مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا

ثبت شرکت در اسپانیا

ثبت شرکت در اسپانیا

در این مقاله به موضوع ثبت شرکت در اسپانیا پرداخته می شود تا علاقه مندان با مراحل، شرایط و روندهای مرتبط با آن در اسپانیا آشنا شوند. قلمرو اسپانیا منظره ایده آلی برای خارجی ها از سراسر جهان است تا شرکت خود را راه اندازی کنند. زیرساخت‌ های ایده‌ آل، استعدادهای جهانی و اکوسیستم کارآفرینی، شهرهایی مانند بارسلونا یا مادرید را بهترین انتخاب برای تصمیم ‌گیری از کجا شروع می‌ کنند. با این وجود، گام ‌های خاصی که باید برای شروع موفقیت‌ آمیز شرکت خود بردارید چندان واضح نیستند. به همین دلیل است که در این مقاله به برخی از امور مرتبط با ثبت شرکت پرداخته می شود. اما متقاضیان ثبت شرکت در اسپانیا برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند از راهنمایی های مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

روند ثبت شرکت در اسپانیا

راه اندازی یک کسب و کار در اسپانیا همیشه نیازی به فرآیند سختی ندارد. با این حال، بسته به نوع شرکتی که راه اندازی می کنید، ممکن است این سفر تا حدودی بوروکراتیک و طولانی باشد. شهروندان اتحادیه اروپا که به عنوان تاجر یا شراکت انحصاری راه اندازی می شوند، می توانند نسبتا سریع از حلقه های مورد نیاز عبور کنند. با این حال، برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا موضوع متفاوتی است. آنها برای مهاجرت به اسپانیا و راه اندازی کسب و کار به مجوز کار نیاز دارند. با وجود طیف وسیعی از ساختارهای تجاری مختلف، راه اندازی یک شرکت محدود می تواند زمان بر و پرهزینه باشد. این تا حد زیادی به دلیل استناد دولت اسپانیا به حداقل الزامات مالی برای کسانی است که به دنبال ثبت نام در اسپانیا هستند.

شما می توانید این کار را به عنوان یک تاجر انحصاری یا شراکت (sociedad civil) انجام دهید. با این ترتیبات، حداقل نیازهای سرمایه گذاری وجود ندارد و شما نیازی به انجام بسیاری از تشریفات مورد نیاز هنگام راه اندازی یک شرکت محدود نخواهید داشت. به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما مسئول اظهارنامه مالیاتی شخصی خود خواهید بود. هیچ تفاوت قانونی بین دارایی های تجاری و دارایی های شخصی شما وجود ندارد. بنابراین، اگر کسب و کار شما بدهکار شود، شخصا مسئول هستید. معامله گران و شراکت های انفرادی برای مشاغل کوچکتر که گردش مالی سالانه زیادی ندارند مناسب تر هستند.

مراحل لازم ثبت شرکت در اسپانیا

اگر می خواهید یک شرکت محدود در اسپانیا راه اندازی کنید، مسیر مشخصی وجود دارد که باید طی کنید. به عنوان مثال شهروندان غیر اتحادیه اروپا که برای راه اندازی کسب و کار به اسپانیا مهاجرت می کنند، برای انجام این کار به مجوز معتبر کار در اسپانیا نیاز دارند. از همین رو برای آغاز فرآیند و برای دریافت مجوز کار، باید به سفارت اسپانیا در کشور خود مراجعه کنید. سپس باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود و حمایت از خود در طول زندگی در اسپانیا دارید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که یک طرح تجاری و مدرکی دال بر مهارت و تجربه خود ارائه دهید.

دولت اسپانیا می تواند از شما بخواهد که مدارکی در مورد اینکه چگونه شرکت شما می تواند برای کارگران در اسپانیا شغل ایجاد کند، ارائه دهید. از سوی دیگر نکته خیلی مهم این است که متقاضیان ثبت شرکت در اسپانیا مطمئن شوند که شماره شناسایی مالیاتی (NIE) خارجی دارند. چرا که NIE برای هر گونه تراکنش مالی در اسپانیا، مانند ادغام یک شرکت، ضروری است. اگر تبعه اسپانیا هستید، به جای شماره NIE، یک NIF خواهید داشت. درخواست برای NIE را می توان در یک دفتر پردازش برای شهروندان خارجی در یک ایستگاه پلیس ملی اسپانیا ارائه کرد. سپس باید نام شرکت را در ثبت تجاری (Registro Mercantil Central) یا (RMC) ثبت کنند.

مراحل لازم ثبت شرکت در اسپانیا

فرهنگ تجارت برای متقاضیان ثبت شرکت در اسپانیا

فرهنگ تجاری اسپانیا ممکن است به طور قابل توجهی با فرهنگ کشور شما متفاوت باشد. برای مثال، یک رویکرد آرام ‌تر می‌تواند منجر به طولانی شدن مهلت‌ ها و طولانی شدن جلسات تا اواخر عصر شود. با این حال، تصور اسپانیا به عنوان داشتن یک فرهنگ تجاری قدیمی و قدیمی کاملا دقیق نیست. یکی از نمونه ‌های آن سیستا است که دیگر در تجارت اسپانیا وجود ندارد. علاوه بر این، برخی از شرکت ها از فرهنگ تصمیم گیری سلسله مراتبی منسوخ دور می شوند.

دولت اسپانیا همچنین با صدور فرمانی برای کاهش شکاف دستمزد جنسیتی در حدود 14% فشار می آورد. در حالی که ممکن است مدتی طول بکشد تا با شیوه های تجاری در اسپانیا سازگار شوید، اما نیازی به تعویق نیست. نظرسنجی سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی، اسپانیا را در بین 190 کشور در رده 28 قرار داد، به این معنی که انجام تجارت در اینجا بسیار آسان تر از اکثر کشورهای همسایه است. در خصوص سرمایه گذاری در اسپانیا می توانید ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در شکل زیر برخی مزایای ثبت شرکت در اسپانیا اشاره شده است:

زمان و هزینه لازم برای ثبت شرکت در اسپانیا

زمانی که متقاضیان تصمیم به ثبت شرکت در اسپانیا می گیرند، یکی از زمینه هایی که مداوم با آن مواجه خواهند شد، سیستم بانکی این کشور است. در واقع پس از دریافت کد مالیاتی و گواهی عدم تصادف برای یک تجارت محدود، باید یک حساب تجاری در یک بانک اسپانیایی باز شود و مبلغ 3000€ (یورو) را واریز گردد. این حداقل سرمایه مجاز در هنگام تأسیس یک شرکت محدود است. مدارک پرداخت را می توان در قالب یک گواهی بانکی دریافت کرد که باید به یک سردفتر یا وکیل ارائه شود که نشان دهنده عمل تاسیس شرکت باشد. در مرحله بعدی، باید برای سند تاسیس اقدام کرد.

متقاضیان می توانند برای امضای سند تاسیس یک قرار دفتر اسناد رسمی محلی ترتیب دهند یا نزدیکترین مورد را در منطقه خود پیدا کنند. این مرحله بسته به سردفتر حدود یک تا 3 روز طول می کشد. پس از دریافت اصل سند تاسیس از دفتر اسناد رسمی، باید برای ثبت آن به سازمان امور مالیاتی دولت محلی مراجعه شود. این مرحله نباید بیش از 2 ساعت طول بکشد. فراموش نکنید که اصل اسناد و فتوکپی سند و NIE خود را همراه داشته باشید. سپس باید سند مهر شده را به RMC ببرید جایی که در ثبت شرکت های محدود اسپانیایی ثبت می شود. حدود 15 روز طول می کشد تا سند ثبت شود و مدارک اصلی بازگردانده شود. در زمینه کسب آگاهی در مورد ثبت شرکت در اسپانیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :