مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته فیزیک در اتریش

رشته فیزیک در اتریش

رشته فیزیک در اتریش بر تحقیقات تمرکز دارد و یکی از قدیمی ترین رشته های دانشگاهی است که در مراحل مختلف تدریس می شود. این رشته در درجه اول بر مکانیک کلاسیک، نسبیتی و کوانتومی و نظریه میدان کوانتومی تمرکز دارد. مدارک فیزیک بر توضیح پدیده هایی که مردم مشاهده می کنند و تجربه می کنند متمرکز است و از طریق اکتشافات آن، تأثیرات قوی بر ریاضیات، فلسفه، زمین شناسی و مهندسی دارد. در فیزیک در اتریش زمینه ‌ای است که برای کسانی که می‌خواهند مدرس، ژئوفیزیکدان، هواشناس کار کنند، فرصت ‌های شغلی جذابی را به ارمغان می‌ آورد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته فیزیک، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

سیستم آموزشی در رشته فیزیک در اتریش

اگر از متقاضیان تحصیل در اتریش هستید، مهم به نظر می رسد ذکر این نکته که به عنوان یک دانشجوی فارغ التحصیل فیزیک در دانشگاه، می توانید بر بسیاری از زمینه های مختلف فیزیک مانند فیزیک کوانتومی، ماده متراکم یا فیزیک هسته ای تمرکز کنید. به عنوان مثال در دانشگاه کپنهاگ شما همچنین می توانید یک نمایه صلاحیت تخصصی در اخترفیزیک، بیوفیزیک یا ژئوفیزیک به دست آورید و این برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود.

برنامه کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه کپنهاگ در موسسه نیلز بور برگزار می شود که یک جامعه تحقیقاتی بین المللی هیجان انگیز را ارائه می دهد که در آن آخرین پیشرفت های علمی ایجاد شده است. در طول برنامه می توانید در زمینه های مختلف فیزیک، از فیزیک ذرات گرفته تا تشخیص تغییرات آب و هوا در ورقه یخی گرینلند، کار کنید. آموزش تئوری، آزمایش‌ های آزمایشگاهی عملی، پروژه‌ ها و تحقیقات خودتان دانش ارزشمندی از جدیدترین فناوری را در اختیار شما قرار می‌ دهد. این موضوع شما را قادر می‌ سازد تا واقعیت فیزیکی خود را از طریق آزمایش‌ ها و مدل‌ های ریاضی توصیف کنید.

وضعیت شغلی دانشجویان رشته فیزیک در اتریش

نرخ بیکاری در بین فیزیکدانان اتریشی پایین است، چراکه شرکت‌ های بخش دولتی و خصوصی به دنبال کاندیداهایی با صلاحیت و تخصص آنها هستند، به عنوان مثال موسسه نیلز بور در دانشگاه کپنهاگ بخشی از یک محیط تحقیقاتی هیجان انگیز و بین المللی است که در آن پیشرفت های علمی شکل می گیرد. اخترفیزیکدانان به عنوان معلم یا در رصدخانه های سراسر جهان استخدام می شوند. فرصت های شغلی برای بیوفیزیکدانان در بیمارستان ها وجود دارد، در حالی که ژئوفیزیکدانان ممکن است به عنوان هواشناس، یا به عنوان مشاور در آژانس های دریایی ملی، سازمان های محیط زیست و سایر کار کنند. برخی از فیزیکدانان نیز به عنوان برنامه نویس در بخش فناوری اطلاعات به کار گرفته می شوند.

مسیر متقاضیان تحصیل در رشته فیزیک در این دانشگاه از طریق جهان فیزیک شامل آموزش نظری، تجربه با آزمایش عملی در آزمایشگاه، کار پروژه و کار در این زمینه خواهد بود. دانشجویان فارغ التحصیل در فیزیک ممکن است در یکی از رشته های فرعی متعدد مانند فیزیک ذرات، فیزیک اتمی، فیزیک حالت جامد، فیزیک هسته ای، سیستم های پیچیده در فیزیک و فناوری اطلاعات کوانتومی تخصص داشته باشند. به عنوان یک دانشجوی فارغ التحصیل در رشته فیزیک، به مدارک علمی برای مشارکت مستقل در تحقیقات مدرن و ارتباط نتایج دست خواهید یافت. در خصوص اطلاع از شرایط اخذ اقامت اتریش نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در این بخش سایر بسترهای شغلی که بواسطه تحصیل در رشته فیزیک برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم می شود، اشاره شده است:

سایر بسترهای شغلی رشته فیزیک در اتریش

درآمد شاغلان رشته فیزیک در اتریش

فردی که به عنوان فیزیکدان در اتریش کار می کند معمولا حدود 8010€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 3840€ (یورو) (کمترین) تا 12600€ (یورو) (بالاترین) متغیر است. اما متوسط حقوق 8330€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان فیزیکدان کار می کنند کمتر از 8330€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 8330€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از فیزیکدانان کمتر از 5480€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 5480€ (یورو) درآمد دارند.

در این میان سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است و به تبع آن هرچه سطح تجربه و سابقه بالاتر باشد، میزان دریافتی بیشتر است. یک فیزیکدان با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 4500€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 6380€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 42% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2سال است. با رسیدن سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، یک فیزیکدان حقوقی معادل 8380€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 31% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. شرایط کار در اتریش به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

درآمد شاغلان رشته فیزیک در اتریش

دلایل جذابیت تحصیل در رشته فیزیک در اتریش

مزیت تحصیل در اتریش، ذهنیت آرام اتریشی ها نسبت به دانشگاه است. به طور کلی، دوره های تحصیلی بین 3 تا 5 سال طول می کشد، اما از نظر فنی هیچ محدودیتی برای مدت زمانی که می توانید طول بکشد تا تحصیل را به پایان برسانید وجود ندارد. این بدان معناست که دانشجویان در اتریش به میزان قابل توجهی استرس کمتری نسبت به دانشجویان در بریتانیا دارند. علاوه بر این، هزینه های دوره در دانشگاه های اتریش بسیار ناچیز است، به خصوص اگر از یک کشور اتحادیه اروپا آمده باشید. به علاوه، می توانید برای کمک به اراسموس در زمانی که آنجا هستید درخواست کمک مالی کنید. این فشار مالی را از بین می برد.

از سوی دیگر شما فراغ بال در دسترسی به سایر کشورها دارید. چراکه 8 کشور مختلف با اتریش مرز مشترک دارند و به لطف شبکه ریلی کارآمد و متصل، دسترسی آسان است. سفر با اتوبوس نیز گزینه‌ ای برای آن دسته از دانشجویانی است که از بودجه آگاه هستند، با شرکت‌ هایی مانند Flixbus که افراد را از وین به برلین از حدود 22€ (یورو) دریافت می‌کنند. از سوی دیگر با توجه به زیاد بودن دانشجویان بین المللی احساس غریبگی به شما دست نمی دهد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته فیزیک در اتریش با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند تا اطلاعات تخصصی تری را در این زمینه دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :