مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته سینما در ترکیه

رشته سینما در ترکیه

کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور در رشته سینما را دارند، تحصیل در رشته سینما در ترکیه بهترین انتخاب برای متقاضیان می باشد. کشور ترکیه واقع در 2 قاره اروپا و آسیا و جزء مهمی از خاورمیانه می باشد، این کشور در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. جمعیت این کشور بیش از 80 میلیون نفر می باشد و با 8 کشور یونان، بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، نخجوان، ایران، عراق و سوریه مرز مشترک زمینی دارد.

ترکیه در طول سال ها مورد حملات و اشغال قرار گرفته است. علاوه بر این، این کشور تلاطم های سیاسی را تجربه می کند. اما از این گذشته این کشور یک انتخاب مناسب و عالی برای دانشجویان بین المللی می باشد. فرهنگ این کشور متنوع می باشد که به اروپا و دنیای غرب باز می گردد. با این وجود، ارزش های سنتی خود را حفظ کرده است. این کشور از طریق پلی قسمت اروپا و آسیا را به هم متصل می کند. از طریق تماس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

شرایط تحصیل در ترکیه

در حال حاضر مقصد گردشگری محبوب، بهبود سریع کیفیت آموزش عالی، ترکیه را به عنوان مکانی مناسب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. این کشور دارای پیوندهای بین المللی بیشماریست و موقعیت مکانی این کشور آن را به یک اتصال عالی برای آسیا و اروپا تبدیل می کند. در حال حاضر حدود 125000 نفر دانشجوی بین المللی در ترکیه تحصیل می کنند. دولت ترکیه خواهان افزایش این مقدار به 350000 نفر دانشجوی بین المللی طی چند سال آینده برساند. دانشگاه های ترکیه فرصت تجربه آموزش عالی را به دانشجویان بین المللی و بومی می دهند.

دانشگاه های رشته سینما در ترکیه

در حال حاضر در ترکیه حدود 183 موسسه آموزش عالی وجود دارد. از این رو حدود 109 دانشگاه دولتی و 74 دانشگاه های خصوصی جزء دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه ها هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند. با وجود اینکه سیستم آموزش عالی ترکیه جزء جدیدترین سیستم ها در جهان می باشد که شهرت جهانی دارد.

2 دانشگاه ترکیه جزء 600 دانشگاه برتر رتبه بندی QS در سال 2022 شناخته شده اند که عبارتند از:

  • رتبه جهانی دانشگاه کوچ 451
  • رتبه دانشگاه سابانچی 521

زبان رسمی ترکیه، ترکی می باشد. اما چندین زبان دیگر هم در این کشور وجود دارد که در سراسر آن صحبت می کند که می توان به کورمانجی، عربی، زازا، کباردی و غیره اشاره کرد. برای تحصیل در ترکیه اگر زبان ترکی نمی دانید، جای نگرانی نیست چرا که اکثر دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می کنند. اما به خاطر داشته باشید که اگر تحصیل در یک زبان غیر بومی را انتخاب کنید. از این رو لازم است مدارکی در مورد مهارت خود ارائه دهید. اگر استانداردهای لازم را ندارید، ممکن است بتوانید یک دوره زبان را برای پیشرفت در شما بگذرانید.

دانشگاه های رشته سینما در ترکیه

مروری بر تحصیل در رشته سینما در ترکیه

دانشجویان با تحصیل در ترکیه در رشته سینما با اصول تولید فیلم و استفاده از تجهیزات آن از جمله دوربین های دیجیتال، لنزها، سیستم های پشتیبانی دوربین، تجهیزات روشنایی قابل حمل و تجهیزات اصلی صدا آشنا می شوند. نگرانی های زیبایی شناختی تولید فیلم و ویدئو نیز با در نظر گرفتن اصول فیلم و زبان ویدیویی معرفی می شود. الزامات خاص رسانه غربالگری نیز با تأکید ویژه ای نسبت به اشکال نسبتا جدیدتر مانند کامپیوتر، وب، موبایل و نمایشگر پلت فرم دیجیتال علاوه بر طرح ریزی سنتی و فرم های مبتنی بر پخش پوشش داده می شود.

دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می دهند در لیست زیر آمده است:

  • دانشگاه یاسار
  • دانشگاه Bau
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه یدیتپه
  • دانشگاه Bahcesehir

امکاناتی که دانشگاه ها در اختیار دانشجویان قرار می دهند، نه تنها امکانات تحصیلی می باشد بلکه امکانات تفریحی مانند باشگاه های اجتماعی، تیم های ورزشی و رویدادهای فرهنگی می باشد. در هر دانشگاه، دانشجویان دور هم جمع می شوند و با هم درباره فرهنگ های هر کشوری صحبت می کنند.

هزینه تحصیل در رشته سینما در ترکیه

بسته به مکان و زبانی که برای تحصیل انتخاب می کنید، شهریه تحصیل رشته سینما در ترکیه متفاوت است. به طور کلی رشته هایی که به زبان ترکی باشند ارزان تر از رشته هایی می باشد که به زبان انگلیسی می باشد. همچنین شهریه دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی گران تر می باشند. به طور متوسط، برای گذراندن رشته تصیلی سینما در هر دانشگاهی به طور سالیانه بین TRY1600 الی 9000TRY (لیر) مورد نیاز می باشد. اما متقاضیان می توانند با بورسیه تحصیلی که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده هزینه زندگی و شهریه را کم کنند.

هزینه زندگی در ترکیه بسته به مکانی که انتخاب می کنید، می تواند متفاوت باشد. اما هزینه زندگی در ترکیه را به صورت ماهانه می توان بین 2000TRY الی 2700TRY (لیر) تخمین زد که این مقدار شامل اجاره محل اقامت، مواد غذایی و مسافر می باشد. البته این مقدار بسته به عادات خرج کردن شما می تواند کم و یا زیاد شود. اگر قصد تحصیل در رشته سینما در ترکیه را دارید برای دریافت اطلاعات بیشتر از این موضوع می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :