مهاجرت به کشور کانادا

خرید خودرو در کانادا

خرید خودرو در کانادا

موضوع خرید خودرو در کانادا نیز برای مهاجرین حائز اهمیت است، از این رو با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد این موضوع هیجان انگیز می باشد. ما نیز در این مقاله که توسط کارشناسان مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده می خواهیم به تمامی ابعاد مربوط به خرید خودرو برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا، اعم از خودروی دست دوم و نو و یا شرایط خرید و فروش خودرو بپردازیم.

محبوب ترین خودروها برای خرید در کانادا

محبوب ترین خودرو هایی که در هر کشوری وجود دارد بستگی به سلیقه مردم آن کشور و آب و هوای آن کشور دارد. یکی از مسائلی که بسیار بر روی محبوبیت خودروها تاثیرگذار است. از این رو میزان تمکن و استطاعت مالی مردم آن منطقه یا کشور و دیگری استقامت و استهلاک آن خودرو در آن منطقه آب و هوایی است. همچنین مسئله حاشیه ای و فرعی که می تواند در آن تاثیرگذار باشد و شاید در هیچ جای دیگری از دنیا این موضوع مطرح نگردد میزان دریافت عوارض و گمرکی سنگین خودروهای وارداتی به یک کشور و همچنین تولید انحصاری خودرو است.

مثال بارز می تواند کشور ما باشد که در آن خودروهایی محبوب هستند و یا تولی می گردند که در اروپا یا کانادا و یا هر کشور دیگری سال هاست که از رده خارج و بی ارزش هستند. اما در مورد کانادا قضیه متفاوت است. خودروهایی که در این کشور محبوب هستند از برندهای خوش نام و کارآزموده ای می باشند که با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی این کشور پاسخگوی نیازهای کانادا هستند. از این رو شامل خودروهایی چون بی ام و، هوندا سیویک، تویوتا، جیپ، آئودی، سوبارو، وانت بارها، بنز و شاسی بلندها می باشند.

قیمت خرید خودروهای کارکرده در کانادا

طیف قیمت ها و لیست خودروهای کارکرده در کانادا بسیار متنوع و گسترده است. به طوری که نمی توان میانگین قیمت خاصی را پیش بینی نمود. اما به طور کلی در مورد خودروهای کارکرده زیر 10000$ (دلار کانادا) در کانادا باید گفت که اگر در سایت های خرید و فروش خودروهای دست دوم و کارکرده جستجو کنید، اتومبیل هایی با مدل مشابه در ایران پیدا خواهید نمود که قابلیت مقایسه با خودروهای داخل کشور را نیز دارا باشند.

به فرض اتومبیل شاسی بلند نیسان مدل ایکستریل که در ایران نیز وجود دارد، در سایت خرید و فروش خودروهای کارکرده با مشخصات سال تولید 2016 و کارکرد 25000 کیلومتر با قیمت 490$ (دلار) به فروش گذاشته شده است. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت و هزینه زندگی در کانادا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مرحله آماده سازی خرید خودرو در کانادا

قبل از شروع به جستجوی وسایل نقلیه جدید که برای فروش هستند، مقدمات اولیه ای وجود دارد که می توانید انجام دهید تا باقی فرآیند را بسیار آسان تر کنید. بهترین راه برای جلوگیری از هزینه اضافه این است که بدانید بودجه ایده آل شما باید چقدر باشد. به یاد داشته باشید که قیمت وسیله نقلیه تنها هزینه ای نیست که وجود دارد و مالیات، هزینه صدور مجوز، پلاک، ثبت نام و موارد دیگر نیز وجود دارد. مبحث کار در کانادا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اگر سقف بودجه خود و اینکه چه اتومبیلی را بخرید می دانید، به مرحله سوم بروید. در غیر این صورت به طور کلی در مرحله دوم باید تحقیق نمایید و بدانید که هنگام خرید یک خودرو جدید نیازهای شما چیست. هنگام انجام این کار باید توجه داشته باشید که در کجا زندگی می کنید، اگر شغلی دارید که به وسیله نقلیه خاصی احتیاج است یا اگر می خواهید از آن برای کارهای شخصی مانند راه های کوتاه درون شهری و سفرهای خانوادگی استفاده کنید. برای مثال در شهر تورنتو خرید یک سدان کوچک و با سوخت مناسب معقول ترین گزینه خواهد بود.

مرحله آماده سازی خرید خودرو در کانادا

بررسی و مقایسه خودروها در کشور کانادا

ابتدا باید یک جستجوی کلی در مورد خرید خودرو در کانادا انجام دهید و مسائلی از قبیل راندمان سوخت، فضای بار و غیره را مورد بررسی قرار دهید. اگر بیش از یک وسیله نقلیه را دوست دارید می توانید از ابزار مقایسه استفاده کنید.

برخی از بهترین وب سایت ها در این خصوص شامل موارد ذیل می شود:

  • Caranddriver.com
  • Wheels.ca
  • Edmunds.com
  • Driving.ca
  • MotorTrend.ca
  • Consumer Reports

جهت مهاجرت به کانادا و کسب اطلاعات جامع می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بهترین زمان خرید خودرو در کانادا

آغاز هر ماه یکی از بهترین زمان های خرید خودرو در کانادا است. زمانی که سازنده پیشنهادهای ویژه جدید خود را برای ماه عرضه می کند. بدین ترتیب پایان هر ماه، هنگامی که فروشندگان ممکن است نگران سهمیه فروش خود باشند. همچنین وقتی مدل های جدید سال معرفی می شود گاهی اوقات معاملات خوبی در مورد مدل های سال قبل پیدا می شود.

در پایان هر سال نیز هنگامی که سهمیه فروش سالانه را ارائه می دهند تولیدکنندگان گاهی مشوق های بزرگی را برای خرید خودرو ارائه می دهند. یکی از نکات جالب در خصوص خرید خودرو در کانادا این است که خریداران می توانند در صورت عدم اطلاع کامل در خصوص وسیله نقلیه ظرف 90 روز یک قرارداد خرید را فسخ کنند.

روش های خرید خودرو در کانادا

هنگام خرید اتومبیل 3 گزینه برای پرداخت هزینه آن در کوتاه مدت یا بلند مدت دارید که هرکدام از این گزینه ها مزایای خاص خود را دارند.

بنابراین می توانید انتخاب کنید که کدام روش برای شما مناسب تر است:

پارامتر شرح
تامین مالیمتداول ترین روشی که مصرف کنندگان برای خرید یک اتومبیل جدید در آن استفاده می کنند. در این روش یک بانک یا نمایندگی به شما وام اعطاء می نماید تا بتوانید ارزش کل وسیله نقلیه را طی مدت زمانی پرداخت نمایید.
لیزینگشما فقط مبلغی را که وسیله نقلیه نسبت به مدت اجاره نامه استهلاک کرده است، پرداخت می کنید.
خرید به طور نقدیدر این روش کل ارزش ماشین را به صورت نقد و بدون هیچ گونه وام یا اجاره نامه پرداخت می کنید.

در این مقاله مختصری در خصوص خرید خودرو در کانادا آمده است، اما قطعا این موضوع ابعاد بسیار گسترده ای دارد که در این مقاله نمی گنجد. اما هر زمانی که احساس نمودید نیاز به تکمیل اطلاعات خود دارید می توانید با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان متخصص امر مهاجرت در موسسه مطرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :