شرایط آلمان, شرایط رومانی

تفاوت زندگی در رومانی و آلمان

تفاوت زندگی در رومانی و آلمان

کشورهای اروپایی را می توان از جنبه های مختلفی با هم مقایسه کرد که امروزه تفاوت زندگی در رومانی و آلمان یکی از مباحث مورد توجه مهاجران است. این 2 کشور اروپایی سالانه با تقاضاهایی برای مهاجرت و اقامت به طرق مختلف روبرو هستند. دلایل مختلفی برای اینکه مردم دیگر کشورها این 2 کشور را در بین گزینه های مهاجرتی خود قرار می دهند وجود دارد. شاید یکی از این دلایل هزینه زندگی کمتر در این 2 کشور نسبت به کشورهای دیگر حوزه اروپاست. اما در هزینه ها و نوع زندگی در آلمان و رومانی تفاوت هایی نیز وجود دارد. به همین خاطر، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این تفاوت ها پرداخته است.

آشنایی با کشورهای رومانی و آلمان

آلمان از جمله کشورهای بسیار پیشرفته از نظر اقتصادی در قاره اروپاست. این کشور به خاطر نیروی متخصص، ایده های جدید، نرخ پایین فساد در دولت و همچنین سرمایه گذاری های زیاد در این کشور، رتبه اول اقتصاد قاره را به خود اختصاص داده است. طبیعی است که اتباع دیگر کشورها تمایل به ترک کشور خود و مهاجرت به این کشور از راه های مختلف را داشته باشند. با توجه به رشد روز افزون صنایع و تولیدات در آلمان، این کشور استقبال بسیار زیادی از افراد متخصص و نیروی کار باتعهد دارد. درخواست های کاری برای مهاجرت به آلمان معمولا یک روش مهاجرتی بسیار پرکاربرد در بین مردم دیگر کشورها است. مساحت کشور آلمان نسبت به رومانی بیشتر است.

رومانی نیز از کشورهای وسیع اروپایی به حساب می آید که از نظر مساحت، بین کشوهای دیگر در قاره اروپا رتبه 12 را دارد. کشور رومانی یک کشور پرقدرت در جهان شمرده می شود. دلایلی همچون نرخ بالای درآمدها در این کشور آمار تقاضای مهاجران را بالا برده است. هرچند اخذ اقامت رومانی کمی سخت تر از دیگر کشورها است اما امری محال نیست و قوانین خاص خود را دارد. کلیساهای بی نظیر این کشور، مناطق گردشگری، آداب و رسوم جالب مردم، رونق شکار در رومانی و سایر، از دسته مسائلی هستند که این کشور را به یک مقصد جذاب برای علاقه مندان به مهاجرت به اروپا تبدیل کرده است.

کلیات تفاوت زندگی در رومانی و آلمان

جمعیت آلمان حدود 83.3 میلیون نفر است که به طرز قابل توجهی از رومانی بالاتر است. رومانی حدود 19.3 میلیون نفر جمعیت دارد. آمار مهاجرت در آلمان و رومانی نشان می دهد که مردم رومانی علاقه چندانی به ترک کشور خود ندارند. نرخ مهاجرت در آلمان 1.5% و در رومانی -0.2% گزارش شده است. زبان مردم در این 2 کشور با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. به طوری که در آلمان 90% از مردم به زبان آلمانی صحبت می کنند که یکی از سخت ترین زبان های دنیا محسوب می شود. در رومانی تنها 0.4% از مردم به زبان آلمانی تسلط دارند و 85.4% ساکنان رومانی به زبان رومانیایی صحبت می کنند.

پس از آمار بالای زبان رومانیایی در این کشور، حدود 6% از مردم این کشور نیز به زبان مجارستانی صحبت می کنند. در دین اصلی مردم رومانی و آلمان تفاوت چندانی وجود ندارد. درصد بالایی از افراد ساکن رومانی و آلمان از پیروان دین مسیحیت هستند اما مذاهب دیگری نیز در این 2 کشور در بین مردم دیده می شود.

نمودار زیر درصد ادیان مختلف را در 2 کشور رومانی و آلمان نشان می دهد:

درصد ادیان مختلف را در 2 کشور رومانی و آلمان

تفاوت زندگی در رومانی و آلمان از نظر اقتصادی

نرخ بیکاری در هر 2 کشور رومانی و آلمان نسبتا پایین است. به طوری که در آلمان نرخ بیکاری حدود 4.3% و در رومانی حدود 4.8% گزارش شده است. این موضوع نشان دهنده شرایط کاری مناسب در این 2 کشور است. نرخ تورم در آلمان نسبت به رومانی پایین تر است و آلمان با نرخ 0.51% و نزدیک به صفر از رومانی با نرخ 2.63% به میزان قابل توجهی مناسب تر است. شاخص فساد در آلمان و رومانی نیز با یکدیگر متفاوت است. آلمان با شاخص 88 رتبه خوب را در بین کشورهای دیگر دارد، اما رومانی با شاخص 44 وضعیت پایین ترین نسبت به آلمان دارد.

به خاطر وضعیت مناسب کاری و رشد اقتصادی عالی در آلمان، این کشور درآمد متوسط بسیار بالاتری نسبت به رومانی دارد. اما نکته ای که حائز بررسی است، این است که آیا هزینه های زندگی در این 2 کشور نیز باهم یکسان است یا خیر. هزینه های زندگی در آلمان نشان داده است که برای زندگی در این کشور باید نزدیک 1.5 برابر بیشتر از میانگین هزینه زندگی در کشورهای دنیا صرف مخارج زندگی کرد. برای مهاجرت به این کشور باید مزایا و معایب زندگی در آلمان را در نظرگرفت و پس از آن اقدام به تصمیم گیری کرد.

تفاوت زندگی در رومانی و آلمان از نظر اقتصادی

تفاوت هزینه زندگی در رومانی و آلمان

هزینه زندگی در آلمان 6 برابر بیشتر از رومانی است که باعث درآمدهای بالاتر افراد در آلمان می شود. در رومانی هزینه زندگی و تحصیل برای مهاجران به صرفه تر از آلمان است. این کشور امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان تامین کرده است که با صرف هزینه های کمتری می توان از آنها بهره برد. به طور متوسط هزینه زندگی یک خانواده در رومانی حدود 715484RON (لئو رومانی) است که این هزینه برای یک نفر حدود 206787RON (لئو رومانی) برآورد شده است.

جالب است بدانید این هزینه حدود 7% کمتر از هزینه زندگی در ایران است. در آلمان مخارج یک خانواده 4 نفره حدود 266587€ (یورو) است. اگر برای شخص تنها و بدون هزینه اجاره خانه در نظر گرفته شود، چیزی حدود 77744€ (یورو) است که می توان گفت این هزینه حدود 72% بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است.

هزینه برخی مخارج در رومانی و آلمان در جدول زیر با یکدیگر قابل مقایسه است:

لیست مخارجهزینه به یورو آلمانهزینه به لئو رومانی
یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت10€25RON
یک کیلوگرم برنج سفید1.9€5.1RON
یک کیلوگرم فیله مرغ6.99€21.32RON
یک کیلوگرم گوشت قرمز10.59€31.42RON
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر734.15€1461.32RON
خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر5417.54€6990.3RON

از موارد ذکر شده در این مقاله می توان دریافت که هرچند موقعیت های شغلی در هر 2 کشور رومانی و آلمان و همچنین تحصیل در این کشورها مناسب هست، اما تفاوت هایی در مخارج زندگی و فرهنگ مردمان نیز دارند. در این مقاله تفاوت زندگی در رومانی و آلمان از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در زمینه مهاجرت به این 2 کشور به شما اطلاعات مفیدی ارائه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :