شرایط آلمان, شرایط ایتالیا

تفاوت زندگی در ایتالیا و آلمان

تفاوت زندگی در ایتالیا و آلمان

در این مقاله به دنبال بررسی تفاوت زندگی در ایتالیا و آلمان هستیم تا در زمینه های مختلف تفاوت سطح زندگی در این 2 کشور روشن گردد. در مورد کشور ایتالیا باید گفت که علاوه بر جذابیت های بصری این کشور که در فضای معماری آن نمودار می گردد، وجود آب و هوای مدیترانه ای، غذاهای تازه و تنوع غذایی بالای و فرهنگ قوی ارتباطی ایتالیایی ها با مهاجران، از جذابیت های ایتالیا است.

از سوی دیگر ایتالیا در میان کشورهای اتحادیه اروپا، کشوری مقرون ‌به ‌صرفه و کم هزینه برای زندگی است. در سوی دیگر، آلمان به عنوان سرزمین فرصت ‌های طلایی برای کار و پیشرفت شناخته می شود که نه تنها از لحاظ جغرافیایی در قلب اروپا است که از نظر اقتصادی قلب تپنده اقتصاد دنیا نیز هست. مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند اطلاعات بیشتری در این رابطه به متقاضیان مهاجرت ارائه کند.

تفاوت جذابیت فرهنگی ایتالیا و آلمان

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایتالیا مهد فعالیت های فرهنگی مختلفی شناخته می شود. از دیرباز در هنرهایی همچون سینما، نقاشی، نمایشنامه نویسی و به طور ویژه در معماری، به نوعی سردمدار فرهنگی اروپا شناخته می شود. به عنوان مثال شهر ورونا با یک آمفی تئاتر رومی دارای قدمت 2000 ساله، نه فقط مظهر قدمت تاریخی که محل اجرای اپراهای بزرگ است یا جزیره البا به عنوان محل قدیمی سکونت یونانی ها و رومی ها، با برخورداری از 150 ساحل جذاب و چشم نواز فرصتی بی نظیر برای استراحت مسافران است. در ارتباط با آلمان باید گفت که این کشور با شهرهای تاریخی و شهرهای کوچک متعدد، همراه با انبوهی از جنگل‌ ها و کوه‌ ها، بازدیدکنندگان را در انتخاب مکان منحصربه ‌فرد برای بازدید دچار مشکل می کند.

برای کسانی که به دنبال فعالیت های تفریحی هستند، بازدید از مکان هایی مانند آلپ باواریا، جنگل سیاه یا دره راین، مناسب ترین گزینه است. از سوی دیگر کلیساهای قدیمی دوست ‌داشتنی و کاخ ‌های بزرگ همه جا هستند و در شهرها و روستاهای کوچک‌ تر برخی با شهرهای قدیمی قرون وسطایی خود هنوز دست نخورده هستند. بسیاری از سنت‌ های چند صد ساله، از جمله بازارهای سنتی کریسمس، جشنواره‌ ها و نمایشگاه‌ ها، تا به امروز ادامه دارند. در قلب فرهنگی آلمان، پایتخت، برلین است که موزه ها و گالری های بسیار خوبی را در خود جای داده است. دروازه براندنبورگ برلین از آکروپولیس در آتن الگوبرداری شده است. دروازه براندنبورگ اولین سازه نئوکلاسیک شهر است و جزء نمادین ترین آثار برلین به شمار می رود.

تفاوت سیستم درمانی در ایتالیا و آلمان

مراقبت های بهداشتی در آلمان یک حق است و بیمه درمانی در واقع اجباری است. عدم بیمه بودن خلاف قانون است. به عنوان یک مقیم، باید در آلمان بیمه درمانی داشته باشید. این یکی از اولین چیزهایی است که هنگام برنامه ریزی برای اقامت طولانی مدت در کشور باید به آن توجه کنید و احتمالا اولین تماس شما با بوروکراسی آلمان خواهد بود. اما هرگز نترسید، اگرچه درک کامل سیستم بیمه درمانی آلمان ممکن است کمی دلهره آور باشد، اما مسئله قابل حلی است. قوانین آلمان همه ساکنین را ملزم به داشتن بیمه برای پوشش ویزیت پزشک و همچنین بیمارستان و درمان پزشکی می کند. به طور خلاصه، آلمان دارای بیمه درمانی دولتی و خصوصی است و اینها اغلب به صورت اختصاری (GKV) و (PKV) هستند.

بیش از 90% از مزایا در بین ارائه دهندگان بیمه یکسان است، اما تفاوت در پوشش می تواند شامل داروهای جایگزین یا مراقبت های پیشگیرانه باشد. ارائه دهندگان مختلف همچنین روش های مختلفی برای ارائه سیستم بازپرداخت برای مشتریانی که سالم هستند و به خدمات پزشکی نیاز ندارند، دارند. در ایتالیا، مراقبت های بهداشتی عمومی تا حد زیادی به صورت رایگان برای ساکنان عرضه می شود و تنها درمان هایی نظیر جراحی حین بستری، داروها و ملاقات با پزشک خانواده یا آزمایش ها نیازمند مشارکت اندکی از سوی بیمه شدگان هستند. این نکته را نیز باید مد نظر داشت که کیفیت مراقبت های بهداشتی عمومی در ایتالیا واسبتگی زیادی به نوع منطقه دارد، درحالیکه در آلمان برابری بیشتری در توزیع دسترسی به سلامت عمومی وجود دارد. اما در ایتالیا برخی از بیمارستان های دولتی بسیار پایین تر از استانداردها خدمات خود را ارائه می دهند.

تفاوت حمل و نقل و زندگی در ایتالیا و آلمان

سیستم حمل و نقل در ایتالیا شامل طیف متنوعی از وسایل همچون اتوبوس‌ های الکتریکی، اتوبوس های شبانه، تاکسی ها و مترو می شود. البته در مورد تاکسی ها باید به رنگ آنها توجه داشت، چرا که در ایتالیا تاکسی های سفید رنگ و زرد رنگ که متعلق به بخش دولتی هستند، از امنیت بیشتری برخوردارند. سیستم حمل و نقل در آلمان معمولا عالی است. زندگی در هر شهر بزرگ یا کلان شهر آلمان بدون داشتن ماشین بسیار کاربردی است. حتی شهرهای متوسط ​​نیز شبکه های حمل و نقل عمومی خوبی دارند که از اتوبوس، تراموا و خطوط راه آهن شهری/حومه ای برای جابجایی مردم استفاده می کنند. تنها برخی از شهرها تفاوت های جزئی دارند. برای مثال، برخلاف برلین و فرانکفورت، در هامبورگ مجبور نیستید بلیط (S-Bahn)خود را تأیید کنید، زیرا نمی توانید آن را از قبل خریداری کنید. قوانین دوچرخه نیز از شهری به شهر دیگر متفاوت است.

از آنجایی که اکثر سیستم های حمل و نقل عمومی در آلمان منطقه ای هستند، بلیط (S-Bahn) برای تراموا یا اتوبوس نیز معتبر است. به عنوان مثال، (S-Bahn) در برلین یکی از شرکت های تابعه (Deutsche Bahn)، راه آهن ملی است، اما همچنین بخشی از انجمن حمل و نقل برلین-براندنبورگ (VBB) است. این بدان معناست که بلیط خریداری شده در یک ایستگاه (S-Bahn) برای اتوبوس، (U-Bahn) یا تراموا نیز معتبر است. اگر از یک راننده اتوبوس بلیت بخرید، برای (S-Bahn) نیز معتبر است، به شرطی که ظرف 2 ساعت پس از خرید، استفاده کنید. بلیط همچنین در دستگاه های بلیط چند زبانه روی سکوها یا در نقاط فروش در ایستگاه های اصلی موجود است. برخی از شهرهای آلمان دارای سیستم راه آهن سبک هستند که به (Stadtbahn) معروف است.

تفاوت حمل و نقل و زندگی در ایتالیا و آلمان

تفاوت هزینه های زندگی در ایتالیا و آلمان

در مورد هزینه های زندگی در ایتالیا، به طور کلی شهرهایی چون رم یا میلان یا رم، علی رغم زندگی لذت بخشی که به ساکنان خود می بخشند، هزینه های کمی بالاتری را نیز روی دست ساکنان خود می گذارند. در ایتالیا بخش قابل توجه هزینه ها مربوط به تهیه مسکن است و متوسط قیمت اجاره در ایتالیا 800€ (یورو) در ماه است. در مورد آلمان اما جنوب گران ترین منطقه برای زندگی در این کشور است. مونیخ و اشتوتگارت از بزرگ ‌ترین و گران‌ ترین شهرها برای زندگی هستند. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در اشتوتگارت به طور متوسط ​​84643€ (یورو) هزینه دارد.

از نظر درصدی، این بدان معنی است که اجاره آپارتمان در برمن بیش از 30% ارزان تر از اشتوتگارت است. پایتخت برلین در مقایسه با اکثر شهرهای پایتخت اروپا یا برخی از بزرگترین شهرهای آلمان گران نیست. بیشترین هزینه ای که در برلین خواهید داشت اجاره مسکن است. یک آپارتمان کوچک در برلین با یک اتاق خواب به طور متوسط ​​795€ (یورو) هزینه دارد. شهرهای دیگر اطراف برلین در شرق آلمان عمدتا ارزان تر از همتایان خود در جنوب هستند.

لایپزیگ یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای آلمان برای زندگی است. اجاره در لایپزیگ بیش از 40% ارزانتر از اشتوتگارت است، در دوسلدورف 20% ارزانتر از اشتوتگارت است، در حالی که قیمت ها در اشتوتگارت و در بزرگترین شهر شمال، هامبورگ تقریباً مشابه است. حال علی رغم اطلاعات فوق که می تواند در زمینه کسب آگاهی برای مهاجرت به 2 کشور ایتالیا و آلمان باشد، برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :