراتب بالاتری اخذ می نمایند.

یکی دیگر از مواردی که سبب می شود آلمان طرفداران زیادی داشته باشد، پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور است. به این ترتیب علاوه بر امکان کار ضمن تحصیل، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند با یافتن شغل، اقامت خود را تمدید نمایند. البته باید توجه داشت لازمه پیدا کردن کار در کشورهای اتریش، آلمان و مناطق آلمانی نشین سوئیس، تسلط به زبان آلمانی است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل در رشته موسیقی در آلمان طی سال 2022 چقدر است؟
  • نرخ بیکاری آلمان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته موسیقی کدام اند؟
  • شرایط کار ضمن تحصیل در آلمان چگونه است؟

هزینه تحصیل در رشته موسیقی در آلمان

7 شهر برتر دنیا برای تحصیل در رشته موسیقی عبارت هستند از:

رتبهشهرکشور
1ویناتریش
2میلانایتالیا
3پاریسفرانسه
4بارسلوناسپانیا
5توکیوژاپن
6برلینآلمان
7دوبلینایرلند

همان طور که مشاهده می شود آلمان یکی از مقاصد برتر برای تحصیل در رشته موسیقی است. از این رو امکان تحصیل رایگان در این رشته را نیز دارد. در واقع دانشگاه های دولتی آلمان معمولا فقط در طول ترم هزینه محدودی برای ثبت نام اخذ می نمایند که غالبا بیش از 250€ (یورو) نمی باشد.

تعدادی از دانشگاه های آلمان که در سال 2022 امکان تحصیل رایگان را فراهم نموده اند عبارتند از:

  • دانشگاه برمن
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه هامبورگ

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته موسیقی در آلمان

برای اخذ پذیرش رشته موسیقی در دانشگاه های آلمان معمولا به صورت حضوری از افراد خواسته می شود تا ساز مورد نظر خود را بنوازند. همچنین برخی دانشگاه های آلمان ممکن است از افراد درخواست کنند فیلم اجرای خود را ارسال نمایند. در نهایت با توجه به رقابتی بودن فضا کسانی شانس خوبی دارند که سابقه فعالیت در کنسرت ها و جشنواره های موسیقی بین المللی را داشته باشند.

اخذ پذیرش از دانشگاه های رنکینگ بالای آلمان سخت تر است. از جمله بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته موسیقی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های آلمانرتبه بندی QS
دانشگاه مونیخ63
دانشگاه هایدلبرگ64
دانشگاه بن240
دانشگاه گوته فرانکفورت311
دانشگاه فرایبورگ175
دانشگاه گوتینگن195
دانشگاه کلن282
دانشگاه مونستر356
دانشگاه توبینگن175
دانشگاه هامبورگ403

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته موسیقی در آلمان

کار ضمن تحصیل در رشته موسیقی در آلمان

دانشجویان خارجی در آلمان همانند اکثر کشورهای دنیا اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. منتهی حتی در حوزه موسیقی تسلط داشتن به زبان رسمی آلمان برای یافتن شغل در این کشور ضروری است. معمولا کسانی که تنها به زبان انگلیسی مسلط هستند، در اکثر رشته ها نمی توانند چه حین تحصیل و چه پس از فارغ التحصیلی شغلی پیدا کنند. این مسئله اهمیت زیادی دارد چرا که کار ضمن تحصیل می تواند تامین کننده بخشی از هزینه های زندگی در آلمان باشد.

نرخ بیکاری آلمان به شرح ذیل است:

سالنرخ بیکاری در آلمان
2021%3.6
2022%3.4

کار پس از تحصیل در آلمان

کسانی که از دانشگاه های مطرح آلمان که تعدادی از آنها معرفی شدند فارغ التحصیل شده باشند، شانس خوبی برای پیدا کردن کار در گروه های موسیقی مطرح بین المللی و یافتن شغل در کمپانی های مطرح خواهند داشت. چرا که آلمان و جمهوری چک جزء بهترین کشورهای اروپایی از نظر فراهم بودن فرصت های شغلی هستند، در حالی که نرخ بیکاری جوانان در کشورهای اسپانیا، یونان و ایتالیا بسیار بالا می باشد. همین مسئله سبب شده جوانان بسیاری از کشورهای مذکور جهت پیدا کردن کار به آلمان، چک، سوئیس، مجارستان، اتریش، هلند و سایر نقاط اروپا مهاجرت نمایند.

علاقه مندان به تحصیل در رشته موسیقی در آلمان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطرح نمودن سوالات خود برای مهاجرت تحصیلی به آلمان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :