مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته خلبانی در پرتغال

رشته خلبانی در پرتغال

تحصیل در رشته خلبانی در پرتغال طرفداران خاص خود را دارد، هرچند پرتغال جزء کشورهای برتر دنیا در زمینه تحصیل رشته خلبانی نیست. منتهی به دلایل مختلف از جمله امکان پرداخت شهریه های نسبتا پایین تر از اکثر کشورهای اروپایی و هزینه های زندگی پایین، پرتغال محبوبیتی بین برخی از علاقمندان به رشته خلبانی پیدا کرده است. پرتغال کشوری توسعه یافته است که اگرچه در سطح کشورهای درجه 1 اتحادیه اروپا مثل هلند، سوئد، سوئیس، دانمارک، آلمان، اتریش، فنلاند و غیره نیست اما به هر حال اقتصادی پیشرفته دارد. در واقع در طبقه بندی کشورهای اروپایی به لحاظ سطح اقتصادی، پرتغال بیشتر در طبقه کشورهایی مثل مجارستان، لهستان، اسپانیا و ایتالیا قرار می گیرد.

دانشگاه های خیلی خوبی در کشور پرتغال قرار دارند که فارغ التحصیل شدن از آنها چه برای کاریابی در پرتغال چه برای استخدام شدن در سایر کشورهای دنیا، مزیت بزرگی به حساب می آید. تحصیل در رشته خلبانی در پرتغال هم همین حالت را دارد. البته بازار کار این رشته در پرتغال عالی است. مزیت دیگر رشته خلبانی به سایر رشته ها در پرتغال، علاوه بر سطح درآمد بالا و فرصت های شغلی زیاد، عدم لزوم تسلط به زبان پرتغالی برای پیدا کردن شغل است. در واقع یکی از مهم ترین الزامات برای خلبان شدن در پرتغال مسلط بودن به زبان انگلیسی است. در حالی که در سایر مشاغل افراد باید لزوما به زبان پرتغالی هم تسلط داشته باشند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در رشته خلبانی در پرتغال در سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در رشته خلبانی کدام اند؟
  • هزینه تحصیل در رشته خلبانی در پرتغال حدودا چقدر است؟
  • متوسط درآمد خلبان ها در پرتغال طی سال 2022 حدودا چه میزان می باشد؟

هزینه رشته خلبانی در پرتغال

پرتغال جزء 8 کشور برتر برای تحصیل رشته خلبانی قرار نمی گیرد. این کشورها عبارت هستند از:

  1. بریتانیا
  2. یونان
  3. فیلیپین
  4. اسپانیا
  5. هلند
  6. کنیا
  7. آمریکا
  8. مالدیو

با این وجود شهریه کلاس های خلبانی در پرتغال در مقایسه با کشورهایی مثل آمریکا، مالتا، انگلیس و دانمارک پایین تر است. به علاوه هزینه های زندگی در پرتغال هم تقریبا پایین است که در نمودار ذیل به آن پرداخته شده است:

توزیع هزینه زندگی در کشور پرتغال

ارزان ترین کشور برای تحصیل در رشته خلبانی در سال 2022 فیلیپین است، اما پرتغال هم هزینه های خیلی زیادی را بر افراد تحمیل نمی کند. در حالی که در کشوری مثل مالتا برای خلبان شدن دانشجویان باید بیش از 150000€ (یورو) هزینه کنند، دوره خلبانی در پرتغال معمولا سالی 19800€ (یورو) هزینه دارد. البته میزان دقیق شهریه بستگی به موسسه آموزشی مورد نظر در پرتغال دارد که فرد از آن پذیرش گرفته است.

لازم به ذکر است دانشجویان برخی کشورها مثل آلمان، مجارستان، سوئد و سایر برخی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را با مشغول شدن به کار دانشجویی می پردازند. در پرتغال هم تا سقف 20 ساعت در هفته دانشجویان اجازه مشغول شدن به کار ضمن تحصیل را دارند. منتهی دانشجویان رشته هایی مثل حقوق، پزشکی، دندانپزشکی، خلبانی و سایر معمولا به دلیل سنگین بودن کلاس ها و دروس خود فرصتی برای کار نیمه وقت نخواهند داشت.

چگونگی تحصیل در رشته خلبانی در پرتغال

چگونگی تحصیل در رشته خلبانی در پرتغال بستگی به توانایی های فرد دارد، اما معمولا 18 ماه به طول می انجامد. زمان اخذ پذیرش هم در هر کدام از موسسات آموزش خلبانی در پرتغال متفاوت خواهد بود، اما معمولا ددلاین ها در ماه های فوریه، مه، سپتامبر و نوامبر می باشد. همچنین لازم به ذکر است که دوره خلبانی در پرتغال به زبان انگلیسی هم تدریس می شود. از اینرو داشتن حداقل آیلتس 7 یا تافل 100 به بالا به منظور اخذ پذیرش از این دوره ها الزامی است. در سال 2022 کالج های خلبانی در پرتغال معمولا 230 ساعت پرواز آموزشی برای دانشجویان در نظر می گیرند.

همچنین دوره های آموزش زمینی در پرتغال معمولا بین 9 صبح تا یک بعد از ظهر برگزار می شوند، اما غالب دانشکده های خلبانی آموزش هوایی را با توجه به ساعات هر دانشجو تنظیم می کنند. در مقاله تحصیل در پرتغال به طور کامل درباره شرایط آموزش در این کشور اطلاعاتی در اختیار شما همراهان قرار خواهد گرفت.

چگونگی تحصیل در رشته خلبانی در پرتغال

دروس آموزشی رشته خلبانی در پرتغال

دروس آموزش زمینی برای تحصیل در رشته خلبانی در پرتغال عبارتند از:

  • حقوق هوایی و مراحل ATC
  • دانش عمومی سازه های هوایی و سیستم های الکترونیکی و الکتریکی
  • دانش عمومی جرم و تعادل
  • برنامه ریزی و نظارت بر پرواز
  • عملکرد و محدودیت های انسانی
  • هواشناسی
  • پیمایش عمومی
  • پیمایش رادیویی
  • اصول پرواز
  • ارتباطات VFR
  • ارتباطات IFR

برای دوره پرواز هم 230 ساعت آموزش هوایی وجود دارد که معمولا به 9 دوره مجزا تقسیم می شود. همچنین دوره آموزشی هواپیما 135 ساعت از این 230 ساعت را به خود اختصاص می دهد. از جمله مباحثی که در دوره هوایی آموزش خلبانی در پرتغال به افراد آموزش داده می شود می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دستگاه آموزش شبیه سازی پرواز FSTD – FNPT II
  • پروازهای واجد شرایط شبانه
  • مرحله رتبه بندی مربی پرواز و پروازهای آکروباتیک

کسب اطلاعات بیشتر در باب اعزام دانشجو به پرتغال از طریق مطالعه مقاله مذکور امکان پذیر خواهد بود.

شرایط کاری خلبان ها در پرتغال

در حالی که تقریبا تمامی مشاغل چه برای کار پاره وقت و چه برای کار تمام وقت در پرتغال لزوما باید به زبان پرتغالی هم مسلط باشند، فارغ التحصیلان خلبانی فقط کافی است به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند. رشته خلبانی در پرتغال مزیت های دیگری هم دارد که از آن جمله می توان به جایگاه اجتماعی بالا، فرصت های شغلی زیاد و سطح بالای درآمد اشاره نمود.

سطح درآمد خلبان ها در پرتغال با توجه به مهارت ها، سابقه کار و سایر موارد متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی به شرح ذیل می باشد:

حداقل درآمد ماهانه خلبان ها در پرتغال به یورومتوسط درآمد ماهانه خلبان ها در پرتغال به یوروحداکثر درآمد ماهانه خلبان ها در پرتغال به یورو
€2190€4460€6960

در واقع در کشور پرتغال تنها 25% خلبان ها ماهانه کم تر از 3030€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کنند و معمولا اکثرا جزء پردرآمدترین افراد در این کشور هستند. اگرچه متوسط درآمد خلبان ها در پرتغال در مقایسه با دانمارک، آمریکا، هلند و سایر پایین تر است. اما باید توجه داشت هزینه های زندگی در کشور پرتغال هم از کشورهای نام برده به مراتب کم تر می باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در رشته خلبانی در پرتغال، دانشکده های خلبانی، شرایط کار در پرتغال و سایر موارد می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :