مهاجرت تحصیلی مالتا

رشته حقوق در مالتا

رشته حقوق در مالتا

رشته حقوق در مالتا تنها در صورتی منجر به شغل وکالت در این کشور می شود، که فرد مدرک کارشناسی خود را از یکی از دانشگاه های مالتا گرفته باشد. معمولا دانشجویان ایرانی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به مالتا و سایر کشورهای اروپایی می روند. این در حالی است که تعدادی از کشورهای دنیا مدرک کارشناسی حقوق ایران را قبول دارند. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا اگر کسی در ایران مدرک کارشناسی حقوق داشته باشد و در آزمون کانون وکلای دادگستری هم پذیرفته شده باشد، می تواند بدون نیاز به شرکت در دانشکده های حقوق آمریکا، در آزمون وکالت این کشور (Bar Exam) شرکت کند.

با این حال تحصیل کرده های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حقوق در دانشگاه های مالتا هم امکان کاریابی در شرکت های حقوقی، سازمان های بین المللی و سایر را دارند. برخی افراد ترجیح می دهند از همان ابتدا کارشناسی حقوق را در دانشگاه های مالتا اخذ نمایند تا بتوانند به این وسیله مشغول به شغل وکالت باشند. چرا که بعد از جراحان، متخصصان حوزه های مختلف پزشکی مثل قلب و عروق، مغز و اعصاب، قضات و مدیران و وکلا جزء پردرآمدترین افراد در مالتا هستند. از دیگر مشاغل پردرآمد در مالتا در سال 2022 می توان به خلبانان، اساتید دانشگاه، ارتودنتیست ها، دندانپزشکان و متخصصین تغذیه اشاره نمود.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل در رشته حقوق در مالتا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل در رشته حقوق در مالتا در سال 2022 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های مالتا برای تحصیل در رشته حقوق کدام اند؟
  • شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی در رشته حقوق در مالتا چقدر است؟
  • درآمد وکلا در مالتا چه میزان است؟

هزینه رشته حقوق در مالتا

قانون وکالت در مالتا بیان می کند به منظور مشغول شدن به این شغل افراد باید حداقل 18 سال سن داشته باشند، در یکی از دانشگاه های مالتا حداقل 3 سال کارشناسی حقوق خوانده باشند، در آزمون کانون وکلای دادگستری مالتا پذیرفته شده باشند، 2 سال کارآموزی کرده باشند و در نهایت از نظر اخلاقی و شخصیتی هم تایید شوند. لازم به ذکر است پروانه وکالت در مالتا ملی است، یعنی با استفاده از آن در کشورهای دیگر نمی توان وکالت نمود. با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که فرد از آن پذیرش می گیرد، شهریه ای که باید به دانشکده حقوق در مالتا پرداخت شود متفاوت خواهد بود.

اما به طور متوسط هزینه تحصیل در رشته حقوق در هر سال تحصیلی در مالتا 10800€ (یورو) می باشد. منتهی باید به این هزینه، هزینه های زندگی در مالتا را نیز اضافه نمود که معمولا برای زندگی یک نفره ماهانه بین 1200€ الی 1800€ (یورو) خواهد بود. البته با توجه به پایین بودن نرخ تورم در مالتا، خوشبختانه هزینه رشته حقوق در مالتا به مرور افزایش چشمگیری در این کشور نخواهند داشت. البته به دلیل کمی جمعیت در مالتا و کوچک بودن این کشور، تعداد دانشگاه ها و دانشکده های حقوق مالتا هم در مقایسه با غالب کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش و ایتالیا، کم تر می باشد.

در حال حاضر فارغ التحصیل شدن از دانشکده های حقوق دانشگاه های ذیل می تواند مزیت مثبتی در رزومه افراد باشد:

  • University of Malta
  • American University of Malta

هزینه رشته حقوق در مالتا

کار پس از تحصیل در رشته حقوق در مالتا

پس از گذشت 13 هفته از اقامت دانشجویان در مالتا، آن ها اجازه خواهند داشت تا سقف 20 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار پاره وقت شوند. دانشجویان حقوق هم از این قاعده مستثنی نیستند و با کارآموزی در شرکت های مختلف حقوقی علاوه بر این که می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود در مالتا را تامین نمایند، سابقه کار هم به دست می آورند که برای کاریابی پس از فارغ التحصیلی هم به کمکشان می آید. چرا که کارفرمایان مالتا ترجیح می دهند اگر قرار است فردی خارجی را استخدام کنند، فردی توانمند را انتخاب نمایند. برای تمدید اقامت در مالتا پس از فارغ التحصیلی در این کشور افراد باید ضرورتا شغلی در مالتا پیدا کنند یا در این کشور سرمایه گذاری نمایند که البته روش بسیار پرهزینه ای است.

با توجه به نرخ پایین بیکاری شانس کاریابی در این کشور خوب است:

سالنرخ بیکاری در مالتا
2018%10.54
2019%9.12
2020%8.24
2021%8.08
2022%13.07

اگر کسی بخواهد به عنوان فارغ التحصیل حقوق در شرکت ها و موسساتی که در مالتا هستند مشغول شود باید علاوه بر زبان مالتایی به زبان انگلیسی هم مسلط باشد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است، متوسط درآمد ماهانه وکلا با متوسط درآمدی که عموم مردم مالتا به دست می آورند مقایسه شده است:

متوسط درآمد ماهانه وکلا در مالتا به یورومتوسط درآمد ماهانه عموم مردم در مالتا به یورو
€8910€4620

مزایا و معایب تحصیل رشته حقوق در مالتا

مالتا کشوری توریستی، ثروتمند و توسعه یافته است که عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن هم می باشد. در نتیجه دانشجویان در مدت اقامت خود در این کشور اجازه رفت و آمد به سایر کشورهای حوزه شنگن را هم خواهند داشت و این مسئله یکی از مهم ترین مزایای اخذ اقامت از طریق تحصیل در مالتا است. منتهی یکی از قوانین مالتا که در خصوص اعطاء تابعیت تصویب شده ایرانیان، کره شمالی ها و افغان ها را مجاز به اخذ پاسپورت مالتا نمی داند. منتهی باید توجه داشت هدف نهایی غالب دانشجویان از صرف هزینه و تحصیل در کشورهای خارجی اخذ پاسچورت دوم است که در مالتا محقق نخواهد شد.

یکی دیگر از معایب تحصیل در مالتا بالا بودن هزینه زندگی در مالتا است. در حالی که کشورهای ارزان قیمت تری مثل فرانسه، مجارستان، ایتالیا، اتریش، آلمان و سایر هم وجود دارند. البته کسانی که کار تمام وقتی در مالتا داشته باشند می توانند به درآمد بالایی برسند چرا که کم ترین میزان درآمد ماهانه در مالتا 1170€ (یورو) است. در این مقاله در خصوص رشته حقوق در مالتا در سال 2022 توضیحاتی ارائه شد، اما علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :