مهاجرت به کشور کانادا

درباره شهر تورنتو کانادا

درباره شهر تورنتو کانادا

با توجه به شرایط کشور ایران بسیاری از افراد برای بهتر شدن شرایط زندگی و کار تصمیم به مهاجرت گرفته اند و نیاز به اطلاعاتی درباره شهر تورنتو کانادا دارند. بهتر است متقاضیان پیش از انجام اقدامات لازم اطلاعاتی را درباره شهر تورنتو کانادا کسب نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو سعی دارند درباره شهر تورنتو کانادا و روش های مهاجرت به کانادا اطلاعاتی در اختیار متقاضیان قرار دهند. اگر برای مهاجرت کشور کانادا را انتخاب کرده اید پیشنهاد می شود تا پایان ما را همراهی نمایید.

اطلاعات عمومی درباره شهر تورنتو کانادا

درباره شهر تورنتو کانادا می توان گفت تورنتو 5 مین شهر پر جمعیت آمریکا شمالی محسوب می شود. این شهر در مرکز انتاریو قرار گرفته است. مساحت شهر تورنتو 630 کیلومتر مربع می باشد و دارای 2731571 نفر جمعیت می باشد. تورنتو قلب منطقه تورنتوی بزرگ بوده که به اختصار GTA نامیده می شود. این منطقه شهری دارای جمعیتی بالغ بر 6 میلیون نفر می باشد. از این رو دولت کشور کانادا پیش بینی کرده است تا سال 2025 جمعیت منطقه GTA به 7.7 میلیون نفر می رسد. به این دلیل که نیمی از جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل می دهد، در این شهر چندین فرهنگ مختلف وجود داشته و به عنوان چند فرهنگی ترین شهر در دنیا شناخته می شود.

به طور کلی می توان گفت بیشتر مراکز مهم این شهر عبارتند از:

  • بیمه
  • بانک ها
  • خدمات مالی
  • خدمات درمانی

معمولا افرادی که به این شهر مهاجرت می کنند قصد کار و زندگی در تورنتو را دارند، در رابطه با نرخ بیکاری در این شهر می توان گفت، با توجه به این موضوع که دولت این شهر سعی در ایجاد فرصت های شغلی بی شماری به خصوص در عرصه تجارت و IT داشته نرخ بیکاری در شهر تورنتو 6.4% محاسبه شده است.

آب و هوای شهر تورنتو کانادا

در رابطه با آب و هوای این شهر می توان گفت، به دلیل نزدیکی تورنتو به دریاچه های بزرگ آب و هوای این شهر مرطوب قاره ای می باشد. در فصل تابستان (از ماه ژوئن تا ماه اوت) هوا گرم و شرجی بوده و در فصل زمستان (از ماه دسامبر تا ماه فوریه) هوا سرد و همراه با بارش برف می باشد. میانگین حداکثر دما در ماه ژانویه منفی 2 درجه سانتی گراد بود. از این رو میانگین حداکثر دما در ماه ژوئیه 27 درجه سانتی گراد می باشد. باید به این نکته اشاره کرد که در تمامی فصول در این شهر (حتی تابستان) شاهد بارش باران خواهید بود. درباره شهر کبک کانادا نیز می توانید از طریق لینک مذکور مقاله مشخص شده را بررسی بفرمائید.

حقایقی جالب درباره شهر تورنتو کانادا

درباره شهر تورنتو کانادا می توان به برخی از حقایق و نکات جالب در رابطه با این شهر اشاره کرد. چند نمونه از حقایق این کشور بدین شرح می باشد:

  • در ابتدا این شهر متعلق به بریتانیا بود. در سال 1793 میلادی تورنتو شکل شهری به خود گرفت. در سال 1834 میلادی به عنوان شهری مستقل شناخته شد.
  • پیشینه سکونت بشر در شهر تورنتو به بیشتر از 11000 سال پیش برمی گردد. به عبارت دقیق تر می توان گفت بعد از عصر یخبندان سکونت انسان ها در این شهر آغاز شد.
  • نام شهر تورنتو از واژه ای سرخ پوستی Tkaronto گرفته شده است.
  • • این شهر در ارتفاع 76 متری از سطح دریا قرار دارد.
  • 5 نژاد پرجمعیت در شهر تورنتو آسیای جنوبی، چینی ها، سیاه پوستان و لاتین ها می باشند.
  • • شهر تورنتو به عنوان سومین شهر مهاجرپذیر بعد از شهر دبی و شهر میامی شناخته می شود.

حقایقی جالب درباره شهر تورنتو کانادا

واحد پول در شهر تورنتو کانادا

واحد پول رایج در این شهر دلار کانادا می باشد. سکه های رایجی که در این شهر استفاده می شود عبارتند از: ¢5 (سنتی)، ¢10 (سنتی) و ¢25 (سنتی). سکه $1 (دلار) و سکه $2 (دلار) اصلی ترین سکه هایی می باشد که مردم شهر تورنتو استفاده می کنند. اگر بخواهیم پول های کاغذی رایج در این شهر را نام ببریم می توانیم به $5 (دلار)، $10 (دلار)، $20 (دلار)، $50 (دلار) و $100 (دلار) اشاره کنیم.

اسکناس های $1000 (دلار) در این شهر قابل دسترس می باشند. اما تنها در بانک های این کشور می توان این پول را تعویض کرد. در سراسر شهرهای تورنتو بانک ها از روز دوشنبه تا روز جمعه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز می باشند. برخی از بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه نیز فعالیت می کنند. در رابطه با پرداخت مالیات در شهر تورنتو می توان گفت افراد در بیشتر خریدهای خود باید 13% از مبلغ کل را به عنوان مالیات پرداخت نمایند. جهت اطلاع از شرایط و مراحل اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

سیستم حمل و نقل در شهر تورنتو کانادا

این کلان شهر شلوغ ترین منطقه شهری در کشور کانادا محسوب می شود که شامل بخش مرکزی شهر و 4 بخش پیل، هالتون، یورک و دورهام می شود. سیستم حمل و نقل عمومی کانادا در شهر تورنتو از سیستم یکپارچه مترو، اتوبوس و تراموا تشکیل شده است که امن، مطمئن و سریع می باشد.

آسانترین وسیله حمل و نقل در این شهر مترو (با 4 خط) می باشد. نرخ کرایه ها بر اساس استانداردهای تعیین شده می باشد. شما می توانید با پرداخت کرایه ای مشخص به تمام نقاط شهر مراجعه نمایید. شروع کار مترو در این شهر از ساعت 6 صبح تا 2 بامداد و ساعت شروع کار تراموا و اتوبوس از 6 صبح تا 1.30 بامداد می باشد. همچنین شما می توانید با استفاده از کشتی به جزیره های تورنتو سفر کنید.

هزینه های زندگی در شهر تورنتو کانادا

در بین 553 شهر در دنیا هزینه های زندگی در شهر تورنتو در رتبه 274 قرار گرفته است. شاخص هزینه های زندگی در این شهر 67.20 می باشد. بهترین مناطق برای زندگی در این شهر منطقه هالتون (اوک ویل و میلتون) و مناطق حومه شهر مثل: نورث، یورک، ریچموند هیل و مارکهام می باشند.

مهمترین هزینه زندگی مربوطه به هزینه های محل اقامت می باشد. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که با افزایش تعداد مهاجران و افزایش نرخ اجاره ها در شهر تورنتو در صورت داشتن استطاعت مالی اقدام به خرید مسکن کنید. متقاضیان باید بابت خرید هر متر مربع خانه در مرکز شهر مبلغ CAD79112 (دلار کانادا) و برای خرید هر متر مربع خانه در خارج از مرکز شهر مبلغ CAD58534 (دلار کانادا) بپردازند.

در ادامه سعی داریم به بررسی نرخ هزینه های اجاره خانه در شهر تورنتو بپردازیم:

نوع خانهاجاره ماهیانه به دلار کانادا
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر176721CAD
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر139419CAD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر310234CAD
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر223206CAD

علاوه بر هزینه های مسکن متقاضیان باید هزینه های خورد و خوراک، پوشاک، بیمه و مالیات را نیز در نظر داشته باشند. میزان مالیات رابطه مستقیمی با میزان در آمد فرد دارد اما به طور کلی فرد باید 40% از درآمد سالانه خود را به عنوان مالیات پرداخت نماید.

نوع مواد غذاییهزینه به دلار
یک لیتر شیر2.94CAD
12 عدد تخم مرغ370CAD
500 گرم پنیر محلی10CAD
یک کیلو گرم سیب زمینی2.50CAD
یک قرص نان2.27CAD

در این مقاله اطلاعاتی درباره شهر تورنتو کانادا ارائه شد، اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید پیشنهاد می شود برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل در طول انجام کار با متخصصین مهاجرتی مشورت نمایید. کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا اطلاعات کاملی در رابطه با مهاجرت به این کشور در اختیار شما عزیزان قرار دهند، جهت دریافت مشاوره های رایگان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :