مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل پزشکی در ایسلند

تحصیل پزشکی در ایسلند

اگر به دنبال تحصیل پزشکی در ایسلند هستید، مکان مناسبی را انتخاب کردید، زیرا کیفیت آموزشی این کشور در میان بهترین ها در اروپا قرار دارد. این را می توان به عوامل متعدد و تنظیمات در سیستم آموزشی ایسلند و در کل زندگی و مراقبت های بهداشتی با خدمات رایگان بیمارستانی نسبت داد. با توجه به آموزش متخصصان پزشکی، دانشکده های پزشکی در ایسلند کم نیستند. در طول سال ‌ها، آن ها تعدادی از بهترین پزشکان را از سراسر جهان، از جمله دانشجویان بین ‌المللی که اکنون فارغ ‌التحصیل دانشکده‌های پزشکی ایسلند هستند، به وجود آوردند. با مطالعه مقاله زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، می توانید درباره تحصیل پزشکی در ایسلند اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

شرایط عمومی تحصیل پزشکی در ایسلند

شرایط عمومی برای تحصیل پزشکی در ایسلند به شرح زیر می باشد:

زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در ایسلند مستلزم داشتن دانش زبان ایسلندی است. اکثر دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایسلند به زبان ایسلندی تدریس می شوند به جز تعداد کمی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برنامه های مدرک کارشناسی که شامل علوم زیست پزشکی، پزشکی، علوم فیزیوتراپی، رادیوگرافی و تنها دوره دیپلم مدیریت اطلاعات سلامت است، همگی به زبان ایسلندی تدریس می شوند.

با این حال، برخی از دوره های تحصیلات تکمیلی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند که عبارتند از: کارشناسی ارشد علوم بهداشتی، کارشناسی ارشد علوم زندگی پزشکی، دکترای اپیدمیولوژی، دکتری بهداشت علوم، دکتری علوم زندگی پزشکی، دکتری علوم پزشکی، دکتری علوم بهداشت عمومی.

آزمون ورودی و شرایط لازم برای اخذ پذیرش، پس از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ایسلندی، که در غیر این صورت به عنوان پروفسور دانشجو شناخته می شود، متقاضی باید در آزمون ورودی که در ژوئن هر سال داده می شود، شرکت کند که باید از طریق دانشگاه مورد نظر در ماه مه از طریق ایمیل ثبت نام کند.

این آزمون در 6 جلسه 2 ساعته به مدت 2 روز برگزار می شود و موضوعاتی مانند مهارت های اطلاعاتی، حل مسئله، استدلال کلامی و درک مطلب را در بر می گیرد. سوالات چند گزینه ای هستند و مقاله اغلب در فصل ملاحظات اخلاقی گنجانده شده است. نتیجه آزمون تعیین کننده جایگاه در دانشگاه است، در عین حال دانش آموزان باید نمره 5 را کسب کنند.

شرایط عمومی تحصیل پزشکی در ایسلند

بررسی دوره های تحصیل پزشکی در ایسلند

در مورد تحصیل پزشکی در ایسلند بهتر است بدانید که، جای پذیرش محدود است زیرا سالانه تنها 60 اسلات وجود دارد. برای این کار، برای تحصیل پزشکی در ایسلند باید فوق العاده خوب و برجسته باشید. دانشکده پزشکی ایسلند 6 سال را صرف آموزش دانشجویان خود می کند. دروس اصلی که قرار است در 5 سال اول گذرانده شود شامل شیمی، آناتومی، فیزیک پزشکی، مقدمه ای بر علوم سلامت بین رشته ای، زیست شناسی سلولی و فیزیولوژی سلولی است. دوره های روش بالینی در علوم ارتباطات، روانشناسی و پزشک و بیمار نیز مورد نیاز است. دانشجویان همچنین می توانند یک دوره سواد علمی را بگذرانند.

موضوعات سال دوم شامل فیزیولوژی، زیست شناسی مولکولی، آسیب شناسی، ویروس شناسی، ایمونولوژی، اشتیاق و 2 دوره روش بالینی است. سال سوم زمانی است که همکاری بین رشته ای، آسیب شناسی، فارماکولوژی، اپیدمیولوژی، بیومتریک، تحقیق و روش بالینی اجرا می شود. دانشجویان از طریق بیمارستان دانشگاه ملی، که تنها مرکز پزشکی عالی در ایسلند است، در معرض بالینی قرار می گیرند. سایر مناطق چرخشی شامل بیمارستان های منطقه ای و مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه است. قبل از پایان سال ششم، دانشجویان باید در آزمون کامپیوتری جامع علوم بالینی (CCSE) که برای آماده سازی دانشجویان برای امتحان نهایی رشته بالینی داده می شود، شرکت کنند.

نمودار زیر هزینه زندگی در ایسلند را نشان می دهد:

هزینه زندگی ماهانه دانشجویی در ایسلند

مزایای تحصیل پزشکی در ایسلند

از مزایای بدون هزینه بودن تحصیل پزشکی در ایسلند این است که این کشور یک مقصد تحصیلی بدون شهریه است. این شامل تمام برنامه های تحصیلی، از جمله دوره های پزشکی می شود. این اولین مزیتی است که در صورت داشتن امتیاز پذیرش دریافت می کنید. این کشور مجوز فعالیت رایگان ارائه می دهد. بدین ترتیب پس از فارغ التحصیلی به شما یک مجوز رایگان برای فعالیت به عنوان یک پزشک در هر کجا داده می شود. اول شما فرصتی برای یک دوره کارآموزی دارید که به مدت یک سال انجام بوده و شامل 4 ماه قرار گرفتن در طب عمومی و 4 ماه بیشتر در طب داخلی و همچنین 2 ماه جراحی یا اورژانس است. پس از پایان دوره کارورزی، پروانه بهره برداری توسط اداره بهداشت ارائه می شود. به منظور تحصیل پزشکی در ایسلند و سایر کشورها از جمله تحصیل پزشکی در انگلستان، می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اهداف تحصیلی خود قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :