شرایط اتریش, شرایط برزیل

تفاوت زندگی در برزیل و اتریش

تفاوت زندگی در برزیل و اتریش

در این نوشتار به بررسی موضوع تفاوت زندگی در برزیل و اتریش پرداخته می شود، تا متقاضیان بتوانند هر 2 کشور از زوایای مختلف به درستی بشناسند. ابتدا از برزیل شروع می کنیم، کشوری که از نظر نگرش دوستانه و تنوع فرهنگی، بزرگ ترین و تنها کشور پرتغالی زبان آمریکای جنوبی است. تعداد زیادی از خارجیانی که در برزیل زندگی می کنند در سائوپائولو، ریودوژانیرو، برازیلیا یا ماکاه ساکن شده اند. این عمدتا به دلیل گزینه های شغلی بیشتر و زیر ساخت های بهتر در شهرهای بزرگ در مقایسه با زندگی در مناطق روستایی برزیل است. در سوی دیگر اتریش در سرتاسر جهان مقصدی جذاب برای سفر، مهاجرت و تجارت شناخته می شود و پایتخت آن، به عنوان شهری با بالاترین کیفیت‌ زندگی رتبه بندی شده است. جهت اطلاع از شرایط و نحوه مهاجرت به کشورهایی نظیر برزیل و اتریش می توانید با مشاورین ماهر ما در بخش مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

توزیع امکانات سیستم بهداشتی در برزیل و اتریش

برزیل یکی از معدود کشورهایی است که دسترسی جهانی رایگان به مراقبت های پزشکی را فراهم می کند. هر کسی که به طور قانونی در برزیل زندگی می کند، می تواند از مشاوره پزشکی رایگان، درمان بیمارستانی و جراحی که توسط سیستم بهداشت عمومی (Sistema Único de Saude – SUS) ارائه می شود، بهره مند گردد. با این حال، این سیستم شهرت کمبود بودجه دارد. زمان انتظار در بیمارستان های دولتی می تواند برای بیماران بسیار طولانی باشد. به همین دلیل، افراد مرفه تری که در برزیل زندگی می کنند، سیستم مراقبت های بهداشتی خصوصی را ترجیح می دهند. امروزه بسیاری از شرکت ها به عنوان بخشی از حقوق به کارمندان خود برنامه های پزشکی خصوصی ارائه می دهند. قبل از شروع زندگی مهاجرتی خود در برزیل، باید مطمئن شوید که بیمه درمانی خصوصی کافی دارید، زیرا هزینه های مراقبت های بهداشتی خصوصی می تواند بسیار بالا باشد.

ارائه امکانات بهداشتی در شهرهای بزرگ تر خوب تلقی می شود. پزشکان عمومی، درمان های تخصصی و بیمارستان ها به طور گسترده در شهرهای بزرگ برزیل در دسترس هستند. اگرچه وضعیت در مناطق روستایی برزیل به ویژه در شمال شرق متفاوت است، مراقبت های پزشکی همیشه در دسترس نیست. در واقع، سیستم به چنان نقطه حساسی رسیده است که برنامه جدیدی به نام پزشکان بیشتر (Mais Médicos) توسط دولت ایجاد شده است. هدف این برنامه جذب پزشکان خارج از کشور برای کار در حومه برزیل به مدت 3 سال است. طی این برنامه و در طول یک سال، 13000 پزشک که عمدتاً از کوبا هستند، با دولت برزیل قرارداد امضاء کردند.

تفاوت زندگی و درمان در برزیل و اتریش

اتریش به داشتن یکی از سخاوتمندانه ترین و بزرگترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان مشهور است. نیازهای مراقبت های بهداشتی به راحتی و با هزینه اندک در دسترس شهروندان اتریشی است. تا زمانی که فردی به میل خود، بیکار بودن را انتخاب نکند، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت اتریش به مراقبت های بهداشتی دسترسی دارند. در اینجا برای روشن تر شدن وضعیت سیستم و بهداشت و درمان در اتریش به صورت جزئی به ویژگی های آن پرداخته می شود. نخستین ویژگی اتریش داشتن یک سیستم 2 لایه است که در اولین ردیف سیستم مراقبت های بهداشتی 2 لایه اتریش، مراقبت های بهداشتی 99% از جمعیت را پوشش می دهد که 75% آن معمولا از طریق مالیات های عمومی تامین می شود. با این حال، شهروندان همچنین می‌توانند برای داشتن مراقبت‌های بهداشتی تکمیلی هزینه کنند، که به افراد امکان می‌دهد به پزشکان خصوصی مراجعه کنند.

ویژگی دیگر، دسترسی بالا به بیمارستان ها و داروها است. با وجود کاهش در دسترس بودن تخت بیمارستانی در سراسر جهان، اتریش دارای 271 بیمارستان با بیش از 64000 تخت و حدود 45000 پزشک است که این کشور را به عنوان یکی از بالاترین نسبت تخت به بیمار در اروپا طبقه بندی می کند. در کنار در دسترس بودن بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی، هزینه داروهای دارویی در اتریش پایین است. مراقبت‌های بهداشتی عمومی 4 حوزه را پوشش می‌دهد که شامل بیماری، زایمان، کمک‌های احتیاطی و درمانی است و هر یک از این دسته بندی ها نیازمند معیارهای خاصی هستند تا فرد در یکی از چهار حوزه طبقه بندی شود.

در اینجا برای اینکه تفاوت سیستم بهداشت درمان دو کشور برزیل و اتریش روشن تر شود، با استناد به 6 معیار در جدول زیر، نمره هر 2 کشور در معیارهای مختلف نشان داده شده است:

نام کشورمهارت کادر پزشکیسرعت معاینهتجهیزات تشخیص درمان مدرندقت و کامل بودن گزارشاترفتار دوستانه کارکنانرضایت از هزینه ها
اتریش78.2075.4988.0178.6270.3577.07
برزیل64.2655.8667.5963.1761.6248.47

تفاوت زندگی و درمان در برزیل و اتریش

تفاوت سیستم حمل و نقل در اتریش و برزیل

برزیل، بزرگترین شبکه جاده ای را در آمریکای جنوبی دارد، اما سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور دارای ایرادات اساسی است و بعضا موجب تحریک اعتراضات بوده است. از میان شهرهای مختلف این کشور، تنها چند شهر برزیل دارای راه‌آهن کارآمد هستند که مسلما سائوپائولو و ریو بهترین راه‌آهن را دارند. با توجه به این نقص عمده در شبکه راه آهن، سیستم اتوبوسرانی برزیل مطلوب بوده و برای سفرهای با مسافت طولانی، راهی مقرون به صرفه می باشد. با این حال مهاجران بسیاری، پس از اقامت در برزیل، اتومبیل خریداری می کنند، علی رغم مالیات بالا که قیمت ماشین را در این کشور گران نموده است. اما شبکه حمل و نقل در اتریش ایمن، گسترده و قابل اعتماد است. علاوه بر این، نسبتا ارزان است، به این معنی که برای رفت و آمد نیازی به خرج کردن پول زیادی ندارید.

حمل و نقل عمومی پس از رانندگی، محبوب ترین راه رفت و آمد در اتریش است. بطوریکه پایتخت آن وین، دارای بهترین سیستم حمل و نقل در این کشور است. این شامل اتوبوس، تراموا، قطار و مترو می شود. اگرچه اتریش با قطار و اتوبوس ارتباط خوبی دارد. با این حال، اگر ترجیح می دهید رانندگی کنید، بزرگراه های اتریش برای سفر جاده ای لذت بخش هستند. با این حال قطارها راه اصلی تردد در سراسر کشور هستند. یکی از موضوعات جالب در این بخش، وجود برنامه ها و وب سایت های حمل و نقل عمومی متنوع در اتریش است. در وین، (WienMobil) محبوب ترین وب سایت و برنامه برای حمل و نقل عمومی محلی است. این اپلیکیشن تمام سیستم های حمل و نقل وین را گرد هم می آورد. جهت مهاجرت به اتریش و کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

وضعیت متفاوت آموزش در برزیل و اتریش

آموزش و تحصیل اجباری در برزیل با آغاز سن 6 سالگی شروع شده و طی مدت 9 سال همه کودکان مشغول به تحصیل در مدارس می شوند. پس از طی این دوره 9 ساله، دانش آموزان امکان 3 سال تحصیل در دبیرستان را دارند. مدارس دولتی برای برزیلی ها رایگان است، اما، کودکان افراد مهاجر تنها در صورت تسلط کافی به زبان پرتغالی امکان تحصیل در مدارس دولتی دارند. در این زمینه والدین مهاجران غالبا تصمیم می گیرند که فرزندان خود را در مدارس بین المللی برزیل ثبت نام کنند.

در اتریش اما روند تحصیلی بدین شکل است که مهدکودک شکل سنتی آموزش پیش دبستانی برای کودکان 3 تا 6 ساله در اتریش است. با این حال، مهدکودک ها و مهدکودک ها بخشی از سیستم مدرسه نیستند. استان ها مسئول قانون گذاری و اجرا هستند و حدود 60% از تسهیلات مراقبت از کودکان توسط شهرداری ها نگهداری می شود. در خصوص آشنایی با روند تحصیل در اتریش نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تفاوت در موقعیت های شغلی در برزیل و اتریش

با توجه به پویا و موفق بودتن اقتصادی برزیل، امکان ها و موقعیت های شغلی برای افراد مهاجر و غیر مهاجر، برزیل را به گزینه ای جذاب تبدیل کرده است. البته افراد مهاجر باید به 2 نکته توجه داشته باشند. نکته اول اینکه بازار کار بسیار رقابتی ای پیش روی افراد مهاجر قرار دارد است و از سوی دیگر کار در برزیل غالبا تنها با دانش نسبی مطلوب به زبان پرتغالی امکان پذیر می باشد. بیشتر مشاغلی که در برزیل برای مهاجران وجود دارد، نزدیک به مشاغل در صنایع گاز و نفت است. اما در مورد اتریش باید گفت که اتریش دارای یک اقتصاد خوب توسعه یافته است که در حال حاضر قوی، با ثبات است و بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، تحت سلطه شرکت های کوچک و متوسط است. علاوه بر اینها، اتریش دارای 24% سهم از مزارع ارگانیک در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

اتریشی ها همچنین به دلیل هنرها و صنایع دستی با کیفیت بالا از جمله جواهرات، سرامیک و ظروف شیشه ای در سطح جهانی شناخته شده هستند. جای تعجب نیست که اتریش به لطف کوه های آلپ و شهرهای تاریخی مانند وین و سالزبورگ یک مقصد محبوب برای تعطیلات است، بنابراین یافتن فرصت هایی در صنعت مهمان نوازی و گردشگری کار سختی نیست. در حالی که تعدادی از صنایع از فرصت های شغلی در طول سال سود می برند، سایر صنایع از کمبود رنج می برند. در حال حاضر نیاز به کارگر در مشاغل مختلف مانند اتصالات ساختمانی، پردازش داده ها، پرستاران فارغ التحصیل، مهندسی مکانیک مهندسی قدرت، سقف سازها وجود دارد.

تفاوت مشکلات زندگی در برزیل و اتریش

هر 2 کشور برزیل و اتریش علی رغم جذابیت های اقتصادی و فرهنگی برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند، مسائل مختص به خود را نیز دارند. به عنوان مثال یکی از مشکلات عمده در برزیل، بالا بودن جرم و جنایت در این کشور است. بسیاری از مناطق شهر سائوپائولو ناامن است و افراد ناچار هستند که فضای زندگی خود را به نیمی از شهر محدود کنند. اتریش اگرچه از حیث فضای شهری بسیار مهم است، اما این کشور نیز مشکلات مختص خود را دارد که این مشکلات عبارتند از:

  • بالا بودن هزینه زندگی و مواد غذایی
  • بالا بودن بهای تمام شده کالا
  • مالیات بالا
  • چالش برانگیز بودن یافتن مسکن

همچنین درباره هزینه زندگی در اتریش می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. بدین ترتیب در تصویر زیر برخی از مشکلاتی که افراد ممکن است در برزیل تجربه کنند، اشاره شده است:

تفاوت زندگی در کشور برزیل

حال علی رغم اطلاعات فوق که می تواند در زمینه کسب آگاهی برای مهاجرت به 2 کشور برزیل و اتریش باشد، برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :