مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین یکی از راه های مهاجرت قانونی به این کشور به خصوص برای متقاضیان بین المللی می باشد. لیختن اشتاین کشوری آلمانی زبان و با بیش از 38000 نفر جمعیت، یکی از کوچکترین کشورهای جهان با مساحت 160 کیلومتر مربع می باشد. این کشور در اروپای مرکزی بین کشورهای سوئیس و اتریش واقع شده است. پایتخت آن فادوتس است که از زیباترین شهرهای اروپایی محسوب می شود. برای کسب مجوز اقامت در این کشور می توان از راه های تحصیل، کار، ازدواج و سرمایه گذاری اقدام نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله زیر به موضوع تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین پرداخته تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار متقاضیان قرار دهد.

اخذ ویزا برای تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

برای دریافت مجوز ورود به لیختن اشتاین، دانشجویان بین المللی باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. اگر از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، نیازی به ویزا ندارید، اما باید مجوز اقامت دریافت کنید. اگر اهل هر کشور دیگری هستید باید ویزا بگیرید. ویزای دانشجویی کشور لیختن اشتاین برای تحصیل پزشکی بسیار سریع‌ تر از سایر رشته ها ارسال می ‌شود.

برای درخواست ویزا دانشجویی جهت تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین به برخی از مدارک نیاز دارید از جمله:

  • گواهی تحصیل در دانشگاه های معتبر
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • شما باید در پایان دوره تحصیلی تصمیم بازگشت به کشور خود را به آنها ارائه دهید.
  • مدارک مرتبط با تحصیلات شما
  • ارائه شواهدی مبنی بر بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی خود در لیختن اشتاین
  • پرداخت هزینه دوره به طور کامل
  • گواهی بیمه درمانی

شرایط تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

نرخ باسوادی در لیختن اشتاین %100 است و آموزش اولویت اکثر ساکنان است. با تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین می ‌توانید در یک کشور مدرن و پیشرفته با بهترین فضای آزمایشگاهی به رشد خوبی دست یابید. همچنین می‌ توانید به راحتی از بهترین امکانات تحصیلی با کمترین هزینه بهره مند شوید. هزینه‌ های تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین با استفاده از وام های تحصیلی که در اختیار شما قرار می دهند بسیار مناسب می باشد. امکان تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است. این موضوع به شما این اجازه را می دهد که عبور آزادانه به سایر کشورهای عضو شنگن داشته باشید. برای تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین بهتر است بدانید 4 موسسه آموزش عالی در لیختن اشتاین وجود دارد.

دانشگاه ها و سایر موسسات تمرکز ویژه ای بر بهبود قابلیت اشتغال دارند و بهترین فرصت ها را برای دانشجویان ایجاد می کنند. لیختن اشتاین با استاندارد زندگی بالا و داشتن بهترین موسسات عالی در جهان، مکان مناسبی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل کاربردی در یکی از ثروتمند ترین کشورهای اروپایی هستند. لیختن اشتاین با داشتن پایین ترین نرخ بیکاری در جهان فرصت های فراوانی را برای دانشجویان بین ‌المللی ایجاد کرده تا بتوانند از تحصیلات با کیفیت بالا بهره مند شوند. هر یک از دانشگاه ‌های این کشور دارای امتیاز مخصوص به خود برای تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین هستند. مدت تخصص پزشکی در این کشور دوره‌ های 5 ساله است و با واحدهای آزمایشگاهی گسترده‌ ای همراه است.

شرایط تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

برای تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین نیاز است که مدارکی را تهیه کنید که در اینجا به آنها اشاره شده است:

  • نامه تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • نامه عدم سوء سابقه ارائه دهید.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • پرداخت هزینه‌ های درخواست ویزا
  • تعیین محل اقامت در کشور لیختن اشتاین

در تصویر زیر مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین نشان داده شده است:

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

هزینه زندگی و تحصیل در لیختن اشتاین

هزینه زندگی در لیختن اشتاین بالا و قابل مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند هزینه تحصیل در سوئیس است و همان طور که می دانید سوئیس گران ترین کشور اروپایی است و البته لیختن اشتاین در درجه پایین تر قرار دارد. هرچند به نسبت، کیفیت زندگی هم در آن ها به مراتب بالاست. شما باید حدود 1500CHF (فرانک سوئیس) در ماه داشته باشید. این مبلغ شامل محل اقامت، مواد غذایی و سفر می شود. بدین ترتیب اگر می توانید بهتر است بیشتر از نیازها به بودجه های خود توجه داشته باشید. از این رو ارزان ترین محل اقامت همیشه تالارهای اقامتی هستند.

اگر دارنده کارت HIEC هستید می‌ توانید با همان قیمتی که شهروندان لیختن ‌اشتاینی دارند به خدمات بهداشتی مشابهی دسترسی داشته باشید. حتی اگر HIEC دارید، باز هم باید حدود CHF67 (فرانک سوئیس) در ماه برای پوشش هزینه های اولیه مراقبت های بهداشتی بپردازید. اگر اهل هر کشور دیگری هستید، باید اطمینان حاصل کنید که بیمه درمانی معتبری برای مدت تحصیل خود دارید. این بدان معناست که یا باید یک بیمه نامه بخرید یا بررسی کنید که بیمه نامه فعلی، شما را در لیختن اشتاین پوشش می دهد.

در نمودار زیر هزینه زندگی در لیختن اشتاین با تفکیک مشخص شده است:

هزینه زندگی در لیختن اشتاین

هزینه های تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

هزینه های تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین به دوره تحصیلی، تعداد سال ها و نوع دانشگاه انتخابی بستگی دارد. به طور کلی، دانشجویانی که از خارج از کشور می آیند نباید بیش از 1230CHF (فرانک سوئیس) در ماه پرداخت کنند. حتی می توانید با درخواست بورسیه تحصیلی رایگان در لیختن اشتاین به تحصیل بپردازید. کل هزینه زندگی برای دانشجویان دانشگاه لیختن اشتاین می تواند در مجموع حدود CHF1200 (فرانک سوئیس) در ماه باشد. شهریه 950CHF (فرانک سوئیس) در هر ترم برای شهروندان اتحادیه اروپا (منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس) و 1250CHF (فرانک سوئیس) برای سایر شهروندان است. دانشجویان اراسموس شهریه را در دانشگاه محل اقامت خود پرداخت می کنند.

بورسیه ها معمولا مربوط به دستورالعمل دانشگاه ها هستند. جدای از عملکردهای دانشگاهی، برخی از اهدا کنندگان بورسیه ممکن است به عنوان مثال نیاز به مشارکت سیاسی یا اجتماعی و همچنین سایر دستاوردها داشته باشند. بدین ترتیب معمولا بورسیه ها بازپرداخت نمی شوند. تمام دانشجویانی که ساکن لیختن اشتاین هستند نیز این امکان را دارند که برای بورسیه تحصیلی سوئیس اقدام کنند. یکی دیگر از گزینه ‌های تامین مالی برای تحصیل، وام‌ های تحصیلی است. بسیاری از بانک ها و همچنین کشورها وام های مناسبی را ارائه می دهند. لیختن اشتاین به دانشجویانی که حداقل 3 سال در لیختن اشتاین زندگی می کنند وام بدون بهره ارائه می دهد. با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای مهاجرت به اروپا و یا سایر قاره ها اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :