مهاجرت تحصیلی آمریکا

دانشگاه های مورد تایید ایران در آمریکا

دانشگاه های مورد تایید ایران در آمریکا

دانشگاه های آمریکا همواره در تمام دنیا زبانزد عام و خاص است، پس به بررسی دانشگاه های مورد تایید ایران در آمریکا می پردازیم. در بین تعداد زیاد از دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارد دانشگاه های فراوانی یافت می شود که در رتبه بندی جهانی در بین دانشگاه های برتر با رتبه زیر 200 دنیا حضور دارند. ضمن اینکه تعداد دانشگاه های برتر آمریکا با هیچ کشور دیگری قابل قیاس نیست. در این مقاله که توسط تیم تحقیقاتی موسسه سفیران سروش سعادت گردآوری شده سعی شده تا تمامی ابعاد مربوط به دانشگاه های این کشور و همچنین دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران در آمریکا برای شما شرح داده شود.

با توجه به تنوع بسیار زیادی که دانشگاه های آمریکا دارد باعث شده شهریه دانشگاه ها در یک مقطع بسیار متنوع باشد. ممکن است دانشگاهی در بین بهترین دانشگاه دنیا باشد یا دانشگاهی ضعیف که در شهری خاص قرار دارد. قرار است در این مقاله به تمامی مسائل و سوالاتی که در مورد دانشگاه های مورد تایید دارید پاسخ داده شود، لذا به شما پیشنهاد می کنیم که در این خصوص مقاله پیش رو را مطالعه نمایید و تا انتها همراه ما باشید.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور آمریکا

حتی فکر کردن در مورد تحصیل در ایالات متحده می تواند بسیار جذاب و ایده آل باشد باشد. ایالت کالیفرنیا در بین بهترین ایالت های امریکایی است که بیشترین تعداد دانشگاه با 14 موسسه را دارد. 13 دانشگاه از این گروه تحصیلی در نیویورک، 12 دانشگاه در تگزاس و 10 دانشگاه در ماساچوست قرار دارد. دانشگاه هایی که در رتبه های بالا قرار دارند به دلیل فرصت های تحصیلات عالی زبانزد هستند، در این مناطق متمرکز شده اند.

در این بین، 5 گروه برتر در کالیفرنیا، ماساچوست و نیوجرسی قرار دارند. اما شرایط تحصیل در این دانشگاه ها نیز از مهمترین سوالاتی است که در ذهن متقاضیان نقش بسته است. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند با اندکی تفاوت در بین دانشگاه های مختلف این کشور از این قرار است:

  • قبولی در آزمون SAT
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS بالای 6.0
  • معدل کل (GPA) متوسطه بین 0.0 الی 4.0

میانگین شهریه تحصیلی در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در آمریکا با توجه به برنامه تحصیلی سالیانه از 5000$ الی 50000$ (دلار) متغیر است. ولی هزینه زندگی در این کشور برای هر دانشجوی خارجی ماهیانه حدود 1000$ (دلار) می باشد.

ریز جزئیات برخی هزینه های زندگی در آمریکا 2022 از این قرار است:

آیتم هاهزینه در آمریکا به دلار
یک وعده غذایی در رستوران ارزان15$
یک لیتر شیر0.85$
یک عدد نان سفید و تازه 500 گرمی2.73$
یک کیلو برنج4.06$
یک کیلو فیله مرغ9.01$
یک کیلو گوشت گوساله12.42$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2.4$
هزینه ماهیانه حمل و نقل72$
یک لیتر بنزین0.69$
اجاره بهای آپارتمان تک خواب وسط شهر13618$

لیست دانشگاه های مورد تایید ایران در آمریکا

با توجه به وسعت کمی که جمعیت دانشجویی موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) دارد، تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان این دانشگاه، افراد سرشناس و موفق در سراسر جهان هستند. این دانشگاه به دلیل داشتن 39 برنده جایزه نوبل، 4 مدال در رشته های ورزشی و 6 برنده جایزه یکی از موفق ترین دانشگاه های کشور آمریکا می باشد. یکی دیگر از دانشگاه های برتر در این کشور دانشگاه استنفورد است که در سیلیکون نقش برجسته ای در ترغیب صنعت فناوری منطقه جهت توسعه دارد.

به طور کلی مجموع سرمایه شرکت هایی که توسط فارغ التحصیلان از دانشگاه استنفورد تاسیس شده حدود 2.7 تریلیون $ (دلار) می باشد. اخذ پذیرش از دانشگاه استنفورد که یکی از برترین دانشگاه های جهان است بسیار رقابتی بوده است. نرخ پذیرش آن در سال جاری بیش از 5% می باشد. از بین 15000 دانشجوی در حال تحصیل در این دانشگاه 22% آنها دانشجویان بین المللی هستند. به طور کلی شرایط تحصیل در آمریکا به طور جامع در مقاله مذکور شرح داده شده است.

لیست دانشگاه های مورد تایید ایران در آمریکا

فناوری ماساچوست از دانشگاه های مورد تایید ایران در آمریکا

دانشگاه MIT یا موسسه فناوری ماساچوست یک فرهنگ غنی در کارآفرینی در آمریکا را پرورش می دهد که بسیاری از فارغ التحصیلان آن به شرکت هایی چون اینتل یا Dropbox راه یافته اند. درصد قبولی در مقطع کارشناسی این دانشکاه از افرادی که درخواست کرده اند تنها 8% متقاضیان است. 33% از 11000 دانشجوی این دانشگاه بین المللی هستند و از 154 کشور جهان در این دانشگاه حضور دارند. از جمله فارغ التحصیلان معروف این دانشگاه می توان به کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل و ریچارد فاینمن فیزیکدان معروف اشاره نمود. همچنین شرایط اعزام دانشجو به آمریکا یکی دیگر از مقالات شاخص ما می باشد. امکان مطالعه این مقاله از طریق لینک مذکور میسر خواهد بود.

دانشگاه پرینستون و دانشگاه هاروارد آمریکا

این دانشگاه مانند هاروارد یکی از دانشگاه های معتبر و قدیمی آمریکا است که بیش از 200 سال سابقه دارد. دانشگاه پرینستون کمتر از 8000 دانشجو دارد که بیش از یک چهارم آن بین المللی هستند. فارغ التحصیلان مشهور پرینستون شامل روسای جمهور آمریکا، فضانوردان، بازرگانان و دارندگان مدال المپبک هستند. از مشاهیر آن می توان به اسکات فیتز جرالد و ریاضیدان معروف آلن تورینگ اشاره کرد.

دانشگاه هاروارد یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های جهان است که سال ها در صدر رتبه دانشگاه های شناخته شده جهان قرار دارد. این موسسه در سال 1636 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه آمریکا است. در حال حاضر حدود 20000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که یک چهارم آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. اگرچه شهریه آن بالاست اما کمک های مالی هاروارد امکان کاهش هزینه تحصیل در آمریکا را تا حدود زیادی برای دانشجویان آن فراهم کرده است.

لیست دانشگاه های برتر کشور آمریکا

در این بخش لیستی از دانشگاه های برتر کشور آمریکا را همراه با رتبه و شهر قرارگیری به شما معرفی کرده ایم.

با مشاهده این لیست اطلاعات جالبی را در این خصوص به دست خواهید آورد:

نام دانشگاهرتبهشهرایالت
موسسه فناوری کالیفرنیا1پاسادناکالیفرنیا
دانشگاه استنفورد2استنفوردکالیفرنیا
موسسه تکنولوژی ماساچوست3کمبریجماساچوست
دانشگاه پرینستون4پرینستوننیوجرسی
دانشگاه هاروارد5کمبریجماساچوست
دانشگاه ییل6نیوهاونکانکتیکات
دانشگاه شیکاگو7شیکاگوایلینویز

به همین خاطر به شما پیشنهاد میکنیم با توجه به تبحری که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت دارد، در صورتی که نیاز به اطلاعات دقیق تر و جزئی تری در مورد مهاجرت تحصیلی به آمریکا دارید با مشاورین این موسسه تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :