مهاجرت سرمایه گذاری در اسلوونی

خرید ملک در اسلوونی

خرید ملک در اسلوونی

با توجه به ثبات اقتصادی در اسلوونی، یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری برای متقاضیان خارجی و اروپایی خرید ملک در اسلوونی است. شرایط خرید ملک در این کشور با توجه به ملیت متقاضیان این امر با هم متفاوت است. چون اسلوونی جزء کشورهای اتحادیه اروپا است، قوانین برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا جهت خرید ملک در اسلوونی ساده تر است.

اما برای اتباع خارجی غیر از اتحادیه اروپا، ضوابط خاصی برای خرید ملک در این کشور وجود دارد، که تنها در صورت رعایت آن ها می توانند اقدام به خرید ملک در اسلوونی کنند. ما در این مقاله سعی کردیم به تحلیل و بررسی این موضوع بپردازیم. متقاضیان خرید ملک در اسلوونی می توانند با مطالعه مقاله زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورند.

شرایط خرید ملک در اسلوونی

اعضای اتحادیه اروپا مجاز به خرید ملک در اسلوونی تحت شرایط مشابه شهروندان اسلوونی هستند. شهروندان کشورهای ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ حق خرید ملک بدون محدودیت در توافقنامه مناطق اقتصادی اروپا را دریافت کردند. شهروندان ایالات متحده می توانند بدون محدودیت به دلیل معاهده تجارت و ناوبری خرید کنند. سوئیس تنها در صورتی می‌تواند املاک و مستغلات بخرد که خریداران دارای مجوز C معتبر یا مجوز اقامت دائم باشند. کشورهای نامزد اتحادیه اروپا می توانند درخواستی را برای درخواست مجوز خرید ملک در اسلوونی به وزارت دادگستری ارسال کنند.

سایر کشورها تنها در صورت داشتن یکی از شرایط زیر، حق خرید ملک در اسلوونی را دارند:

  • یک تجارت ثبت شده در اسلوونی
  • اخذ تابعیت اسلوونی از طریق ازدواج
  • به دست آوردن ملک از طریق ارث
  • رعایت شرایط متقابل

از فوریه 2013، خارجی‌ ها می‌ توانند املاک را در اسلوونی به صورت متقابل خریداری کنند، طبق اصل عمل متقابل تأیید شده توسط وزارت دادگستری، بر اساس قانون رفتار متقابل، یک شهروند غیر اتحادیه اروپا که می‌خواهد ملکی در اسلوونی بخرد، باید با یک سری مدارک، برای برقراری رابطه متقابل به وزارت دادگستری درخواست خرید ملک در اسلوونی را بدهد.

برخی از مهمترین مدارک به شرح زیر است:

  • کپی محضری گذرنامه
  • بیانیه هدف از خرید ملک مربوطه
  • سندی حاوی مشخصات ملک صادر شده توسط سازمان نقشه برداری
  • شارژ هزینه اداری

روند خرید ملک در اسلوونی

افرادی که علاقه مند به خرید ملک در اسلوونی هستند باید مراحل خرید را طی روش خاصی انجام دهند. فروشنده قانونا ملزم به ارائه عصاره ثبت واقعی زمین است. در شرایطی که ملک در اسلوونی از طریق وام مسکن بانکی خریداری شده است، لازم است از بانکی که وام مسکن را تأیید کرده است، اظهارنامه ای در مورد کمک هزینه اعتبار مربوطه یا حذف وام مسکن در لحظه ای که بدهی وجود دارد دریافت کنید. سردفتر اسناد رسمی قرارداد را می نویسد، اما اکیدا توصیه می شود که قرارداد مربوطه را توسط یک وکیل متخصص تنظیم کنید. هر 2 طرف به نمایندگی از طرف فروشنده و خریدار قرارداد را امضاء می کنند و پس از امضای قرارداد، فروشنده ودیعه را تحویل می دهد.

فروشنده باید ظرف 15 روز با پر کردن درخواست تعیین مالیات 2% بر فروش املاک و مستغلات در مراجع مالیاتی ذیصلاح ثبت نام کند و ظرف 30 روز باید مالیات را پرداخت کند. هنگامی که اداره مالیات پرداخت مالیات را تأیید می کند، فروشنده باید یک نسخه از سند را به دفتر اسناد رسمی اسلوونیایی که مسئول معامله ملک است ارائه دهد. پس از آن، خریدار می تواند مابقی قیمت معامله ملک را بپردازد. مالک جدید ملک باید درخواستی در مورد مالکیت ملک به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه دهد. این امر به منظور تکمیل انتقال مالکیت ملک مستغلات انجام می شود. علاوه بر این، خریدار می تواند قراردادهای جدید تاسیساتی (برای تامین گاز، آب، برق، اینترنت و سایر موارد) امضاء کند.

روند خرید ملک در اسلوونی

مالیات برای خرید ملک در اسلوونی

در فرآیند خرید ملک در اسلوونی که به عنوان نوساز طبقه بندی می شود، خریدار باید مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده مطابق با قیمت خرید را بپردازد. نرخ مالیات برای آپارتمان هایی که متراژ آنها تا 120 متر مربع و خانه هایی تا 250 متر مربع است، 8.5% است. مالیات برای آپارتمان ها و خانه های بزرگتر با نرخ %20 افزایش می یابد. پس از خرید ملک در اسلوونی، خریدار مسئول پرداخت برخی مالیات می شود. بنابراین، فرد باید مالیات ملک و غرامت استفاده از زمین ساختمانی را بپردازد.

پرداخت مالیات بر دارایی برای گروه وسیعی از مالکان الزامی است و برای مالکیت ساختمان‌ ها، بخش‌ هایی از ساختمان ‌ها، خانه ‌ها، آپارتمان ‌ها، گاراژها یا خانه‌ ها قابل اعمال است. ارزش مالیات را می توان در شرایط خاص کاهش داد. (مربوط به اندازه املاک و مستغلات، برای افرادی که به عنوان مقیم دائم در اسلوونی ثبت نام می کنند.)

به عنوان قاعده کلی، لازم است بدانید که معامله ملک علاوه بر مالیات نقل و انتقال و مالیات بر ارزش افزوده، انواع دیگری از مالیات را نیز شامل می شود. برای مثال، پرداخت هزینه ثبت ضروری است، مالیاتی که هم برای فروشنده و هم برای خریدار قابل اعمال است و به نرخ 0.01% تا 0.5% از ارزش ملک اعمال می شود. خریدار باید هزینه های دفتر اسناد رسمی را بپردازد که معمولا با نرخ 0.01% تا 0.4% تحمیل می شود و در صورت واسطه شدن رویه توسط مشاور املاک، هزینه های اضافی باید پرداخت شود. کارمزد مشاور املاک بین %1 تا 2%متغیر است. لازم است بدانید که این کارمزد هم به فروشنده و هم بر خریدار تحمیل می شود.

قرارداد ملک در اسلوونی

فروش ملک در اسلوونی باید از طریق قرارداد فروش منعقد شود. زیرا باید مجموعه ای از اطلاعات اجباری را داشته باشد، مانند:

  • جزئیات مربوط به فروشنده و اطلاعات مربوط به املاک و مستغلات
  • ارزشی که باید برای ملک مربوطه پرداخت شود.
  • روشی که از طریق آن خریدار مبلغ ذکر شده در قرارداد را پرداخت می کند.
  • اطلاعات مربوط به هرگونه وام مسکن مربوط به ملک موجود برای فروش

جهت سرمایه گذاری در اسلوونی می توانید با کسب اطلاعات از مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اهداف تجاری خود تصمیمات بهتری را اتخاذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :