مهاجرت سرمایه گذاری در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان

جهت سرمایه گذاری، تاکید ویژه ای بر سهولت ثبت شرکت در آذربایجان شده است که در نتیجه، کشور آذربایجان با این عنوان جایگاه مطلوبی پیدا نمود. با گذشت سال ها تعداد مدارک و فرآیندهای مورد نیاز برای تاسیس شرکت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و شرکت های تضامنی، شرکت با مسئولیت محدود یا اضافی، شرکت های سهامی انواع اصلی شرکت های تجاری هستند که ممکن است در آذربایجان ثبت شوند.

در عمل، بسیاری از کسب و کارها با در نظر گرفتن عملی بودن چنین اشخاصی، شرکت های با مسئولیت محدود را ایجاد می کنند. قانون آذربایجان مالکیت 100% خارجی را در شرکت های داخلی مجاز می داند و برای سرمایه شرکت، نیازی به مبلغ خاصی ندارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق سایت و کارشناسان خود گزارش های دقیقی برای راه اندازی شرکت در آذرباریجان در اختیار علاقه مندان می گذارد.

اطلاعاتی پیرامون ثبت شرکت در آذرباریجان

تحولات اخیر قانونگذاری در آذربایجان در مورد ثبت اشخاص حقوقی (شرکت ها) فضای کارآفرینی را برای شروع کسب و کار جذاب کرده است. بر اساس گزارش بانک جهانی انجام کسب و کار، آذربایجان در میان 20 کشور برتر جهان در رده کسب و کار در حال راه اندازی قرار گرفته است. این روند مثبت در گزارش‌ های Doing Business تا سال های 2021 و 2022 حفظ شده و حتی پیشرفت کرده است. در حال حاضر، فرصت ‌های تجاری موجود در آذربایجان همراه با مقررات انعطاف‌ پذیر و مدرن، این کشور را برای کسب‌ و کارها و سرمایه‌گذاران خارجی جذاب کرده است. طبق قوانین آذربایجان، عملا برای افتتاح شرکت در آذربایجان، فقط گذرنامه از یک شهروند خارجی لازم است. CLC کلیه اسناد ثبت نام را از طرف سهامدار شرکت را آماده می کند.

با این حال مدارک و مراحل زیر برای تکمیل ثبت رسمی شرکت (شرکت با مسئولیت محدود در آذربایجان) ضروری است که شامل فرم درخواست است که فرم توسط وزارت امور مالیاتی (مرجع ثبت اشخاص حقوقی) ارائه می شود. این اسناد نیاز به تایید محضری دارند. چنین فرمی می تواند توسط شخصی که به طور مقتضی مجاز به انجام آن است اعمال شود. مدرک دیگر شامل اسناد تاسیس که اساسنامه یک شرکت، تصمیم سهامداران در مورد تأسیس LLC و تعیین نماینده قانونی را مشخص می سازد. موضوع دیگر اطلاعات در مورد سهامداران، موسسان، شناسنامه و گذرنامه موسس است. در مواردی که مالکان (سهامداران) اشخاص حقوقی خارجی باشند، اساسنامه، تفاهم نامه و گواهی ثبت تجارت الزامی است.

در شکل زیر سایر مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در آذرباریجان اشاره شده است:

مراحل راه اندازی ثبت شرکت در آذرباریجان

پس از ثبت رسمی و انجام اقداماتی که پیش تر گفته شد، اقدامات عملی زیر باید قبل از شروع واقعی عملیات تجاری انجام شود که مرحله اول شامل اخذ (امضاء موبایل) برای نماینده قانونی (مدیر) می باشد. در مرحله دوم، اخذ مهر شرکتی برای شرکت باید صورت بپذیرد و در مرحله سوم، افتتاح حساب بانکی با ارائه کپی گواهی مالیاتی به بانک منتخب از طریق سامانه مالیات های الکترونیکی اهمیت دارد. مرحله چهارم مربوط به ثبت قرارداد استخدامی نماینده قانونی (مدیر) در آگهی های قرارداد استخدامی ایالتی ثبت است. نهایتا مرحله پنجم شامل گزارش به مقامات دولتی (مالیات، تامین اجتماعی، آمار) می باشد. همچنین در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اخذ اقامت دائم آذرباریجان می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مراحل ثبت LLC برای ثبت شرکت در آذرباریجان

از ابتدا یادآوری می کنیم که در یک شرکت با مسئولیت محدود در آذربایجان، تعهدات سهامداران به میزان دقیق مشارکت در شرکت محدود می شود. ثبت نام LLC شما در آذربایجان از اداره ثبت دولتی شروع می شود که در آن چندین الزام باید برآورده شود.

این موارد عبارتند از:

  • اساسنامه و تفاهم نامه را ارائه دهید و نام شرکت خود را رزرو کنید.
  • تهیه کپی از اسناد مالک و ثبت امضاء سهامدار
  • ارائه اطلاعات در مورد آدرس تجاری شرکت و افتتاح یک حساب بانکی
  • درخواست مالیات بر ارزش افزوده

از طرفی برای سایر مشارکت ‌های اجتماعی و مالیات ‌هایی که می‌ تواند برای مشاغل محلی اعمال شود، درخواست دهید. پس از صدور گواهی ثبت نام، یک LLC در آذربایجان باید برای مجوزها و مجوزهای ویژه درخواست دهد. یک حسابدار باید استخدام شود تا به درستی بر کلیه تراکنش های مالی نظارت کند و مشاوره مالیاتی ارائه دهد. این همچنین یک زمینه مهم است که نمایندگان شرکت ما در آذربایجان می توانند پشتیبانی کامل را ارائه دهند.

در طی مراحل تشکیل شرکت در آذربایجان، یک سند خاص باید قانونی شود، اما لازم است بدانید که سرمایه گذارانی که ساکن کشورهای مشمول کشورهای مشترک المنافع هستند، یعنی روسیه، بلاروس، ازبکستان، گرجستان، ترکمنستان، اوکراین و سایرین ملزم به تکمیل قانونی مدارک تحت مقررات کنوانسیون مینسک در زمینه کمک های حقوقی و روابط حقوقی در امور مدنی، خانوادگی و کیفری نیستند. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در آذربایجان، مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

مراحل ثبت LLC برای ثبت شرکت در آذرباریجان

رویکرد جدید دولت آذرباریجان در زمینه ثبت شرکت

علی رغم تمام پیشرفت های اقتصادی در آذرباریجان، دولت این کشور همچنان در حال اصلاح ساختار اقتصادی آن است که این نکته ای جذاب برای سرمایه گذاری در این کشور است. این رویکرد جدید برای ثبت نام دولتی شامل مواردی است همچون ثبت نام دولتی با کد پین، ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده و افتتاح حساب بانکی (از طریق یک رویه). انتقال الکترونیکی داده های قراردادهای کار به سامانه اطلاعاتی وزارت کار و حمایت اجتماعی از جمعیت طی مراحل ثبت نام بدون امضاء الکترونیکی، گواهی رمزگذاری شده بارکد در ثبت نام دولتی، گردش الکترونیکی اسناد ثبتی (گواهینامه، قولنامه، استخراج از ثبت)، حداکثر دیجیتالی سازی ثبت دولتی LLC با سرمایه گذاری های محلی. ثبت آنلاین LLC با سرمایه گذاری های محلی از طریق اداره مالیات اینترنتی انجام می شود.

کسانی که مایل به بهره مندی از خدمات جدید هستند باید بدون امضای الکترونیکی وارد اداره مالیات اینترنت شده و از طریق پین کد (شماره شناسایی فردی) کارت شناسایی خود به صورت آنلاین ثبت نام کنند. داده های درخواست ثبت نام به صورت آنلاین در سامانه وارد می شود و فرآیند ارسال شماره شناسایی مالیاتی با تأیید مدارک به روش واحد به پایان می رسد. ضمنا از این طریق اطلاعات اطلاعیه صورت‌ حساب قرارداد کار به‌ طور خودکار به سامانه اطلاعاتی وزارت کار و حمایت اجتماعی ارسال می‌ شود.

در جدول زیر دستاوردهای تغییر برنامه های اقتصادی در آذرباریجان اشاره شده است:

ردیفمزایا
1افزایش ثبت نام الکتریکی به 70%
2صعود به رتبه 9 در کسب و کار
3چابک سازی سیستم مالیاتی

با مراجعه به آرشیو مطالب موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات بیشتری پیرامون کسب و کار در آذرباریجان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :