مهاجرت به کشور فرانسه

جمعیت شناسی فرانسه

جمعیت شناسی فرانسه

جمعیت شناسی فرانسه، عبارت است از اندازه گیری و به نمایش درآوردن جمعیت این کشور و مقایسه آن از لحاظ سنی، جنسیتی، نژادها و زبان است. در سال 1801 کشور فرانسه، یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپا بود، سپس با گذر زمان در سال 1936 میلادی جمعیت فرانسه نسبه به گذشته 50% افزایش یافت. البته در همان زمان میزان جمعیت در کشورهای همسایه اروپایی مانند ایتالیا و آلمان نیز افزایش 3 برابری داشت. به مرور زمان و چندین سال بعد با گسترش بیماری ها و کاهش رفاه و افزایش فقر جمعیت فرانسه رو به کاهش رفت. در ادامه نیز جنگ های مهمی رخ داد که میزان جمعیت را به شدت کاهش داد.

براساس آمارها و پیش بینی های متخصصان در این زمینه، فرانسه تا سال 2045 به جمعیتی معادل 68000000 نفر خواهد رسید. سپس تا اواخر قرن با کاهش جمعیت رو به رو است. به طوری که به 65000000 میلیون نفر می رسد. میزان زالد و ولد و تولد نوزادان به نسبت میزان مرگ و میر به ازای نفرات مشخص در فرانسه بیشتر است. همچنین میزان باروری زنان به طور میانگین در سال های اخیر نمودار نزولی داشته است. اما در سال 2020 بر اثر بیماری کرونا با کاهش جمعیت شدیدی رو به رو شده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

جمعیت شناسی فرانسه در شهرها

میزان رشد و کاهش جمعیت در شهرهای فرانسه متفاوت می باشد، براساس اندازه گیری ها متروپولیتن فرانسه تراکم جمعیتی 11737 نفر را با رتبه 95 در جهان دارد. با توجه به اینکه پاریس پایتخت و بزرگترین شهر در فرانسه است. گفته می شود در 40 مایل جمعیتی حدود 2000000 نفر در آن ساکن هستند که این تراکم بسیار زیادی می باشد. البته این مقدار در پر جمعیت ترین منطقه شهری است و در اتحادیه اروپا این چنین تراکمی کم نظیر است. این مقدار 18% از کل جمعیت فرانسه می باشد. در فرانسه شهرهای بزرگ و کوچکی وجود دارد که هرکدام بنابر مساحت و منطقه شهری و روستایی جمعیت متفاوتی دارند. نیس و نانت و مون پیله استراسبورگ نیز از شهرهای پرجمعیت فرانسه هستند.

بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای فرانسه عبارتند از:

پاریسمارسیلیونتولوز
2000000 میلیون جمعیت1600000 میلیون جمعیت1700000 میلیون جمعیت1200000 میلیون جمعیت

جمعیت شناسی فرانسه بر اساس نژادها

در کشور فرانسه قانونی از سال 1872 وجود دارد که بیان می دارد هرگونه تمایز رسمی بین شهروندان این کشور از نظر نژاد یا عقاید مذهبی، در انجام سرشماری جمهوری فرانسه ممنوع می باشد. بنابراین مشخص کردن اینگونه معیارها در جمعیت شناسی فرانسه دشوار می باشد. براساس آمار موثق 85% جمعیت متروپولیتن فرانسه سفید پوست هستند. در حالی که اگر شما در خیابان های فرانسه قدم بزنید بیش از این میزان رنگین پوست خواهید دید.

براساس همین آمار 13.5% مردم سیاه پوست و از آفریقا شمالی می باشند. همچنین گفته می شود، تنها 5% آسیایی و غربی در حال زندگی در فرانسه هستند. در سال های اخیر حدود 30% از کودکان متولد شده در فرانسه یکی یا هر 2 والدین مهاجر و غیر فرانسوی بودند. نژادهای اروپایی بیش از هر نژادی در فرانسه هستند و برخی از آنها نژاد سلتیک دارند. نژاد جیپسی ها نیز در اقلیت است. در تمام این دوران دچار بومی سازی شده اند. جهت مهاجرت به فرانسه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر جدول زیر را بررسی بفرمائید:

سالجمعیتنرخ رشد
2017648425090.27%
2018649905110.23%
2019651297280.21%
2020652735110.22%

جمعیت شناسی فرانسه بر اساس نژادها

جمعیت شناسی مذهبی فرانسه

بر اساس آمارهایی که از شهرهای مختلف در سراسر کشور فرانسه به دست آمده تقریبا و به طور میانگین 65% عقاید مسیحی و حدود 8.5% مسلمان می باشند. براساس آمارهای اقلیت ها حدود 30% بی دین می باشند و 45% نیز بودایی و یهودی می باشند. در واقع می توان گفت که فرانسه کشور مذهبی نیست، با اینکه کلیساهای قدرتمند و با نفوذی و مهمی دارد. اما این کشور خصوصا در نسل های جدید و در 100 سال اخیر کمتر به سمت دین و مسیحیت تمایل نشان دادند. همچنین می توان گفت که خود حکومت نیز توجهی به این موضوع ندارد.

این میزان مسلمان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشترین میزان است. علت رشد جمعیت مسلمانان در فرانسه به درستی مشخص نیست. اما یکی از دلایل مهم مهاجرت مسلمانان به این کشور است. دلیل دیگر افزایش مسلمانان زاد و ولد آنان است که منجر به افزایش جمعیت مسلمانان شده است. همچنین تغییر مذهب برخی از فرانسویان به دین اسلام موجب افزایش جمعیت اسلام دوستان در فرانسه شده است. با توجه به سیاست های ضد مسلمانی فرانسه، بیش از هر مورد دیگر ورود مهاجران مسلمان را کنترل می کند و از افزایش آنها جلوگیری خواهد کرد. همچنین جهت مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

جمعیت شناسی فرانسه بر اساس سن

کشور فرانسه مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مساله پیری جمعیت و تراکم بالای جمعیت در شهرهای مهم و کاهش ازدواج و افزایش نرخ و زاد و ولد و فقر در میان برخی مهاجران رو به رو است. در کشور فرانسه حدود17% الی 19% جمعیت زیر 15 سال و حدود 8% الی 10%، 15 تا 19 ساله هستند. با این ارقام می توانید حدس بزنید که اکثریت کشور فرانسه سنین بالایی دارد. این پیری جمعیت معضل بزرگی برای آینده فرانسه خواهد بود. بدین ترتیب که پس از 20 الی 30 سال فرانسه با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد شد.

هنگامی که نیروی انسانی کم باشد چرخه اقتصادی نیز دچار مشکل خواهد شد. از طرفی ایجاد شرایط رفاهی ارائه تسهیلات مناسب و کمکی و کنترل وضعیت اقتصادی از راهکارهای کاربردی فرانسه است. برای کسب اطلاعات تخصصی تر و مشاوره با مشاوران متبحر در این خصوص، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :