مهاجرت به کشور پرتغال

جمعیت شناسی پرتغال

جمعیت شناسی پرتغال

با توجه به جمعیت شناسی پرتغال، این کشور جمعیت کمی داشته و یکی از راه های افزایش جمعیت این کشور مهاجرت افراد خارجی به پرتغال می باشد. فرهنگ کشور پرتغال بر پایه دوران ماقبل تاریخ استوار است که به دوران حمله رومیان و مورها می رسد. همه آثار خود را در میراث غنی از بقایای باستان شناسی به جا گذاشته اند، که می توان به نقاشی های غار پیش از تاریخ در اسکورال، شهر رومی کونیمبریگا، معبد رومی در اوورا و معماری موریش از شهرهای جنوبی مانند اولهائو و تاویرا اشاره کرد.

هنرهای کشور پرتغال در طول قرن ها با تاثیرات خارجی، از جمله فلاندیایی، فرانسوی و ایتالیایی غنی شده است. سفرهای کاوشگران پرتغالی، مانند فردیناند ماژلان، که اولین کسی بود که دور دنیا را دور زد و واسکو دا گام ، که پیشگام یک مسیر شرقی به آسیا در اطراف کیپ امید خوب بود، کشور را به نفوذ آسیا باز کرد و آشکار شدن ثروت طلا و جواهرات برزیل شعله باروک را در تزئین تغذیه کرد. مشاورین خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت مهاجرت و جمعیت شناسی پرتغال راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

کلیات جمعیت شناسی پرتغال

کشور پرتغال در تاریخ ژانویه سال 2022، حدود 10302674 نفر جمعیت داشت. کشور پرتغال، از نظر زبان و مذهب تقریبا یکدست می باشد. مردم کشور پرتغال از نظر قومی 95% از کل جمعیت در کشور پرتغال را تشکیل می دهند. مردم کشور پرتغال ترکیبی از جمعیت های پارینه سنگی باستان و قبایل پروتوت سلتیک، ایبری، لوزیتانی های پارا سلتیک می باشند. برخی از گروه های دیگر، می توان به رومی ها، ژرمنی ها و مورها، یهودیان سفاردی و فرانسوی ها نیز از این کشور عبور کردند. از مهاجران و عمده جوامع خارجی می توان به اوکراینی ها، مولداوی ها، رومانی ها، روس ها، بلغارها، برزیلی ها، ونزوئلایی ها اشاره کرد. زبان این کشور پرتغالی می باشد و در سراسر این کشور صحبت می شود.

کشور پرتغال بخاطر اینکه از نظر جمعیت به طور مداوم در حال کاهش می باشد، با اکثر کشورهای اروپایی متفاوت می باشد و این کشور بخاطر مهاجرت های بسیاری که به آنجا شده، بسیار مضطرب می باشند. نرخ رشد در سال 2022، حدود 0.39% بوده است که رقم زیادی به نظر نمی رسد و تخمین زده شده است که برای حفظ جمعیت سالانه حدود 75000 مهاجر نیاز داشته باشد. از دولت سوسیالیست آنها به عنوان یک دلیل احتمالی نام برده می شود که جابجایی مردم به آنجا بسیار دشوار است. اقداماتی برای افزایش سهولت ورود مردم به پرتغال در نظر گرفته شده است، از جمله کاهش موانع ویزا و راه اندازی مشاغل کوچک.

کلیات جمعیت شناسی پرتغال

جمعیت شناسی مهاجران در پرتغال

تعداد مهاجران در سال 1992، حدود 1.3% جمعیت پرتغال را شتکیل می دادند. در سال 2007، این تعداد به 4.1% افزایش یافت که جمعیت آنها 435736 نفر بود. از زمان استقلال مستعمرات سابق آفریقا، کشور پرتغال شاهد یک مهاجرت مداوم از آفریقا، به ویژه کیپ ورد، آنگولا و گینه بیسائو، اما همچنین سائو تومه و پرنسیپ، موزامبیک و هند پرتغالی سابق در آسیا بود. به دلیل کمبود نیرو کار از سال 1999 کشور پرتغال شاهد موج مهاجرت بود، که ابتدا از اروپای شرقی، در 2 گروه مشخص، یک اسلاو (اوکراین، روسیه و بلغارستان) و یک لاتین شرقیی (رومانی و مولداوی) بودند که متوقف شده و با اشباع بازار کار در پرتغال، شروع به کاهش کرد.

پرتغال قوانین ضد نژادپرستی تبعیض نژادی در مسکن، تجارت و خدمات بهداشتی را ممنوع و مجازات می کند. نقریبا حدود 332137 نفر مهاجر قانونی در سال 2007 در این کشور زندگی می کنند که تقریبا 5% از جمعیت را شامل می شود. همچنین، این کشور دارای جمعیت ساکن رومی می باشد که تقریبا 40000 نفر می باشند. تبعیض علیه معلولان در کار، تحصیل، دسترسی به مراقبت های بهداشتی یا ارائه سایر خدمات دولتی غیرقانونی است. این قانون دسترسی به ساختمان های عمومی و ساختمان های خصوصی تازه احداث شده را برای چنین افرادی مجاز می داند.

جمعیت شناسی در شهرهای بزرگ پرتغال

می توان گفت که نزدیک به دو سوم پرتغالی ها در محیط های شهری زندگی می کنند و چندین کلان شهر در کشور پرتغال وجود دارد. بزرگترین شهر پرتغال، پایتخت آن یعنی لیسبون می باشد که حدود 2.8 میلیون نفر در مسافت بیش از 370 مایل مربع آن زندگی می کنند. لیسبون واقع در کنار آب می باشد و یکی از بزرگترین شهرهای بدری منطقه است و بسیاری از امور مالی، بازگانی، سرگرمی، هنر، آموز و تجارت کشور را در خود جای داده است. شهر بزرگ بعدی پورتو می باشد که حدود 2.2 میلیون نفر در مساحت 300 مایل مربع آن زندگی می کنند. شهر پورتو یک شهر تاریخی می باشد که دارای معماری باروک و نئوکلاسیک زیبا است. از دیگر شهرهای بزرگ و قابل توجه می توان به ویلا نوا دو گایا، براگا، آمادورا و آلمادا اشاره کرد که جمعیتی کمتر از 500000 نفر دارند.

علیرغم تلاش برای افزایش مهاجرت به کشور پرتغال، در سال های آینده پیش بینی می شود که روند کاهش جمعیت ادامه داشته و به میزان رشد سالانه 0.85 کاهش یابد. این کشور به شدت خواهان تغییر این موضوع است، اما اگر همه چیز در این مسیر ادامه یابد، احتمالا تعداد آن ها ادامه خواهد یافت. پیش بینی های فعلی می گوید که جمعیت کشور پرتغال در سال در 2030، حدود 9877056، در 2040، حدود 9495169 و در سال 2050، حدود 8994594 خواهد بود. اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، کشور پرتغال به دلیل جمعیت پایین آن یکی از بهترین گزینه ها می باشد، برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت و جمعیت شناسی پرتغال با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :