مهاجرت تحصیلی آلمان

دانشگاه فنی مونیخ آلمان

دانشگاه فنی مونیخ آلمان

تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ آلمان به عنوان انتخابی محبوب در بین دانشجویان فنی سراسر جهان در خصوص آموزش عالی شناخته شده است. دانشگاه فنی مونیخ آلمان یکی از بهترین دانشگاه های اروپا است. این دانشگاه در سال 1868، توسط شاه لودویگ دوم در ایالت بایرن تاسیس شد. این دانشگاه با انجمن TU9 همکاری می کند که یک سازمان یکپارچه از برترین موسسات فناوری در آلمان است. این موسسه توسط رویترز در سال 2017، در رتبه 4 دانشگاه های برتر در زمینه نوآوری در اروپا قرار دارد. دانشگاه فنی مونیخ آلمان (TUM) دوره هایی را در زمینه علوم مهندسی، علوم طبیعی و زندگی، مدیریت، علوم اجتماعی و پزشکی ارائه می دهد.

این دانشگاه همچنین یک پردیس وابسته در هیلبرون، بادن وورتمبرگ دارد که دانشجویان دانشکده مدیریت TUM در آن آموزش می بینند. به طور کلی، امکانات اقامتی در دانشگاه های آلمان معمولا تعریف نشده است و یافتن محل اقامت مناسب برای دانشجویان دشوار است. دانشگاه فنی مونیخ آلمان ممکن است برای دانشجویانی که به دنبال محلی برای اقامت هستند، مراکز ارتباطی را فراهم می کند. بیشتر سالن های اقامت دانشجویی توسط اتحادیه دانشجویی مونیخ اداره می شوند و اقامتگاه های مقرون به صرفه و بسیار محبوب هستند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب تحصیل در آلمان اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار خواهند داد.

کلیات دانشگاه فنی مونیخ آلمان

درباره کلیات دانشگاه فنی مونیخ آلمان جالب است بدانید که این دانشگاه دارای 4 پردیس در مونیخ، گارچینگ، واینستفان و استراوبینگ می باشد. همچنین محوطه اصلی دانشگاه در مونیخ آلمان است و در 3 سایت منطقه ای شامل گروه های معماری، فناوری اطلاعات و مهندسی برق، دانشکده بازرگانی و بیمارستان های پزشکی گسترش یافته است. پردیس دوم در گارچینگ واقع شده است که دانشکده های شیمی، فیزیک، مهندسی مکانیک، انفورماتیک و ریاضیات را در خود جای داده است.

پردیس سوم در واینستفان واقع شده است که در 35 کیلومتری شمال مونیخ واقع شده است و محل دانشکده علوم اجتماعی است. آخرین پردیس در استراوبینگ قرار دارد که دانشکده بیوتکنولوژی (زیست فناوری) و پایداری را در خود جای داده است. علاوه بر این، TUM دانشگاه علم و فناوری آلمان را نیز در کشور سنگاپور تأسیس کرده است. علاوه بر این، دانشگاه فنی مونیخ آلمان دارای دفاتر و نهادهای نمایندگی در آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی نیز می باشد.

سیستم آموزشی دانشگاه فنی مونیخ آلمان

از سال 2019، دانشگاه فنی مونیخ آلمان TUM بیش از 42000 دانشجو را در برنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی خود ثبت نام کرده است که از این تعداد حدود 14000 دانشجو، بین المللی هستند. همچنین این دانشگاه حدود 11000 کارمند و 600 استاد را مدیریت می کند. این موسسه، به 15 بخش و 13 مرکز تحقیقاتی تقسیم شده است و تقریبا 360 میلیون € (یورو) در سال 2022 برای تحقیق، در نظر گرفت. دانشگاه فنی مونیخ آلمان 66 اختراع ثبت شده و 180 اختراع توسط دانشمندان خود، به عنوان نتیجه تحقیقات خود، ثبت کرده است.

این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه های تحقیقاتی در اروپا و آلمان قرار دارد و مرکز توسعه آموزش عالی، با دادن امتیازهای بالا از این ادعا حمایت کرده اند. TUM برای انتقال منابع دانش در اقتصاد با شرکت های مشهوری از جمله BMW، آئودی و زیمنس همکاری کرده است. پرسنل TUM شامل 17 برنده جایزه نوبل و 22 جایزه لایب نیتس هستند. همچنین این دانشگاه حدود 175 همکاری بین المللی با شرکت های مختلف در اروپا، ایالات متحده آمریکا، آسیا و استرالیا دارد. این موسسه با مدیران برتر صنعتی اروپایی، تعامل بالایی دارد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در آلمان خواهد بود.

سیستم آموزشی دانشگاه فنی مونیخ آلمان

برنامه های تحصیلی دانشگاه فنی مونیخ آلمان

حدود 67 برنامه تحصیلات تکمیلی در TUM وجود دارد که به طور کامل به زبان انگلیسی یا به صورت ترکیبی، به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شوند. برخی از دوره های سطح کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، رشته های مهندسی هوافضا، مهندسی عمران (2 زبانه)، محاسبات پزشکی، ریاضیات (2 زبانه)، ریاضیات و علوم داده، فیزیک، مهندسی نیرو، زیست شناسی پرتویی، سیستم های حمل و نقل و غیره را شامل می شوند .همچنین، به غیر از برنامه های منظم تمام وقت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشگاه فنی مونیخ همچنین برنامه های پاره وقت، مطالعات مقطع دکترا، آموزش های مداوم، کلاس های حسابرسی و دوره های آنلاین را برای تحصیل فراهم می کند.

این دانشگاه همچنین برنامه های 2 درجه (تحصیل در 2 دوره به صورت همزمان)، برنامه های تبادل و تحصیل در خارج از کشور را به دانشجویان ارائه می دهد. پذیرش در TUM به صورت ترمی انجام می شود و مهلت ثبت نام ترم تابستان، برای دوره های کارشناسی اواسط ماه مارس است. در حالی که مهلت پذیرش برای دوره های تحصیلات تکمیلی در اواسط ماه فوریه می باشد. هزینه درخواست برای ثبت نام 75€ (یورو) می باشد.

علاوه بر این، مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه فنی مونیخ آلمان به شرح زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدارک رسمی دبیرستان یا گواهی کارشناسی ترجمه شده برای متقاضیان کارشناسی ارشد
  • اثبات مهارت کافی در زبان آلمانی و انگلیسی
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • نمرات آزمون های ورودی GRE و GATE برای برخی از دوره های کارشناسی ارشد
  • توصیه نامه
  • بیمه درمانی

هزینه تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ آلمان

TUM از ماه آوریل سال 2013 هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نکرده است. با این حال، همه دانشجویان در طول دوره تحصیل خود هر سال 2 بار باید هزینه اتحادیه دانشجویی و هزینه ورودی ترمی را پرداخت کنند. اما برخی از برنامه های اجرایی سطح کارشناسی ارشد ممکن است هزینه های اضافی را از دانشجویان دریافت کنند. علاوه بر هزینه های ذکر شده در بالا، دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه زندگی در شهر مونیخ آلمان هستند که این هزینه ها بسیار بالا می باشند.

TUM بورسیه تحصیلی بین 500€ الی 1500€ (یورو) در هر ترم را برای دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد، با سابقه علمی خوب و نیاز مالی اثبات شده، ارائه می دهد. همچنین Deutschlandstipendium یا بورسیه تحصیلی آلمانی، به داوطلبانی که پیشرفت تحصیلی، تعامل و احساس مسئولیت اجتماعی خود را نشان دهند، هر ماه 300€ (یورو) اعطا می کند. متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانند با کارشناسان دلسوز و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :