مهاجرت سرمایه گذاری در اندونزی

خرید ملک در اندونزی

خرید ملک در اندونزی

امروزه یکی از روش های مناسب و قانونی برای سرمایه گذاری متقاضیان بین المللی در بخش جنوب شرقی آسیا خرید ملک در اندونزی است. همچنین شما می توانید با خرید ملک در اندونزی اقامت اندونزی را بگیرید. این کشور با بیش از 13000 جزیره که در امتداد خط استوا قرار دارد یکی از بزرگترین کشورهای دنیاست. این کشور بزرگترین کشور جزیره ای جهان است البته بخش های زیادی از این کشور نیز غیرقابل سکونت است. در راستای اطلاع از شرایط مهاجرت به اندونزی می توانید با کارشناسان حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

شرایط خرید ملک در اندونزی

اندونزی در فهرست کشورهایی است که با خرید ملک در آنها می توانید اقامت این کشور را بگیرید. اما خرید ملک در اندونزی چارچوب های خاص خودش را دارد. یکی از این است که شما نمی توانید در این کشور جز آپارتمان ملک دیگری خریداری کنید. خرید زمین برای خارجی ها در اندونزی ممنوع است و تنها با خرید آپارتمان حق استفاده از زمین را دارند. خمچنین مالیات خرید و فروش ملک در اندونزی با نرخ 5% محاسبه می شود. هزینه های قانونی پردازش اسناد حقوقی در هر خرید و فروش مابین 0.5% تا 1.5% است.

همچنین خریدار هزینه دیگری به نام هزینه ثبت نام دارد که مربوط به تمبر سند ملک و هزینه های اداری است که به طور معمول 0.20% است. در ماه دسامبر سال 2015 طبق مصوبه دولت افراد خارجی مجاز به خرید ملک در اندونزی شدند. لذا این قانون تا امروز بر خلاف تغییرات خود همچنان برقرار است. تغییرات قانون خرید ملک در اندونزی اغلب در مبالغ مورد نیاز برای اخذ اقامت این کشور لحاظ شده است.

نرخ سلب مالکیت در اندونزی

نرخ سلب مالکیت در واقع احتمال مصادره ملک توسط دولت کشور مقصد است. به عبارتی بر اساس معیارهای مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد و بین 1 تا 5 رتبه بندی می شود. خوشبختانه اندونزی در این میان امتیاز مطلوبی دارد. لذا می توان با امنیت مطلوبی در آن به خرید ملک پرداخت. البته قوانین متعدد دیگری نیز ممکن است در این مورد دخیل باشند.

همان طور که ذکر شد محدودیت خرید ملک در این کشور نیز اعمال می شود. در برخی از کشورها این محدودیت به گونه ای اعمال شده تا متقاضیان برای خرید ملک نیاز به شریک بومی داشته باشند. این نوع قوانین اغلب به منظور کاهش خروج ارز و افزایش دارایی مردم تصویب می شوند. ناگفته نماند که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اندونزی از آسان ترین روش های مهاجرت به شمار می رود. با خرید ملک در این کشور متقاضیان قادر به اخذ مدارک و تابعیت خود به آسان ترین روش نسبت به سایر روش ها خواهند بود.

نرخ سلب مالکیت در اندونزی

هزینه خرید ملک در اندونزی

هنگامی که به خرید ملک در یک کشور خارجی می پردازید بایستی هزینه های جانبی این سرمایه گذاری را نیز در نظر بگیرید. از این رو بایستی عوامل موثر بر آن را لیست نمایید و هزینه ها را محاسبه کنید. هزینه ه9ای جانبی در تمامی روش های خرید ملک در خارج از کشور و یا داخل کشور وجود دارند. لذا این موارد حذف نشدنی را تنها می توان کاهش داد. همچنین با محاصبه دقیق آن ها می توان از بروز مشکلات متعدد جلوگیری نمود.

برخی از هزینه های رایج جانبی در خرید ملک در اندونزی عبارتند از:

  • دستمزد وکیل
  • حق الزحمه مشاور ملکی
  • مالیات
  • هزینه های جانبی سفر
  • هزینه های جانبی قرارداد

هزینه خرید ملک در اندونزی بر اساس نوسانات موجود در آن هزینه های مختلفی دارد. همچنین قیمت املاک موجود در اندونزی در مکان های مختلف این کشور متفاوت هستند. اما با کمی بررسی متوجه بهتر بودن خرید ملک در این کشور بر اساس سرمایه خود می شوید. برای محاسبه دقیق قیمت ملک بایستی با متخصصان ملکی در اندونزی در ارتباط باشید. لذا منابع موجود تنها میانگین این قیمت ها را بیان می کنند.

میانگین قیمت ملک در این کشور به شرح زیر است:

نوع ملکقیمت به روپیه اندونزی
قیمت ملک در مرکز شهر2285899618Rp
قیمت ملک در حومه شهر1268586874Rp

مزایا و معایب خرید ملک در اندونزی

خرید ملک در اندونزی برای تمام اشخاص مناسب نیست. به عبارتی متقاضیان بایستی سرمایه گذاری خود را بر اساس هدف خود اقدام به خرید ملک در اندونزی نمایند. برای مثال متقاضیان اگر مزایایی را نیاز دارند که در اندونزی موجود نیست. یکی از این موارد می تواند اخذ پاسپورت برای سفر به یکی از کشورهای لغو روادید با پاسپورت این کشور باشد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بایستی بررسی های لازم را در این زمینه انجام دهید. ناگفته نماند که مزایای متعددی را نیز می توانید با سرمایه گذاری در این کشور به دست آورید. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • اخذ پاسپورت اندونزی
  • اخذ شهروندی اندونزی
  • تحصیل رایگان
  • گرفتن پست های سیاسی و نظامی
  • امکان بهره مندی از خدمات بین المللی مانند حساب های بانکی
  • بهره مندی از امکان کار در اندونزی

معایب ممکن است سرمایه گذاری متقاضیان را نیز گاها به خطر بیاندازد. از این رو توصیه می شود برای سرمایه گذاری در این کشور تحقیقات لازم صورت پذیرد. معایب خرید ملک در این کشور محدود هستند و مزایای آن به معایب غلبه می کنند. از مهمترین معایب سرمایه گذاری ملکی و اخذ اقامت اندونزی را می توان پاسپورت این کشور عنوان کرد. با پاسپورت اندونزی می توان به 76 کشور جهان سفر کرد. در ضمن ممکن است که آب و هوای این کشور نیز برای متقاضیان سازگار نباشد. از این رو منطقه زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. برای جلوگیری از مشکلات ناشی از عدم آشنایی با قوانین مربوطه نیز بایستی با وکیل متخصص همراه شوید . موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش است تا مشیر سرمایه گذاری شما را هموار سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :