مهاجرت به کشور اتریش

حقوق بازنشستگی در اتریش

حقوق بازنشستگی در اتریش

در این مقاله به موضوع حقوق بازنشستگی در اتریش پرداخته می شود تا علاقه مندان به شرایط زندگی پس از کار و منابع درآمدی خود در اتریش آشنا شوند. اتریش سیستم بازنشستگی یکنواخت خود را از طریق قانون هماهنگ سازی سیستم های بازنشستگی معرفی می کند. این قانون برای افراد شاغل و زیر 50 سال حقوق بازنشستگی ارائه می دهد. سیستم بازنشستگی عمومی یا دولتی اتریش یک سیستم پرداختی (PAYG) است. این سیستم توسط افراد شاغل و کارفرمایان تامین می شود که کارمندان 10.25% از درآمد خود را به سیستم بازنشستگی و کارفرمایان 12.55% کمک می کنند.

اصلاحات اخیر 2 آژانس بازنشستگی اتریش را می توان در یک سازمان ادغام کرد:

  • آژانس بازنشستگی
  • بازنشستگی اتریش

متقاضیان مهاجرت برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند از راهنمایی های مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

سیستم حقوق بازنشستگی در اتریش

ستون بخش دولتی بر سیستم بازنشستگی اتریش تسلط دارد که با حقوق بازنشستگی خصوصی نسبتا کوچک و عمدتا توسط محصولات بیمه انفرادی ارائه می شود. سیستم بازنشستگی دولتی یک طرح پرداختی است که توسط کارفرما و کارمند تامین می شود. این مبلغ 10.25% از درآمد برای کارکنان و 12.55% برای سهم کارفرما است. مزایای فردی با استفاده از 18 سال پر درآمد، طول حق بیمه و سن بازنشستگی محاسبه می شود. در صورتی که فرد حداقل به مدت 45 سال مشارکت داشته باشد (مشروط به سقف از پیش تعریف شده) می‌تواند به 80% از میانگین درآمد یک فرد در طول عمر برسد. سن قانونی بازنشستگی برای مردان 65 سال و برای زنان 60 سال است که به تدریج از سال 2024 تا سال 2033 به 65 سال افزایش می یابد. بازنشستگی پیش از موعد در سن 62 سالگی قابل قبول است.

انواع طرح های حقوق بازنشستگی در اتریش

زندگی در اتریش نه تنها از جهت آب و هوای اتریش که مطلوب تجربه آرامش در دوران بازنشستگی است، از سوی دیگر به جهت طرح های متنوع بازنشستگی این کشور، مطلوب است. تأمین مستمری تکمیلی کارکنان می تواند توسط کارفرمایان برای کارکنان خود در قالب طرح های مختلفی ارائه شود که به طور عمده 5 طرح وجود دارد که عبارتند از: صندوق های بازنشستگی (Pensionskassen). بر این مبنا کارفرمایان با صندوق های بازنشستگی قرارداد می بندند تا مزایای بازنشستگی را برای کارکنان خود فراهم کنند. صندوق‌ های بازنشستگی چند کارفرمایی ایجاد شده ‌اند تا به شرکت‌ های کوچک‌تر اجازه داده شود تا از این وسیله تأمین مالی استفاده کنند.

صندوق بازنشستگی مشمول مالیات بر درآمد سرمایه گذاری به دست آمده از سهم کارفرما یا کارمند نیست. بنابراین، درآمد سرمایه گذاری معاف از مالیات است. مزایای تأمین مالی کارفرما به عنوان درآمد حاصل از مالیات مشمول مالیات می شود، در حالی که تنها 24% از مزایای تأمین شده توسط کارمندان به عنوان درآمد مشمول مالیات می شود. اگر مجموع مزایا کمتر از 10500€ (یورو ) باشد، معمولا به عنوان مستمری مادام العمر یا به صورت مبالغ مقطوع پرداخت می شود. بیمه جمعی شغلی (Betriebliche Kollektivversicherung) طرح دیگری است که باید حداقل ضمانت بازگشت 2.25% را ارائه دهند. این طرح ها مجاز به پرداخت مبلغ مقطوع در ابتدای مرحله پرداخت نیستند، مگر اینکه این مبلغ کمتر از حد معینی باشد و موظف به پرداخت مستمری مادام العمر باشند.

در تصویر زیر سایر طرح های مربوط به حقوق بازنشستگی در اتریش بیان شده است:

سایر طرح های مربوط به حقوق بازنشستگی در اتریش

روش های اعمال تخفیف حقوق بازنشستگی در اتریش

به طور کلی 2 روش برای اعمال تخفیف مالیات بر درآمد بر سهم بازنشستگی افراد در اتریش وجود دارد: یک روش مبتنی بر ترتیب «پرداخت خالص» است که در آن سهم بازنشستگی از درآمد قبل از پرداخت مالیات بر درآمد انجام می‌شود، به طوری که سهم بازنشستگی از درآمد مشمول مالیات مستثنی می ‌شود. روش دیگر مبتنی بر «تسکین در منبع» است که در آن سهم بازنشستگی افراد از درآمد پس از کسر مالیات و مالیات بر درآمد از HMRC بازپس گرفته می شود. برای اکثر افراد، پس انداز بازنشستگی، ترتیب استفاده شده بر میزان تخفیف مالیات بر درآمد دریافتی تأثیر نمی گذارد، اما ترتیبات مختلف پیامدهای متفاوتی برای غیر مالیات دهندگان و برای برخی از مالیات دهندگان اتریشی دارد.

این موضوع در مورد بازنشستگان با شرایط سختی کار نیز صادق است. مستمری کار سنگین برای بیمه شدگانی اعمال می شود که حداقل 120 ماه کار سنگین (10 سال) در 240 ماه تقویمی گذشته (20 سال) قبل از تاریخ مرجع مشارکت داشته باشند. زمانی که طول مدت 60 سال خود را به پایان رساندند و حداقل 540 ماه مشارکت (45 سال) جمع آوری کردند، می توانید آن را مطالبه کنید. البته در مورد بازنشسته های پیش از موعد، یکسری موضوعات دیگر وجود دارد. به عنوان مثال در صورت بازنشستگی پیش از موعد، مستمری شما 4.2% در سال کاهش می یابد. کاهش بازنشستگی راهرو 5.1% و برای مستمری کار سنگین 1.8% است. با این حال، حقوق بازنشستگی شما بیش از 15% کاهش نمی یابد. جهت مهاجرت به اتریش ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

روش های اعمال تخفیف حقوق بازنشستگی در اتریش

دلایل سطح بالای کیفیت حقوق بازنشستگی در اتریش

چگونه می‌توانیم این واقعیت را توضیح دهیم که سطوح بازنشستگی در سیستم اتریش در حال حاضر بسیار بالاتر است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نیز همینطور باقی بماند؟ 2 مورد از متغیرهای کلیدی نرخ مشارکت و نسبت مشارکت کنندگان به ذینفعان است. این نسبت هم تحت تأثیر سن بازنشستگی و هم تحت تأثیر روندهای جمعیتی و بازار کار است. نرخ جایگزینی بالاتر در اتریش در واقع تا حدی نشان دهنده نرخ مشارکت بالاتر است (22.8% در مقایسه با 18.7% در آلمان) است. کمک های دولتی به سیستم بازنشستگی عامل دیگری است.

از سوی دیگر نرخ جمعیت شناسی در اتریش مطلوب است. گزارش سالمندی کمیسیون اروپا پیش‌بینی می‌کند که افزایش نسبت بازنشستگان به مستمری بگیران در اتریش به میزان قابل توجهی کمتر باقی خواهد ماند. با این حال سیستم بازنشستگی اتریش مشکلاتی نیز دارد. در این بخش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله جمعیت اتریش می باشد.

در جدول زیر برخی از مشکلات سیستم بازنشستگی اتریش شرح داده شده است:

ردیفمشکلات سیستم بازنشستگی اتریش
1سیستم بازنشستگی عمومی اتریش گران است و در حال تبدیل شدن به یک نهاد بزرگتر
2افزایش هزینه های ناشی از بازنشستگی پیش از موعد و مستمری از کارافتادگی
3افزایش سن بازنشستگی به 65 سال
4بالابودن عمر مردم و کاهش نرخ باروری

حال در زمینه کسب آگاهی در مورد حقوق بازنشستگی در اتریش و در جهت برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :