مهاجرت به کشور کانادا

حمل و نقل در کانادا

حمل و نقل در کانادا

سیستم حمل و نقل در کانادا یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل در جهان است زیرا اولین ساکنین کانادا از مسیرهای دریایی استفاده می کردند. در این مقاله می خواهیم به ارائه اطلاعاتی درباره سیستم حمل و نقل در کانادا بپردازیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه پرونده های مهاجرت به کانادا از تبحر ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل به بررسی جزئیات زندگی دراین کشور نیز می پردازد.

سپس به تدریج حمل و نقل ریلی در کشور کانادا شکل گرفت. امروزه نیز ساده ترین راه یعنی خطوط هوایی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. پس حمل و نقل در کانادا می تواند شامل هر روشی باشد از جمله ریلی، هوایی، ماشینی، دریایی، اتوبوس و غیره. در اینباره کشور کانادا تمام تلاش خود را در زمینه حمل و نقل کرده که از وسایل حمل و نقل به روز و مطابق با نیاز جامعه کانادایی استفاده کند و تاکنون در این امر موفق بوده است.

حمل و نقل عمومی در کانادا

در حمل و نقل عمومی کانادا دوچرخه، مترو، اتوبوس و تاکسی از جمله وسایل نقلیه ایی هستند که در کشور کانادا در میان عموم شهروندان مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند. هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا با توجه به سن افراد متفاوت می باشد. برای مثال هزینه بلیط کودکان از بزرگسالان کم تر است. کیفیت بالای حمل و نقل عمومی در کانادا، رضایت شهروندان کانادایی را تا جایی جلب کرده که نیازی به استفاده از ماشین شخصی ندارند به جزء در موارد خاص.

کشور کانادا در خصوص استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از طرح های تخفیف کوتاه مدت و یا استفاده از طرح های اختصاصی، آفرهای ویژه ای برای شهروندان در نظر گرفته است که از طریق سایت ها و منابع مختلف اطلاع رسانی می کند به صورتی که کشور کانادا توانسته در این مورد نیز توجه شهروندان را افزایش دهد.

حمل و نقل هوایی در کانادا

در کشور کانادا در هر شهر فرودگاه های محلی و بین المللی وجود دارد که خطوط ارتباطی به کشورهای دیگر است. اگر بخواهیم به یکی از ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است اشاره کنیم، شرکت هواپیمایی مسافربری ملی کانادا (Air canada) مهم ترین آنها محسوب می شود. دفتر اصلی این شرکت واقع در مونترال است و روزانه بیش از 1370 برنامه پروازی را انجام می دهد. همین امر دسترسی آسان سیستم حمل و نقل هوایی موجب شده کشور کانادا مورد توجه گردشگران، جذب توریست و خدمات مهاجرتی بسیاری قرار بگیرد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

حمل و نقل هوایی در کانادا

قوانین استفاده از اتوبوس و مترو در کانادا

در این بخش از مقاله چند نکته بسیار مهم درباره قوانین استفاده از اتوبوس و مترو در زمان زندگی در کانادا ذکر می شود. اتوبوس ها و متروهای کانادا در زمان های منظم و مشخصی برای خدمت رسانی به عموم در ایستگاه حاضر می شوند. یک تابلوی سفید رنگ بر روی میله ایستگاه قرار دارد، این تابلو زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را نشان می دهد.

نکته حائز اهمیت این است که عدد 24 بر روی میله اتوبوس نشانگر 24 ساعته بودن اتوبوس می باشد. در قسمت جلوی اتوبوس صندلی هایی وجود دارد که با رنگ زرد مشخص شدند که این قسمت به سالمندان، معلولین و خانم های باردار اختصاص داده شده اند. هم چنین تسهیلاتی برای خانم ها بعد از ساعت 9 شب در نظر گرفته شده که می توانند در محل های نزدیک مورد نظرشان پیاده شوند حتی اگر جزء ایستگاه اتوبوس نباشد.

در زمان پرداخت در ایستگاه ها به موارد زیر توجه فرمائید:

  • تحت هیچ شرایطی پول خرد به راننده ندهید.
  • برای ورود به ایستگاه های مترو بلیط های سکه ای به همراه داشته باشید.
  • استفاده از کارت روزانه که برای ایام تعطیل شنبه یا یک شنبه است.
  • استفاده از کارت ماهانه برای استفاده نا محدود از مترو و اتوبوس به مدت یک ماه

حمل و نقل ریلی و راه آهن کانادا

در کشور کانادا حمل و نقل ریلی هم برای حمل و نقل مسافر و هم برای کسب و کار و جا به جایی مواد معدنی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این نوع حمل و نقل بیشتر برای جا به جایی مواردی مانند گندم، زغال سنگ و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سالیانه کشور کانادا شاهد جا به جایی حجم زیادی از مواد معدنی از طریق خطوط ریلی است که بخش مهمی از کسب و کار ریلی هم به شمار می رود. در اشاره به حمل و نقل مسافر هم می توان به راه آهن ملی کانادا اشاره کرد که یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل ریلی است.

دفتر مرکزی این شرکت ریلی نیز در شهر مونترال قرار دارد که سهام آن در بازارهای بورس نیویورک و تورنتو معامله می شود. در کل 13 خط راه آهن در شهر مونترال، تورنتو و ونکوور مسافران بیشماری را جا به جا می کند. حتی اگر بخواهیم از دید علمی به این موضوع نگاه کنیم از نظر مصرف انرژی، رفت و آمد و ایمنی قطار بهترین و مطمئن ترین وسیله حمل و نقل در کانادا است. جهت اطلاع از هزینه زندگی در کانادا می توانید به مقاله مذکور مراجعه بفرمائید.

هزینه حمل و نقل در کانادا

هزینه حمل و نقل بخش کوچکی از هزینه زندگی در کانادا را تشکیل می دهد که با توجه به وسایل نقلیه عمومی مختلف متفاوت است.

بخشی از این هزینه ها در شهر تورنتو عبارتند از:

  • هزینه مترو در تورنتو کانادا در سال های اخیر بلیط تک سفره حدود 3.25$ (دلار کانادا)
  • هزینه اتوبوس به مراتب ارزان تر و مقرون به صرفه تر است به خصوص با کارت اعتباری TTC
  • هزینه تاکسی در تورنتو کانادا حدودا 30$ (دلار کانادا)

در سال های اخیر کشور کانادا به علت مزیت های بسیار مورد توجه بسیاری از مهاجرین قرار گرفته است. در این مقاله اطلاعاتی درباره حمل و نقل در کشور کانادا ارائه شد. اما در صورت هر گونه ابهام یا سوال در خصوص حمل و نقل کانادا با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور کانادا از طریق مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از بهترین مسیر ممکن برای رسیدن به رویاهای خود بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :