مهاجرت به کشور مالتا

خرید خودرو در مالتا

خرید خودرو در مالتا

خرید خودرو در مالتا، برای افرادی که قصد مهاجرت را دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. در کشور مالتا مانند کشورهای انگلیس، ایرلند، قبرس و تعدادی دیگر از کشورهای آسیایی رانندگی در سمت چپ می باشد. اگر گواهینامه شخص خارج از اتحادیه اروپا باشد، زمانی که وارد کشور مالتا شدید می توانید 12 ماه رانندگی کنید.

بعد از آن، باید مجوز مالتا را دریافت نمایید که 10 سال معتبر خواهد بود. اگر قصد تمدید آن را دارید هزینه تمدید 8000€ (یورو) می باشد. از طرفی دیگر اگر فرد گواهینامه اتحادیه اروپا، سوئیس یا استرالیا را دارد، پس از جابجایی می تواند پس از 185 روز آن را با مجوز مالتا تعویض کند و تا آن زمان می تواند با مجوز اتحادیه اروپا تا زمانی که معتبر باشد رانندگی کند. توجه داشته باشید که سن قانونی رانندگی در کشور مالتا 18 سالگی می باشد، اما بیشتر شرکت های اجاره ماشین به رانندگان بالای 23 یا حتی 25 سال نیاز دارند.

سوالاتی که در رابطه با خرید خودرو در مالتا پاسخ داده خواهد شد:

  • قوانین خرید خودرو در کشور مالتا چیست؟
  • چگونه می توان خودروی دست دوم در مالتا خریداری کرد؟
  • قوانین پارک کردن خودرو و تصادف در کشور مالتا چگونه است؟

قوانین خرید خودرو در مالتا

زمانی که متقاضی خودروی خود را انتخاب کرد، باید مالکیت آن را منتقل نماید. امروزه، این کار به صورت آنلاین انجام می شود. پشت گواهی ثبت نام وسیله نقله را فروشنده، خریدار و شاهد موظفند که امضاء کرده و به آژانس بیمه یا کارگزار مجاز ارائه می دهند. آژانس بیمه، یک بیمه نامه جدید صادر می کنند. خریدار باید کارت شناسایی خود را نشان دهد. در این مرحله، هرگونه هزینه، مجازات، هزینه CVA و تخلفی که باید پرداخت شود، نشان داده خواهد شد. پس از آن، آژانس بیمه یا کارگزار می تواند گواهی ثبت نام جدید را به نام خریدار صادر کند و علاوه بر آن، می تواند مجوز جاده وسیله نقلیه را نیز تمدید نماید. ممکن است برای انجام این کار به یک تست جدید (VRT) نیاز باشد.

بیمه خودرو زمانی که در جاده می باشید الزامی است. قیمت بیمه خودرو به عوامل مختلفی از جمله سن راننده، نوع خودرو، رانندگی شما و اینکه آیا بیمه جامع یا شخص ثالث بستگی داشته و تغییر می کند. برای مثال، اگر خودرویی که خریداری کردید ارزشش 8000€ (یورو) باشد، سالانه به طور متوسط 200€ (یورو) هزینه بیمه خواهد بود. به طور کلی، بازار بیمه در کشور مالتا رقابتی می باشد، بنابراین توصیه می شود که چندین پیشنهاد کسب کنید.

قوانین خرید خودرو در مالتا

خرید خودرو دست دوم در مالتا

برای خرید خودروی دست دوم باید به نمایندگی های فروش مراجعه نمایید. به غیر از نمایندگی فروش، ممکن است در بخش هایی مانند روزنامه ها، مجلات خوردو و وب سایت هایی که برای فروش خودرو تبلیغ می کنند مراجعه نمایید که در لیست زیر آمده است:

  • Angloinfo Malta Classifieds
  • com
  • Malta Car Market

فروشندگان خودرو می توانند هزینه های مربوط به خرید وسیله نقلیه خاص دست دوم از جمله سطح مالیات ثبت نام که براساس ارزش خودرو است را به مشتریان اطلاع دهند. با این حال، توصیه می شود که ارزیابی وسیله نقلیه را در وب سایت رسمی ارزیابی وسیله نقلیه دولت به ویژه اگر خرید شخصی باشد، بررسی نمایید. ارزیابی دقیق برای اهداف ثبت نام را می توان به صورت آنلاین در وب سایت ثبت نام وسیله نقلیه موتوری (eReg) محاسبه کرد. خریدار و فروشنده موظفند که قسمت عقب گواهی ثبت نام خودرو را در حضور شاهد پر کرده و امضاء کنند.

علاوه براین، خریدار باید از تاریخ انتقال اثبات بیمه معتبر را ارائه دهد و اگر گواهینامه جاده منقضی شده باشد، باید گواهی صلاحیت راهداری وسیله نقلیه ارائه شود. به علاوه، اسناد زیر لازم می باشد:

  • دفترچه ثبت به امضا فروشنده، خریدار و شاهد
  • فتوکپی اسناد هویتی خریدار، فروشنده و یک شاهد

توصیه می شود در صورت تمدید مجوز جاده، آزمون مهارت فنی را بررسی نمایید. این مورد را می توان به صورت آنلاین بررسی کرد. توجه داشته باشید که هرگونه هزینه و مجازات معوق باید قبل از انجام انتقال پرداخت شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به مالتا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مشخص شده می باشد.

قوانین پارک کردن خودرو و تصادف در مالتا

قوانین پارک کردن خودرو در کشور مالتا همانند بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی می باشد. راننده نباید روی خطوط زرد مضاعف، جلوی درهای ورودی یا گاراژها پارک کند. بعضی از خیابان ها در کشور مالتا دارای پارکینگ می باشند، به این معنی که راننده فقط تا زمانی که تابلوی اطراف نشان می دهد می تواند پارک کند و باید یک دیسک بر روی داشبورد بگذارد تا نشان دهد چه زمانی وارد شده است. در حال حاضر جریمه استاندارد 23.29€ (یورو) می باشد. اما پارک در مقابل در یک گاراژ جریمه ای حدود 104.82€ (یورو) دارد. راننده می تواند در دفاتر شورا، از طریق پست یا به صورت آنلاین هزینه را پرداخت نماید.

قوانین جریمه در تصادف به این شکل است که اگر از پشت به یک نفر ضربه بزنید یا برعکس، نیازی به تماس با پلیس یا یک نگهبان محلی نمی باشد. شما می توانید از صحنه عکس گرفته و فرم «جلو به عقب» را با راننده دیگر پر کنید. هر کدام از راننده ها موظف هستند که نسخه ای از آن را به شرکت بیمه خود تحویل دهد. اگر تصادف کاملا مشخص نشده باشد می توانید با نگهبان محلی خود تماس بگیرید، نگهبان گزارش را برای شما پر می کند و این گزارش سرپرست به شرکت های بیمه خواهد رسید. اگر در حین تصادف شخصی آسیب ببیند، باید با پلیس تماس بگیرید و از داشتن نام راننده و شماره ثبت نام وسیله نقلیه مطمئن شوید. اگر قصد خرید خودرو در مالتا دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مشاوره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :