مهاجرت سرمایه گذاری در اسکاتلند

خرید ملک در اسکاتلند

خرید ملک در اسکاتلند

خرید ملک در اسکاتلند یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور می باشد و قوانین خرید ملک هم طبق قوانین دولت بریتانیا است. برای خرید ملک در اسکاتلند، می توانید بدون داشتن ویزا اقدام کنید این در صورتی است که قصد اقامت دائم در اسکاتلند را نداشته باشید. در غیر این صورت برای اقامت دائم در اسکاتلند باید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. بسته به نوع هدف متقاضی ویزاهای مختلفی برای اقامت دائم در اسکاتلند وجود دارد که می تواند از آن ها استفاده کند. در مقاله زیر که تحت نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، به تحلیل و بررسی خرید ملک در اسکاتلند پرداخته شده است.

بررسی خرید ملک در اسکاتلند

اگر شما یک شهروند غیر مقیم یا خارجی هستید، می توانید برای خرید ملک در اسکاتلند با استفاده از وام مسکن درخواست دهید. اما اگر حداقل 2 سال در اسکاتلند اقامت نداشته باشید، باید وجه بیشتری را پرداخت کنید. اگر قصد دارید ملک مستقر در اسکاتلند خود را به عنوان غیر مقیم اجاره دهید، باید همان نرخ مالیات بر درآمد اجاره را بپردازید مانند هر صاحبخانه مستقر در اسکاتلند که این کار را انجام می دهد. شما همچنین مشمول مالیات بر دارایی و مالیات بر عایدی سرمایه مانند ساکنان اسکاتلند خواهید شد و ملزم به پرداخت همان هزینه حق تمبر خواهید بود. خرید ملک در اسکاتلند به عنوان غیر مقیم به شما اجازه اقامت در اسکاتلند را نمی دهد. این بدان معناست که شما هیچ گونه مجوز مهاجرتی مانند ویزای اقامت اسکاتلند را برای خرید ملک در اسکاتلند دریافت نخواهید کرد.

به همین ترتیب، برای خرید ملک در اسکاتلند نیازی به داشتن ویزای اقامت اسکاتلند ندارید. این دو موضوع به هم ارتیاطی ندارند. اگر علاقه مند به اخذ اقامت دائم اسکاتلند هستید، روش هایی در این زمینه وجود دارد که می توانید واجد شرایط استفاده از آنها باشید. شما می توانید برای یک ویزای خاص اسکاتلند (بسته به شرایط شخصی) درخواست دهید و پس از گذراندن دوره واجد شرایط می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

ویزاهای خرید ملک در اسکاتلند

زمانی که تحت ویزاهای خاص در اسکاتلند سپری می کنید می تواند به عنوان دوره واجد شرایط برای اقامت دائم به حساب بیاید. با این حال، همه ویزاهای اسکاتلند نمی توانند به اقامت دائم منجر شوند. ویزاهایی که منجر به اقامت دائم می شوند، شامل موارد زیر است:

  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای مبتکر
  • ویزای راه اندازی
  • ویزای استعدادهای جهانی
  • ویزای همسر یا ویزای شریک مجرد
  • ویزای اجداد
  • ویزای کار ماهر

ویزای سرمایه گذار یکی از راه های اخذ اقامت اسکاتلند است. ویزای سرمایه گذار به اتباع خارجی اجازه اقامت حداکثر تا 3 سال و 4 ماه در کشور اسکاتلند را می دهد در صورتی که حداقل 2 میلیون £ (پوند) در اقتصاد اسکاتلند سرمایه گذاری کنند. همچنین این گزینه برای تمدید اقامت در زمانی که ویزای سرمایه گذاری شما به پایان می رسد وجود دارد. با این حال، سرمایه‌ گذاری‌ های واجد شرایط تحت این موضوع، سرمایه ‌گذاری دارایی را مستثنی می‌کند. پول باید در سرمایه سهام یا وام در شرکت ‌های فعال و تجاری ثبت شده در اسکاتلند، سرمایه‌گذاری شود، به استثنای شرکت‌ هایی که در سرمایه ‌گذاری دارایی، مدیریت دارایی یا توسعه املاک مشغولند.

متقاضیان برای درخواست ویزای سرمایه گذاری باید حداقل 18 سال داشته باشند و باید تعدادی از شرایط دیگر را برآورده کنند. این ویزا برای کسانی که مایل به دریافت اقامت دائم در اسکاتلند هستند ایده آل است چون به دارنده ویزا اجازه می دهد در صورت سرمایه گذاری حداقل £10 میلیون (پوند)، تنها در 2 سال برای اقامت دائم درخواست دهند. معمولا، همه دارندگان ویزا باید حداقل 5 سال قبل از درخواست اقامت دائم در اسکاتلند زندگی کنند، این راه می تواند خیلی سریع منجر به اقامت دائم آنها گردد.

ویزاهای خرید ملک در اسکاتلند

هزینه های اولیه برای خرید ملک در اسکاتلند

هزینه های مربوط به خرید خانه را می توان به 2 بخش هزینه های اولیه و مداوم تقسیم بندی کرد. در قسمت پایین به هزینه های اولیه خرید ملک در اسکاتلند اشاره شده است:

  • حق تمبر (برای تمام خریدهای ملکی بیش از 125000£ (پوند) با نرخ 2% تا 13% برای خانه های دوم یا خریدهای اجاره ای اعمال می شود.)
  • سپرده (اگر برای خرید خانه در اسکاتلند وام مسکن می گیرید، باید برای هزینه هایی که معمولا بین 5% تا %40 بسته به هزینه ملک ودیعه بپردازید.)
  • هزینه ‌های وام مسکن (اگر برای خرید خانه خود وام مسکن می‌گیرید، هزینه‌ های مختلفی از جمله هزینه ترتیب، هزینه رزرو و هزینه ارزیابی وجود دارد.)
  • هزینه های حقوقی (شما باید از یک وکیل استفاده کنید تا از طرف شما اقدام کند، چه وام مسکن بگیرید یا نه. این هزینه ها می توانند بیش از £1000 (پوند) باشند.
  • هزینه های ثبت زمین ( این هزینه ها به منظور انتقال اسناد قانونی ملک به مالک جدید به دولت اسکاتلند پرداخت می شود.)

در تصویر زیر هزینه های خرید ملک در اسکاتلند مشخص شده است:

هزینه های خرید ملک در اسکاتلند

برای آگاهی از اقامت ترکیه از طریق خرید ملک این قسمت را مطالعه کنید.

هزینه های مداوم خرید ملک در اسکاتلند

بعد از خرید ملک در اسکاتلند باید هزینه های مداوم ملک را پرداخت کنید:

  • بازپرداخت وام مسکن (باید از یک ماه پس از خرید خانه شروع به بازپرداخت وام مسکن خود کنید.)
  • تعمیر و نگهداری (اگر یک خانه نوساز یا خانه ای در شرایط خوب خریداری می کنید، این میزان باید به طور معقولی کم باشد. اگر خانه‌ای در اسکاتلند می‌خرید که به تعمیرات زیادی نیاز دارد، معقول است که بودجه بیشتری برای سرمایه‌ گذاری در این ملک اختصاص دهید.)
  • بیمه (بیمه ملک و بیمه محتویات داخل آن)
  • صورت‌ حساب‌ های معمولی (باید مالیات شورای شهر را با نرخی بسته به ارزش ملک خود بپردازید، به علاوه قبض‌ های آب و برق در اسکاتلند مانند گاز، آب و برق)
  • هزینه‌ های اجاره‌ دهنده (اگر ملک اجاره ‌ای بخرید، ممکن است هزینه‌ های اضافی مانند اجاره زمین وجود داشته باشد که می‌تواند 50£ تا £100 (پوند) در سال باشد.

برای سرمایه گذاری در اسپانیا و همین طور سرمایه گذاری در یونان می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از راهنمایی های مشاورین وکارشناسان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :