مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته حقوق در پرتغال

رشته حقوق در پرتغال

هزینه تحصیل در رشته حقوق در پرتغال در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نسبتا ارزان قیمت تر بوده و این موضوع مورد توجه دانشجویان زیادی گرفته است. منتهی با توجه به این که شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی در پرتغال پایین است، برای کسانی که تمکن مالی زیادی ندارند اما قصد دارند در دانشگاهی خوب در رشته حقوق تحصیل کنند، گزینه مناسبی است. یکی از مزایای تحصیل در پرتغال این است که نه تنها دانشجو می تواند اقامت تحصیلی پرتغال را اخذ نماید و پس از فارغ التحصیلی با یافتن شغل آن را تبدیل به اقامت کاری نماید، بلکه والدین وی نیز می توانند به این کشور مهاجرت کنند.

چرا که طرح ویزای طلایی پرتغال این اجازه را به افراد می دهد تا صرف نظر از شرایط سنی خود اگر توانایی خرید ملکی به ارزش حداقل 500000€ (یورو) را داشته باشند، بتوانند برای خود، همسر، والدین و فرزندان زیر 18 سال خود اقامت بگیرند. این در حالی است که در کشورهایی مثل فنلاند، اوکراین و سایر، والدین تنها می توانند با اخذ ویزای توریستی که نوع C است و قابلیت تبدیل به ویزای اقامت یا تمدید شدن در محیط را ندارد، به فرزندان خود سر بزنند. البته ویزای شنگن به این صورت است که هر چه تعداد دفعات حضور افراد در اروپا بیشتر باشد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در پرتغال به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در رشته حقوق در پرتغال در سال 2022 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته حقوق کدام اند؟
  • درآمد وکلا در پرتغال چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته حقوق در پرتغال

هزینه تحصیل در رشته حقوق در پرتغال در هر دانشگاهی با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. اما معمولا در دانشگاه های دولتی در مقطع کارشناسی سالانه حدود 1250€ (یورو) و در مقطع کارشناسی ارشد سالانه بیش از 3000€ (یورو) می باشد. البته نباید فراموش کرد به منظور مشغول شدن به شغل وکالت در پرتغال، افراد باید لزوما مدرک کارشناسی خود را از رشته حقوق یکی از دانشگاه های پرتغال اخذ کرده باشند. یعنی برخلاف کشوری مثل آمریکا، پرتغال قبولی در آزمون وکالت ایران یا تحصیل کارشناسی حقوق را برای اعطای پروانه وکالت مورد قبول نمی داند. البته در آمریکا هم نکاتی وجود دارد مثلا شرکت در آزمون کانون وکلای این کشور در نیویورک نیازمند گذراندن دوره LLM می باشد.

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه دیگری که برای دانشجویان رشته حقوق وجود دارد، هزینه زندگی در پرتغال است که با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت افراد معمولا برای یک نفر ماهانه بین 550€ الی 900€ (یورو) می باشد. البته زندگی در لیسبون گران قیمت تر است و هزینه زندگی زوجین در این شهر معمولا از 1800€ (یورو) در ماه شروع می شود. عمده ترین بخشی که هزینه زندگی در پرتغال را به خود اختصاص می دهد، اجاره بها می باشد. به عبارت دقیق تر 27.8% هزینه های زندگی در پرتغال مربوط به تامین محلی برای سکونت در این کشور است.

در جدول ذیل حدود اجاره مسکن در پرتغال در سال 2022 بیان شده است:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه در کشور پرتغال به یورو
آپارتمان یک خوابهبین 460€ الی 600€
آپارتمان 3 خوابهبین 745€ الی 1040€

هزینه تحصیل رشته حقوق در پرتغال

بهترین دانشگاه های رشته حقوق در پرتغال

اگرچه اگر کسی کارشناسی حقوق خود را از دانشگاه های پرتغال نگرفته باشد نمی تواند در این کشور وکالت کند، با داشتن مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد این رشته هم امکان کار حقوقی در شرکت های حقوقی، موسسات و سازمان های بین المللی مختلف وجود دارد. منتهی به شرطی که دانشگاهی که فرد در آن تحصیل کرده جایگاه جهانی و ملی خوبی داشته باشد.

بهترین دانشگاه های در سال 2022 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های رشته حقوق در پرتغالTimes Higher Education (THE) RankingQS Ranking
دانشگاه کاتولیک پرتغال351801
دانشگاه پورتو401357
دانشگاه لیسبون501358
دانشگاه کویمبرا601431
دانشگاه مینهو801591

مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش رشته حقوق در دانشگاه های فوق بستگی به مقطع تحصیلی و قوانین دانشکده دارد. مثلا دانشگاه های دولتی پرتغال دوره کارشناسی حقوق را به زبان پرتغالی برگزار می کنند و برای اخذ پذیرش از آنها معمولا حداقل مدرک B2 زبان پرتغالی لازم است.

منتهی به صورت کلی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حقوق در دانشگاه های پرتغال را به شرح ذیل می توان خلاصه نمود:

  • CV
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر مثل آیلتس بالای 6.5
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی و اخذ مهر دادگستری و وزارت امور خارجه در مدارکی که هر دانشگاه مشخص کرده است.
  • گواهی مبنی بر داشتن تمکن مالی پرداخت هزینه های زندگی در پرتغال
  • پرداخت هزینه سفارت پرتغال

کار پس از تحصیل رشته حقوق در پرتغال

سطح درآمد وکلا در برخی کشورهای دیگر مثل مالتا، سوئیس، دانمارک، آلمان، اتریش، هلند، سوئد، آمریکا، انگلستان و سایر به مراتب بالاتر از درآمد در پرتغال می باشد. البته دانشجویان رشته حقوق می توانند ضمن تحصیل در دانشگاه خود در پرتغال مشغول به کار ضمن تحصیل هم شوند و به این ترتیب با کسب سابقه کار، سطح درآمد خود پس از فارغ التحصیلی را هم بالاتر ببرند. منتهی باید توجه داشت دانشجویان حوزه اتحادیه اروپا (EU) برای کار ضمن تحصیل در پرتغال نیاز به اخذ مجوز ندارند، اما سایرین ابتدا باید از SEF مجوز کار (Work Permit) بگیرند.

در این مقاله در خصوص تحصیل در رشته حقوق در پرتغال، مدراک لازم برای اخذ پذیرش، بهترین دانشگاه های پرتغال برای رشته حقوق و سایر توضیحاتی ارائه شد. اما علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :