مهاجرت به کشور اسپانیا

خرید خودرو در اسپانیا

خرید خودرو در اسپانیا

خرید خودرو در اسپانیا یکی از سوالات رایج است که در پاسخ نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله پیشرو را نگارش نموده اند. اگر شما به عنوان مقیم اسپانیا ثبت نام کنید، حق خرید ماشین را دارید. با این حال، شما باید مالک یک ملک باشید یا حداقل یک سال آن را اجاره کرده باشید. این که چه خودرویی بخرید و به چه صورتی به شرایط و نیازهای شما و منبع مالی شما بستگی دارد. اتومبیل های کوچک نه تنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند، بلکه مناسب فضای پارکینگ اسپانیا نیز هستند. ممکن است وام های مالی وجود داشته باشند که شما بتوانید از آن ها استفاده کنید. همچنین بسیاری از شوراهای شهر مانند مادرید، بارسلونا و والنسیا مالیات مالکیت خودرو برای وسایل نقلیه کم مصرف را تا 75% کاهش داده است.

خرید ماشین جدید از نمایندگی های معتبر احتمالا کم خطرترین گزینه برای یک فرد خارجی در اسپانیا است. اگر تصمیم به خرید اتومبیل دست دوم دارید، ممکن است با خرید از فروشنده خصوصی 1000€ (یورو) یا بیشتر پس انداز کنید اما ضمانت مناسبی دریافت نخواهید کرد و در صورت بروز هرگونه مشکلی شما بایستی خود شما آن را رفع و رجوع کنید. البته فروشندگان خصوصی موظفند 6 ماه ضمانت در اختیار شما قرار دهند که هرگونه نقصی را که در زمان فروش وجود داشته است، پوشش دهد. قیمت در بازار خودروهای دست دوم در اسپانیا به طور کلی بیشتر است. جهت رزرو وقت مشاوره خود با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

مدارک مورد نیاز خرید خودرو در اسپانیا

چه قصد خرید خودرو به صورت خصوصی را باشید و چه از طریق نمایندگی باید خود را برای آماده کردن مدارک مورد نیاز برای خرید خودرو حاضر کنید. برخی از مدارکی که شما باید از قبل با آن آشنا باشید دفترچه یادداشت اتومبیل و فرم انتقال مالکیت و سند خودرو که اتومبیلی که کمتر از 4 سال سن داشته باشد به آن احتیاج ندارد اما بین 4 تا 10 سالگی آزمایش باید هر 2 سال انجام شود. همچنین اثبات اینکه هزینه پروانه جاده برای سال جاری به طور کامل پرداخت شده است را بایستی بدانید. از قضا، تنها چیزی که برای خرید ماشین به آن نیازی نخواهید داشت، گواهینامه رانندگی است. اگر بودجه خودرو را از طریق نمایندگی تأمین مالی می کنید، باید مدرکی در مورد درآمد خود نیز ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز خرید خودرو در اسپانیا عبارتند از:

  • مدارک شناسایی
  • شماره شناسه خارجی
  • اثبات قرارداد اجاره برای حداقل یک سال
  • مدرک اقامت
  • اسناد پرداخت هزینه ها، مالیات ها و بیمه

اگر می خواهید هنگام خرید یک ماشین جدید حداکثر ارزش خود را حفظ کنید، باید در نظر بگیرید که کدام خودروها محبوب ترین هستند، از جمله رنگ ها، نوع سوخت مصرفی، لوازم اضافی. در اسپانیا، اتومبیل هایی که در گذشته ارزش خود را به بهترین شکل حفظ می کردند خودروهای جمع و جور دیزلی بودند. این در حالی است که در سال های آینده بسیاری از پایتخت های اروپا محدودیت های گردش خودروهای دیزلی را اعمال می کنند و می خواهند در آینده نزدیک آنها را به طور کامل از بین ببرند.

مدارک مورد نیاز خرید خودرو در اسپانیا

مراحل خرید خودرو در اسپانیا

اگر می خواهید یک ماشین دست دوم در اسپانیا بخرید، چندین گزینه پیش رو دارید. یافتن جدیدترین مدل های پرفروش بسیار معمول و آسان است. می توانید مسیر سنتی را طی کرده و به نمایندگی فروش اتومبیل های دست دوم مراجعه کرده و یا حتی از افراد خرید کنید. اگر شما می دانید چگونه یک ماشین را به درستی چک کنید، این ممکن است روش ترجیحی خوبی برای خرید خودرو باشد. این همچنین خطرناک ترین راه برای خرید خودرو است زیرا بسیاری از اتومبیل ها کیلومتر شمار خود را دستکاری کرده و موارد پنهانی را در اختیار شما قرار می دهند که فروشنده در مورد آنها به شما نمی گوید.

اگر به دنبال خرید یا فروش اتومبیل در اسپانیا هستید، بهترین پورتال های وب برای بررسی موارد زیر هستند:

  • Coches.net
  • AutoScout24
  • والپاپ
  • میلانونسیوس

به عنوان مثال، نمایندگی های آئودی را پیدا خواهید کرد که هم ماشین های نو و هم دست دوم می فروشند. این نمایندگی ها نمی توانند با دستکاری در کیلومتر شمار اتومبیل ها، اعتبار خود را از بین ببرند و همچنین یک روش نوسازی استاندارد انجام می دهند. وسایل نقلیه خریداری شده از این نمایندگی ها معمولا اطلاعات بیشتری مانند استفاده قبلی از وسایل نقلیه را به همراه دارند. آنها همچنین وسایل نقلیه ای را که دچار تصادف شده اند نمی فروشند، زیرا مستقیما به سازنده ارسال می شوند. بدین ترتیب شرایط مهاجرت به اسپانیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

دانستی هایی در خصوص رانندگی در اسپانیا

اگر اجازه رانندگی و گواهینامه شما از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا صادر نشده باشد باید مجوز جدید بگیرید. اگر پس از خرید خودرو می خواهید رانندگی کنید اطمینان حاصل کنید که اگر در اسپانیا دچار یک حادثه رانندگی شوید، چه چیزی مورد نیاز است و چه حقوقی دارید. اگر می خواهید ماشین جدیدی بخرید، سایت کارنوو سایت بسیار مفیدی است. به جای اینکه مجبور شوید به نمایندگی های مختلف مراجعه کنید و با آنها معامله کنید تا زمانی که بهترین پیشنهاد را دریافت کنید، می توانید همه کارها را از راحتی اتاق نشیمن انجام دهید.

سایت کارنوو Carnovo به شما امکان می دهد اتومبیل مورد نظر خود را انتخاب و پیکربندی کنید، سپس از نمایندگی های مختلف پیشنهادهایی دریافت می کنید که به طور کلی تخفیفی بین 7% الی 15% را به شما می دهند. جهت اطلاع از هزینه زندگی در اسپانیا نیز می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید. برای کسب اطلاعات جزئی تر در باب خرید خودرو در اسپانیا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :