مهاجرت سرمایه گذاری در اتریش

تمکن مالی اتریش

تمکن مالی اتریش

اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اتریش، یکی از بهترین و بدون دردسرترین روش های مهاجرت به اروپا و دریافت حق و حقوق شهروندی اتحادیه اروپا است. بسیاری از اتباع کشورهای مختلف همچون ایرانیان، به زندگی در کشورهای اروپایی و دریافت اقامت دائم در این کشورها علاقه زیادی دارند. طبیعی است که چنین افرادی با توجه به شرایط خود، به دنبال راه هایی برای دریافت ویزا و ورود به کشورهای پیشرفته ای همچون اتریش هستند. اتریش از بهترین کشورهای اروپایی و حتی از بهترین مکان های دنیا برای زندگی است. اگرچه برای مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت کوتاه مدت، بلند مدت و دائم این کشور داشتن تمکن مالی شرط اول است، اما برای بسیاری از افراد داشتن همین شرط به تنهایی کافی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شما را با اقامت تمکن مالی اتریش آشنا خواهد کرد.

چگونگی مهاجرت از طریق تمکن مالی اتریش

زندگی در اتریش مزایای بسیار زیادی برای شهروندان از نظر درآمد، امکانات بهداشتی، امکانات تفریحی، تحصیلات پیشرفته و همچنین سفر به کشورهای دیگر اروپایی دارد. ارزش بالای پاسپورت اتریشی، آن را به پنجمین پاسپورت قدرتمند و با ارزش جهان تبدیل کرده است. دستیابی به تابعیت و پاسپورت اتریش به یکی از آرزوهای علاقه مندان به کشورهای اروپایی مبدل شده است. جالب است بدانید که با در دست داشتن پاسپورت اتریش، می توان بدون نیاز به اخذ ویزا به تمام کشورهای حوزه شنگن و حتی برخی کشورهای دیگر قاره ها سفر کرد.

برخی اتباع کشورهای مختلف همچون ایران، توانایی اثبات موجودی حساب و درآمد بالای خود به دولت اتریش را خواهند داشت. چنین افرادی می توانند از طریق گواهی ها و مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی خود، ویزای اتریش تحت عنوان ویزای تمکن مالی را دریافت کنند و اجازه یک اقامت 6 ماهه را در اتریش بدست آورند. این اقامت از نوع کوتاه مدت است، ولی مجددا قابل تمدید است. افرادی که به زندگی در اتریش علاقه مند شوند و بتوانند اشتغال مناسبی در این کشور ایجاد کنند و یا از راه های مختلفی درآمد بدست آورند، قادر به تمدید اقامت خود به مدت 1، 2، 3 و در نهایت 5 سال شوند.

همانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی با اقامت 6 ساله در اتریش نیز می توان درخواست تابعیت این کشور را به اتریش اعلام کرد. افرادی موفق به اخذ ویزای تمکن مالی می شوند که علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت خانه، دلایل قانع کننده خوبی نیز به افسر ارائه دهند. از این طریق می توان شانس اقامت با تمکن مالی اتریش را افزایش داد.

روال کلی اخذ ویزای تمکن مالی اتریش در تصویر زیر آورده شده است:

تمکن مالی اتریش برای درخواست ویزا

افرادی که از طریق تمکن مالی قصد اخذ اقامت در اتریش را دارند، باید اثبات کنند که قادر به پرداخت هزینه های زندگی در اتریش هستند و علاوه بر آن یک میزان حداقل درآمد ثابتی نیز در ماه داشته باشند. از این طریق دولت اتریش می تواند اعتماد کند که فرد متقاضی در اتریش با هزینه های زندگی این کشور مشکلی پیدا نخواهد کرد. اگرچه این روش یک روش بسیار آسان برای مهاجرت به اتریش است، اما باید توجه داشت که مهاجرانی که با ویزای تمکن مالی در اتریش اقامت می گزینند، اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت و باید از روش های دیگری درآمد ماهانه کافی داشته باشند. افرادی که 5 سال در اتریش زندگی متوالی داشته باشند، یکی از شرایط اخذ اقامت دائم در این کشور را خواهند داشت و امکان کار کردن در این کشور همچون شهروندان اتریشی برای آن ها وجود خواهد داشت.

متقاضیان دریافت ویزای تمکن مالی اتریش از امکانات بی شماری در اتریش بهره مند خواهند شد. علاوه بر این امکان به همراه بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال آن ها نیز مهیا خواهد بود. نکته مثبت این کشور پیشرفته این است که به افرادی که با ویزای همراه به اتریش وارد می شوند، اجازه تحصیل در اتریش را می دهد. در اتریش دوره هایی به زبان آلمانی به صورت رایگان برگزار می شود که به راحتی می توان در آنها شرکت کرد و در طول مدت به زبان رسمی اتریشی ها تسلط پیدا کرد. یکی دیگر از نکات مثبت مهاجرت با تمکن مالی اتریش این است که برای متقاضیان این نوع ویزا، هیچ گونه شرط سنی وجود ندارد. افرادی که موفق به اخذ ویزای تمکن مالی اتریش شوند، امکان افتتاح حساب در بانک های بین المللی را نیز خواهند داشت.

تمکن مالی اتریش برای درخواست ویزا

مدارک و الزامات تمکن مالی اتریش

به صورت کلی مبلغ تمکن مالی اتریش از 2 بخش تشکیل شده است. هر بخش به دولت اتریش اطمینان می دهد که زندگی در اتریش برای این متقاضی سخت نخواهد بود و توانایی پرداخت هزینه زندگی در اتریش را دارد. بخش اول تمکن مالی به سپرده اصلی حساب متقاضی مربوط است. هر متقاضی باید حداقل 22000€ (یورو) سپرده بانکی داشته باشد. البته این یک مبلغ متغیر است و ممکن است در سال های آینده افزایشی نیز داشته باشد. بخش دوم تمکن مالی مربوط به درآمد ماهانه فرد است. چنانچه متقاضی بتواند اثبات کن که ماهانه بین 2000€ الی 3000€ (یورو) در آمد دارد، در این بخش نیز شرط لازم را خواهد داشت. درآمد سالاله باید حدود 24000€ الی 36000€ (یورو) باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش از نوع تمکن مالی در تصویر زیر آمده است:

اخذ اقامت دائم و تابعیت اتریش، یکی از ایده آل ترین حالات برای مهاجران این کشور است. اتباع ایرانی که به اتریش سفر می کنند، امکانات بسیار زیادی برای گذراندن اوقات خود دارند. حتی تحصیل در اتریش برای فرزندان آن ها یکی از بهترین روش ها برای استفاده از سیستم های آموزشی پیشرفته دنیاست. در هر حال اتباعی که از موجودی حساب کافی و همچنین درآمد بالایی برخوردارند، ویزای تمکن مالی اتریش را بهترین راهکار برای دستیابی به اقامت دائم و تابعیت این کشور می دانند. مشاوران کاردان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در باب مهاجرت به اتریش از روش های متفاوت و همچنین اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور راهنما و راهگشای شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :