مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته تربیت بدنی در اسپانیا

رشته تربیت بدنی در اسپانیا

رشته تربیت بدنی در اسپانیا یک انتخاب خوب و کاربردی برای علاقمندان به تربیت بدنی است و این رشته در سال های اخیر به شدت معروف شده است. حفظ تناسب اندام و ورزش های بدنسازی و تخصصی و رشته های مختلف ورزشی همگی مورد توجه جوانان است. کشور اسپانیا از کشورهای اروپایی زیبا و خوش آب هوا با کلی جشن های ملی و سنتی که همگی شاد و مفرح هستند. همواره تعداد زیادی از جوانان رویای تحصیل در اسپانیا و تحصیل در رشته تربیت بدنی هستند. اسپانیا نیز در سال های اخیر پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری است. البته که اسپانیا دانشگاه های تخصصی و عالی رتبه ای دارد که موجبات پیشرفت دانشجویان را فراهم می کند. همچنین وجود فضای ورزشی مجهز و امکانات مورد قبول و معتبر وسایل و دستگاه های ورزشی نیز موثر است.

تربیت بدنی رشته است حرفه ای و تفریحی که در واقع یکی از رشته های تحصیلی خاص است که بسیار مفرح و شادی آور است. متقاضیان برای ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی باید استعداد و علاقه داشته باشند همچنین داشتن مقاومت و استعداد بدنی نیز مهم است. بدین ترتیب تحصیل در رشته تربیت بدنی در کشور اسپانیا در حال حاضر به امری رقابتی تبدیل شده است و معمولا اشخاص از کشورهای غیر اتحادیه اروپا شانس کمتری در اخذ پذیرش دارند. به همین دلیل اگر سوابق و یا مدال و یا افتخاراتی در زمینه ورزش خاص و یا رشته ای مرتبط با آن کسب کرده اید آن را ضمیمه بیوگرافی کنید. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

دروس رشته تربیت بدنی در اسپانیا

در حال حاضر، تربیت بدنی به عنوان بخشی از برنامه درسی در 5 سطح آموزش عمومی، از آموزش اولیه کودکی تا آموزش در متوسطه و سپس در دانشگاه، در سیستم آموزشی بنیان گذاری شده است. در آموزش متوسطه، تربیت بدنی به عنوان یکی از9 حوزه درسی گنجانده شده است. سپس در سال اول کارشناسی یکی از دروس عمومی و اجباری است. در سال دوم امکان انتخاب آن به عنوان درس انتخابی در زمینه روش علوم بهداشتی میسر است. در مورد مدل برنامه درسی جدید تربیت بدنی که اصلاحات معرفی می کند، مهمترین چیز ساختار مطالب این رشته است.

5 بخش از محتویات برای آموزش و دورس رشته تربیت بدنی در اسپانیا تعیین می شود که محوریت دارد:

  • وضعیت جسمی
  • ویژگی های حرکتی
  • بازی ها و ورزش ها
  • بیان بدن و فعالیت ها در محیط طبیعی

از دیگر دروس که در رشته تربیت بدنی در اسپانیا به آن پرداخته می شود عبارتند از:

  • کمک و پیشگیری از حوادث در فعالیت های بدنی و ورزشی
  • بازی ها و ورزش های سنتی و رقص های محبوب و سنتی
  • تفاوت های جنسیتی در عملکرد فعالیت های ورزشی
  • جنبه های اجتماعی و فرهنگی درگیر در فعالیت های جسمی و ورزشی
  • نقش زنان در تاریخ فعالیت های بدنی و ورزشی
  • خشونت و دوپینگ در ورزش
  • فعالیت های ورزشی ماجراجویی در محیط طبیعی

دروس رشته تربیت بدنی در اسپانیا

دانشگاه های رشته تربیت بدنی در اسپانیا

آموزش معلمان برای آموزش تربیت بدنی به عهده دانشگاه ها است که می توان مدارک زیر را بدست آورد:

  • کارشناسی تربیت بدنی
  • علوم فعالیت بدنی و ورزش

این موضوع پس از 5 سال مطالعه به دست می آید و امکان تدریس در دوره متوسطه را دارد. دیگری هم اخذ عنوان معلم متخصص تربیت بدنی است. این عنوان نیز پس از 3 سال در دانشکده علوم تربیتی بدست می آید و شخص می تواند در دوره ابتدایی تدریس کند. برای تحصیل در اسپانیا حتی اگر به زبان انگلیسی تحصیل می کنید زبان اسپانیایی را را به طور مناسب یاد بگیرید و سعی در توسعه این زبان کنید. از فرصت خوبی که در اختیار شما گذاشته شده است استفاده کنید. همچنین شما بایستی الزامات زبانی را از قبل آماده کرده باشید.

در جدول زیر دانشگاه های رشته تربیت بدنی در اسپانیا را مشاهده می کنید:

رشتهدانشگاهشهر
فعالیت بدنی و علوم ورزشیدانشگاه کاتولیک مورسیامورسیا اسپانیا
مدیریت ورزشیبارسلونا پردیس مونیخبارسلونا اسپانیا
کارشناسی مدیریت بین الملل با گرایش مدیریت ورزشیپردیس مادرید دانشکده بازرگانی ژنومادرید اسپانیا
مدیریت ورزشیدانشگاه بین المللی ماربلاماربلا اسپانیا
علوم ورزشیدانشگاه سن خورخهساراگوسا اسپانیا

جایگاه رشته تربیت بدنی در کشور اسپانیا

براساس دیدگاه و استدلال های استادان و متخصصان جایگاه رشته تربیت بدنی در کشور اسپانیا با ارائه برنامه های ساده متوسط، قوی و حرفه ای در نظر گرفته می شود. هرچه در مراکز آموزشی بیشتر به نظم و تنوع در عمل تربیت بدنی توجه شود، تأثیرات آن بر عملکرد بدن انسان بیشتر و ماندگارتر خواهد بود. فعالیت بدنی منظم همراه با عادات غذایی مناسب می تواند از بروز بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، پوکی استخوان، سرطان روده بزرگ، اضافه وزن و چاقی جلوگیری یا به تأخیر بیندازد. لذا در اسپانیا ورزش برای بیماری خاص نیز تدریس می شود. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا نیز مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

لذا بسیاری از اسپانیایی ها به رشته تربیت بدنی علاقه دارند. تا اواسط قرن نوزدهم طول کشید تا تربیت بدنی و ژیمناستیک در برنامه های مطالعه ظاهر شود. دولت لیبرال با انتقال آموزش تربیت بدنی بر اساس مکتب فرانسه و آلمان، مدرسه مرکزی معلمان ژیمناستیک را در مادرید (از 1883 تا 1892) ایجاد کرد. هم اکنون در تمامی مدارس در اسپانیا هفته ای 3 ساعت تربیت بدنی و تمرینات تخصصی و آموزش مهارت های خاص نظیر شنا و دو بسیار مهم و اجباری و الزامی است. اگر شما می خواهید در کشور اسپانیا در رشته تربیت بدنی به تحصیل بپردازید. در خصوص این موضوع و مهاجرت به اسپانیا و مدارک لازم و اخذ ویزا و مراحل و چگونگی آن سوالات دارید با مشاوران زبده و باتجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :