مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا و بازار املاک ویژگی های مخصوص به خود را دارد که باید قبل از خرید ملک قانونی متقاضیان تحقیقات لازم را به عمل آورند. برای خرید ملک در اسپانیا باید به مواردی پرداخته شود این موارد از قبیل:

  • مالیات بر درآمد سرمایه های بالا
  • نوسانات در بازار املاک

همینطور میزان مالیات و هزینه هایی که برای تملک خانه باید بپردازید، می باشند. ما از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اینجا قصد داریم مفصل به بررسی خرید ملک در اسپانیا و شرایط آن بپردازیم.

شرایط خرید ملک در اسپانیا

از مهم ترین مزایای خرید ملک در اسپانیا گرفتن اقامت دائم این کشور و هم چنین امکان مهاجرت با همه اعضای خانواده به این کشور است. شرایط خرید ملک در اسپانیا برای همه یکسان است. تنها چیزی که موقع خرید ملک در اسپانیا به عنوان یک خارجی به آن احتیاج دارید شماره منحصر به فرد مالیاتی است که برای انجام هر معامله در اسپانیا ضروری است. از آنجایی که این شماره باید در تمام اسنادی که امضا می کنید یا در اسپانیا صادر شده اند، ثبت شود، قبل از امضاء سند باید آن را داشته باشید. داشتن این شماره در سرعت بخشیدن انجام مراحل خرید ملک در اسپانیا بسیار موثر است.

قبل از خرید خانه باید موارد زیر را لحاظ کنید:

  • تایید صلاحیت وکلا یا مشاوران املاک
  • تایید ملک توسط اداره ثبت زمین در اسپانیا ( برای اطمینان حاصل کردن از اینکه ملک قبلا به فرد دیگری فروخته نشده است.)
  • همه چیز درباره ملک در قرارداد ثبت شود.
  • زیربنای ملک سالم باشد و توسط نقشه بردار یا معمار تایید شود.

خرید ملک در اسپانیا با سپرده و وام مسکن

به طور کلی، خریداران غیر مقیم در اسپانیا می توانند از شرایط وام مسکن مانند اسپانیایی ها بهره مند شوند یعنی تا سقف 80% در مورد خانه اول و بین %60 تا 70% در مورد خانه دوم. این به این معناست که شما باید حداقل 20% از قیمت ملک موجود را داشته باشید، به علاوه تقریبا 15% اضافی بر هزینه ملک برای پرداخت مالیات، حق وکالت، هزینه های اسناد رسمی و غیره. علاوه بر این، بدهی شما نمی تواند از 30% تا 35% از درآمد شما بیشتر شود.

اطلاعات مهم دیگری که باید در نظر داشت این است که وام مسکن در اسپانیا به طور معمول برای حداقل 5 سال و حداکثر 30 سال وحداکثر سن 75 سال برای تکمیل وام مسکن گرفته می شود. معمولا املاک خارج از کشور به عنوان وثیقه پذیرفته نمی شوند چرا که امکان دسترسی به آنها سخت می باشد. جهت بررسی موضوع هزینه زندگی در اسپانیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه های خرید ملک در اسپانیا

هزینه های خرید خانه عمدتا توسط خریدار پرداخت می شود و از منطقه ای به منطقه دیگر فرق می کند. مالیات ها و هزینه های پرداختی توسط خریدار عبارتند از:

  • مالیات انتقال ملک 6% تا 10% (املاک موجود) / مالیات برارزش افزوده 10% در (املاک جدید)
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی، مالیات سند مالکیت و هزینه ثبت زمین 1% الی 2.5%
  • هزینه های قانونی 1% الی 2.5% (شامل مالیات بر ارزش افزوده)

اگر می خواهید میانگین قیمت ملک در شهرهای مختلف اسپانیا را مورد بررسی قرار داده و از آنها مطلع شوید به جدول زیر توجه کنید:

نام شهرهاقیمت ملک به یورو به ازای هر متر مربع
مالاگا2091€
سانتا کروز دتنریف1527€
سانتاندر1868€
بیلبائو3073€
بارسلونا4100€
مادرید3802€
والنسیا1770€

هیچ محدودیتی برای خرید ملک در اسپانیا تجاری، مسکونی یا زمینی وجود ندارد. در واقع، اسپانیا سرمایه گذاری خارجی ها را چه مقیم و چه غیر مقیم تشویق می کند. به یاد داشته باشید که اگر خانه ای به ارزش بیش از 500000€ (یورو) خریداری کنید، می توانید برای ویزای طلایی اقدام کنید. همه صاحبان املاک در اسپانیا ملزم به پرداخت 3 نوع مختلف مالیات در هر سال هستند. اگر بعد از مهاجرت به اسپانیا در این کشور مقیم هستید، مشمول مالیات بردرآمد (شامل مالیات بر عایدی سرمایه) و مالیات بر املاک، اگر در اسپانیا مقیم نیستید، مشمول مالیات بر درآمد (شامل مالیات بر عایدی سرمایه)، مالیات بر دارایی، به علاوه مالیات مضاعف بر دارایی غیر مقیم هستید.

هزینه های خرید ملک در اسپانیا

وکلای املاک برای خرید ملک در اسپانیا

اگر قصد سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک را دارید و می خواهید از پس دشواری های آن برآیید، توصیه می شود از یک وکیل ملکی در اسپانیا مشاوره بگیرید. خرید خانه معمولا بزرگترین سرمایه گذاری برای اکثر افراد است. حتی کسانی که دارای چندین ملک هستند، علاقه مندند با احتیاط در بازار املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند. شرکت های املاک معمولا قبل از سرمایه گذاری از خدمات وکلا استفاده می کنند.

خدمات یک وکیل بیشتر برای مقاصد پیشگیرانه موثر است تا انجام اموری که نیاز به اصلاح دارند، اما بیشتر مردم خیلی دیر به این موضوع پی می برند. تلاش برای یافتن یک مشاور خوب می تواند شما را از مسائل زیادی نجات دهد. قبل از ورود به خرید ملک، موارد اساسی در این زمینه باید بررسی شود. مطمئن شوید که قراردادهای خرید و فروش و در صورت لزوم، وام رهنی مشکلی ایجاد نمی کند.

علاوه بر این، بار مالیاتی درصد زیادی از عملیات را مشخص می کند. چرا که به همراه هزینه های مربوطه این امکان ایجاد می شود که قیمت فروش را تا 20% افزایش پیدا کند. بنابراین بهتر است تمامی این موارد قبل از خرید ملک بررسی گردد. به هر صورت اگر قصد زندگی در اسپانیا و خرید ملک در اسپانیا را دارید، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از همراهی مشاورین و کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :