مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه مرمره ترکیه

دانشگاه مرمره ترکیه

در مقاله پیشرو درباره شرایط تحصیل در دانشگاه مرمره ترکیه در سال 2022 و نحوه پذیرش و بررسی مدارک اطلاعاتی جامع در اختیار شما قرار خواهد گرفت. دانشگاه مرمره ترکیه یک دانشگاه دولتی در استانبول است و یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در ترکیه، می باشد. این دانشگاه در سال 1883 با نام Hamidiye Ticaret Mekteb در مرکز استانبول تاسیس شد. هنگامی که اولین دانشجویان دوره های خود را در سال 1887 به پایان رساندند، این مرکز فقط 13 دانش آموخته داشت، اگرچه تا به امروز 10000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

دانشگاه مرمره ترکیه با بیش از 3000 عضو هیئت علمی برجسته و تعداد دانشجویی که به 60000 نفر می رسد و در چندین دانشکده پراکنده است. دانشگاه مرمره ترکیه حدود 124 سال یکی از موسسات برتر آموزش عالی در ترکیه بوده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در دانشگاه مرمره ترکیه راهنمای شما خواهند بود.

کلیات دانشگاه مرمره ترکیه

در خصوص کلیات دانشگاه مرمره ترکیه بایستی بدانید که این دانشگاه شامل دانشکده های مهندسی، پزشکی و دندانپزشکی است که رسانه های آموزشی آنها ترکی و انگلیسی است. همچنین این دانشگاه شامل دانشکده اقتصاد و علوم اداری نیز می باشد که به 5 زبان ترکی، انگلیسی، فرانسوی، عربی و آلمانی آموزش می دهد. بنابراین دانشگاه مرمره ترکیه تنها دانشگاه چند زبانه در ترکیه است. همچنین دانشکده های جدید مرمره با ورود دانشجویان جدید از دانشگاه استانبول، با تعطیلی رسمی آن در سال 2022، تشکیل شد. دانشگاه مرمره دارای 12 پردیس است که یکی از آنها به عنوان یک بیمارستان در شهر استانبول فعالیت می کند.

پردیس های Acıbadem ،Anadoluhisarı ،Başıbüyük ،Göztepe ،Haydarpaşa ،Kartal Pendik و Bağlarbaşı همگی در سمت آسیایی شهر واقع شده اند. دانشکده مهندسی و آموزش فنی نیز مطالعات بین المللی خود را از طریق انجمن ABET انجام می دهد. همچنین دانشکده اقتصاد، علوم اداری و انستیتوی علوم اجتماعی در حال آماده سازی برای ارزیابی کیفی هستند که توسط سازمان EQUIS (یک سیستم بین المللی اعتبار بخشی) در زمینه مدیریت بازرگانی در اروپا انجام می شود. انستیتوی علوم اجتماعی اکنون عضوی نهاد EFMD (بنیاد توسعه مدیریت اروپا) است. دانشکده حقوق به همراه گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل، همه ساله دانشگاه را در چندین برنامه مختلف سازمان ملل متحد به جهان معرفی می کند.

کلیات دانشگاه مرمره ترکیه

نظام آموزشی دانشگاه مرمره ترکیه

دانشگاه مرمره ترکیه مدارک تحصیلی خود را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه ها را در زمینه مهندسی، دندانپزشکی، پزشکی و قانون ارائه می دهد. دانشگاه مرمره ترکیه دارای انجمن های بین المللی نیز می باشد. دانشگاه مرمره ترکیه با ارائه آموزش های با کیفیت معاصر، نیازهای جامعه مدرن را با هنجارهای روشنگر برآورده می کند. این دانشگاه برای امر تدریس، دارای حدود 3000 عضو هیئت علمی شاغل است که شامل حدود 560 استاد، 240 دانشیار، 570 استادیار، 990 دستیار تحقیقات، 170 مربی ورزشی، 90 متخصص و 3 مترجم، یک برنامه ریز آموزشی و 1360 پرسنل اداری می شود. در این میان حدود 500 عضو هیئت علمی در دانشگاه های دیگر مشغول تدریس می باشند.

این دانشگاه با خدمت به دانشجویان حدود 70 کشور جهان، همیشه در زمینه شکل گیری و گسترش روابط بین المللی خود پیشگام بوده است. مرمره برای تحکم حضور بین المللی خود، اخیرا اقدام به ایجاد ارتباط با سایر دانشگاه های اروپا و همچنین با موسسات خارج از اتحادیه اروپا می کند که به دانشجویان و محققان امکان دسترسی به طیف وسیعی از فرصت های تبادلی را می دهد. دانشگاه مرمره از سال 2006، دوره های زبان فشرده رایگان (EILC) به زبان ترکی را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهد. با این برنامه دانشگاه افتخار کسب برچسب زبان اروپایی زنده را دارد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه، مطالعه مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مرمره ترکیه

دانشگاه مرمره ترکیه دارای حدود 45000 دانشجوی کارشناسی و 7500 دانشجوی کارشناسی ارشد است. در مجموع 1360 دانشجوی خارجی در این موسسه تحصیل می کنند. دانشجویان دختر 54% از کل جمعیت را تشکیل می دهند. دانشجویان پذیرفته شده در خارج از کشور توسط دانشگاه و کمیسیون اروپا حمایت مالی می شوند. با توجه به آمار منتشر شده توسط مرکز برنامه های آموزش و جوانان اتحادیه اروپا دانشگاه مرمره یکی از 3 گزینه برتر در بین دانشجویان خارجی است که برای برنامه های تبادل ارائه شده در ترکیه اقدام کرده اند. این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه های ترکیه است که عضو انجمن دانشگاه های اروپا (EUA) است.

هنگام اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مرمره ترکیه مدارک زیر باید ارائه شوند:

  • تمام مدارک تحصیلی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی یا ترکی
  • گذرنامه
  • توصیه نامه
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی
  • ویزای دانشجویی
  • نامه تشویقی علمی

این موسسه با توجه به رتبه بندی بین المللی، در بین 5% دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. پذیرش از دانشگاه مرمره ترکیه بر اساس نتایج امتحانات ورودی صورت می گیرد و سال تحصیلی شامل 2 ترم است. یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 5000€ (یورو) برای هر فرد هزینه دارد. دریافت مدرک کارشناسی ارشد نیز برای یک دانشجو مبلغ قابل توجه 5000€ (یورو) در سال نیاز دارد. متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود، می توانند با کارشناسان متخصص و دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :