مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته خلبانی در آمریکا

رشته خلبانی در آمریکا

رشته خلبانی در آمریکا یکی از رشته های عالی جهت مهاجرت تحصیلی است که در تمام جهان نیمی از پسران در کودکی آرزوی خلبانی را در سر می پرورانند. تصمیم برای خلبان شدن در کشور آمریکا برای اکثر افراد تصمیمی جذاب است. اما این روند می تواند گیج کننده باشد. اینکه چه شرایطی لازم است و چگونه در رشته خلبانی در آمریکا تحصیل کنید و چه مدارس و دانشگاه هایی وجود دارد از مهم ترین سوالات کسانی است که قصد دارد در آمریکا در رشته خلبانی تحصیل کنند. اگر شما دانشجوی بین المللی هستید و می خواهید در ایالات متحده رشته هواپیمایی و خلبانی بخوانید، ممکن است چندین شغل حرفه ای در ذهن داشته باشید. یکی از این مسیرهای شغلی ممکن است یک خلبان هواپیمایی تجاری باشد. بدین ترتیب کار به عنوان خلبان هواپیمایی یک کار جذاب و با ارزش است.

بسیاری از افراد که رشته خلبانی در آمریکا را می خوانند قصد دارند تا در این کشور مشغول به کار شوند. بدین ترتیب مراحل مختلفی وجود دارد که شما باید قبل از تبدیل شدن به یک خلبان تجاری هواپیمایی تجاری طی کنید. همچنین شما می توانید برای خلبان ارتشی و یا خلبان هواپیمای مسافربری نیز مشغول به کار شوید. بدین ترتیب برای تبدیل شدن به یک خلبان هواپیمایی تجاری در آمریکا، چندین گواهینامه و رتبه بندی وجود دارد. از اینرو اولین موضوعی که به آن نیاز خواهید داشت مجوز خلبان خصوصی است که به شما اجازه می دهد پرواز خود را انجام دهید، اما به شما اجازه پرداخت هزینه پرواز را نمی دهد. در ادامه مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیشتر در خصوص رشته خلبانی در آمریکا صحبت می کنند.

آزمون رشته خلبانی در آمریکا

با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه خلبانان حرفه ای برای یک شرکت هواپیمایی کار نمی کنند و حقوق خلبانان تجاری که BLS آنها را به عنوان خلبانانی تعریف می کند که در فعالیت های پرواز غیر برنامه ریزی شده مانند برنامه های هوایی، پروازهای چارتر و تورهای هوایی شرکت می کنند. به طور قابل توجهی کمتر از خلبانان هواپیمایی است. طبق گفته کارشناسان صنعت هواپیمایی، شرکت های هواپیمایی منطقه ای به طور معمول کمتر از خطوط هوایی بزرگ مانند Delta Airlines Inc ،American Airlines و United Airlines هزینه کمتری پرداخت می کنند که توجه دارند که تغییر از یک خط هواپیمایی منطقه ای به یک شرکت هواپیمایی اصلی همیشه امکان پذیر نیست. علاوه بر این، حقوق یک خلبان هواپیمایی وابستگی زیادی به سطح ارشد وی در یک شرکت هواپیمایی خاص دارد.

همچنین شما به یک گواهینامه خلبانی تجاری احتیاج دارید، که به شما اجازه می دهد هزینه خدمات پرواز خود را دریافت کنید. گواهینامه رشته خلبانی در آمریکا را با گذراندن حداقل 250 ساعت پرواز و با توجه به شرایط خاص و مانور، کسب خواهید نمود. بعد از گذراندن آزمون کتبی مدرسه و گذراندن ساعات پرواز حرفه ای در ساعات در نهایت می توانید یک خلبان خوب در کشور آمریکا شوید. این موضوع شباهت زیادی به آزمون رانندگی برای دریافت گواهینامه رانندگی دارد. در چک سوار، یک مأمور اداره هواپیمایی فدرال (FAA) از شما می خواهد که یک پرواز را برنامه ریزی کنید و امور هواپیمایی شما را امتحان کند و سپس شما را در یک پرواز همراهی کند.

آزمون رشته خلبانی در آمریکا

شرایط لازم رشته خلبانی در آمریکا

برای تبدیل شدن به یک خلبان هواپیمایی تجاری در آمریکا، به یک گواهی پزشکی درجه یک یا درجه 2 نیاز دارید. برای دریافت این گواهی، یک معاینه پزشکی هواپیمایی باید تأیید کند که آیا شما از نظر بهداشت و تناسب اندام برای رشته خلبانی در آمریکا مناسب هستید یا خیر. به عنوان یک خلبان هواپیمایی تجاری، در طول کار خود تحت این معاینات قرار خواهید گرفت. کاپیتان ها هر 6 ماه یک بار باید یک آزمون بدنی بگذرانند و سایر خلبانان هواپیمایی تجاری نیز هر سال باید یک امتحان قبول شوند. اگر یک مشکل بهداشتی کشف شود، می توانید از کار بیکار باشید. همچنین برای پرواز با دید کم در آب و هوای نامساعد و در ابرها باید درجه بندی مناسبی را به دست آورید.

در مرحله بعدی، به رتبه بندی چند موتور نیاز خواهید داشت. این موضوع این امکان را برای شما فراهم می کند تا هواپیما را با چندین موتور پرواز کنید. به طور کلی برای دریافت این امتیاز، باید چندین درس متختص به رشته خلبانی در آمریکا را بخوانید. بدین ترتیب بیشتر خلبانان هواپیمای تجاری می توانند گواهینامه خلبانی حمل و نقل هواپیمایی را دریافت کنند. این بالاترین گواهینامه خلبانی است و به شما امکان می دهد خلبان یک هواپیمای بزرگ تجاری باشید. جهت دریافت این گواهینامه بایستی یک آزمون کتبی قبول شوید و یک گواهینامه پزشکی درجه یک داشته باشید. جهت کسب اطلاعاتبیشتر در خصوص تحصیل در آمریکا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

بدین ترتیب چند نوع مدرک رشته خلبانی در آمریکا عبارتند از:

  • خلبانی تجاری
  • خلبانی هواپیمایی
  • خلبانی نظامی
  • خلبانی حمل و نقل
  • خلبانی دانشجویی

مسیرهای شغلی رشته خلبانی در آمریکا

برای استخدام به عنوان خلبان هواپیمایی 2 مسیر عمده شغلی وجود دارد:

  • خلبان نظامی
  • خلبان غیر نظامی

در مسیر خلبان هواپیمایی غیرنظامی 2 گزینه ارائه می دهد، که این 2 گزینه عبارتند از کالج یا مدرسه پرواز. در حالی که هیچ شرط دانشگاهی برای رشته خلبانی در آمریکا وجود ندارد و دانشکده نشان می دهد که شما قابل آموزش هستید و می توانید در یک برنامه درسی چالش برانگیز موفق شوید. هر 2 ویژگی لازم در یک خلبان هواپیمایی تجاری است. شما ممکن است انتخاب کنید که در کالجی شرکت کنید که دارای مدرک 2 یا 4 ساله همراه با آموزش پرواز برای گواهینامه های مختلف پرواز مورد نیاز شما باشد. به این ترتیب، شما با بیشترین امتیاز و گواهینامه های مورد نیاز خود و همچنین برخی از تجربه پرواز فارغ التحصیل خواهید شد. در صورتی که نیاز به اطلاعات در بخش اعزام دانشجو به آمریکا بیشتر دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :