مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش نیز بین دانشجویان داخلی و خارجی بسیار محبوب است و دانشگاه های با کیفیت و معتبری در این زمینه در این کشور قرار دارند. با توجه به موقعیت اجتماعی بالای مشاغل پزشکی، یکی از رشته های محبوب تحصیلی در سراسر جهان تحصیل رشته های پزشکی می باشد. از آنجایی که زبان رسمی این کشور آلمانی می باشد تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور نیز به صورت آلمانی ارائه می گردد.

دانشجویان برای تحصیل پزشکی در اتریش بایستی بر زبان آلمانی تسلط پیدا کنند. مدارک صادر شده در رشته های پزشکی در اتریش بسیار معتبر هستند. دانشجویان با دریافت مدرک از این کشور می توانند در سرتاسر اروپا و بسیاری از کشورها مشغول به کار شوند. در ادامه این نوشتار همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موضوع تحصیل پزشکی در اتریش پرداخته اند و شرایط آن را بررسی کرده اند.

مزایای تحصیل پزشکی در اتریش

دانشجویان با استفاده از تحصیل پزشکی در اتریش می توانند در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت دائم اتریش را اخذ کنند. کشور اتریش کشوری پیشرفته در اروپاست و کیفیت زندگی در آن بالاست. دانشگاه های این کشور به ویژه دانشگاه های پزشکی دارای امکانات عالی و کیفیت فوق العاده ای هستند و فارغ التحصیلان از این موسسات به عنوان یک پزشک متخصص وارد بازار کار و شغل پزشکی می شوند. تحصیل پزشکی در اتریش مزایای بسیاری دارد که در اینجا به طور خلاصه به آنها اشاره کرده ایم:

  • تحصیل پزشکی در یکی از با کیفیت ترین دانشگاه های جهان
  • استفاده از بورسیه های تحصیلی در اتریش برای رشته پزشکی
  • امکان کار پس از تحصیل در اتریش و اخذ اقامت اتریش
  • کارورزی و کار در بیمارستان های پیشرفته اتریش
  • امکان انتخاب از میان رشته های متنوع پزشکی در اتریش مانند پرستاری و دندانپزشکی
  • دریافت مدرک بین المللی و مورد تایید مراکز معتبر

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

برای تحصیل در اتریش، متقاضیان بایستی یک سری شرایطی را برآورده کنند. یکی از شرایط تحصیل پزشکی در این کشور تسلط بر زبان آلمانی است. لذا متقاضیان بایستی در کلاس های آموزش زبان آلمانی ثبت نام کنند. از این رو با شرکت در آزمون معتبر مدرک C1 آلمانی را دریافت کنند. علاوه بر این دانشجویان بایستی در برنامه آماده سازی و پیش پزشکی که به Foundation شناخته می شود شرکت کنند.

در آزمون ورودی رشته پزشکی در اتریش ثبت نام کنند و نمره لازم را کسب کنند. همچنین برای ادامه تحصیل رشته های پزشکی در مقاطع بالاتر در اتریش دانشجویان بایستی در دانشگاه دولتی کشور خود تحصیل کرده باشند. چرا که مدرک دانشگاه آزاد مورد تایید دانشگاه های اتریش نیست. تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی در اتریش 3 الی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال زمان می برد. تحصیل پزشکی در مقطع دکترا نیز در اتریش حداقل 3 سال زمان می برد.

آزمون ورودی تحصیل پزشکی در اتریش

همانطور که اشاره شد برای تحصیل رشته پزشکی در اتریش دانشجویان بایستی در آزمون ورودی و مشترک دانشگاه های این کشور ثبت نام کنند و با کسب نمره لازم برای پذیرش و ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند. این آزمون ورودی به زبان آلمانی می باشد. دانشجویان بایستی تسلط کامل بر زبان رسمی آلمانی داشته باشند. آزمون ورودی رشته پزشکی به صورت 4 گزینه ای است و موضوع آن شامل دروس شیمی، زیست، ریاضی و فیزیک می باشد.

همچنین آزمون تست هوش نیز در این آزمون از متقاضیان گرفته می شود. این آزمون در اتریش برای همه دانشگاه های پزشکی مشترک است و سالی یک بار برگزار می شود. لذا دانشجویان بایستی تا 31 مارس برای شرکت در این آزمون اقدامات لازم را انجام دهند. برخی سوالات این آزمون همچنین درباره مسائل پزشکی و ارتباطات میان پزشک و بیماران و روانشناسی اجتماعی است.

آزمون ورودی تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در دانشگاه های اتریش

اتریش دارای دانشگاه های پزشکی معتبر و با کیفیتی است. دانشگاه پزشکی وین معتبرترین دانشگاه پزشکی در این کشور شناخته می شود. بر اساس سایت THE در رتبه 201 در میان برترین دانشگاه های جهان و رتبه سوم در بین بهترین دانشگاه های اتریش قرار دارد. همچنین اکثر دانشگاه های پزشکی اتریش فقط 5% از صندلی های خود را به دانشجویان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا اختصاص می دهد. به همین دلیل رقابت زیادی برای ورود وجود دارد. این در حالی است که این دانشگاه ها حدود 25% از صندلی های خود را به دانشجویان عضو اتحادیه اروپا اختصاص می دهند.

در اینجا دانشگاه های پزشکی معتبر اتریش معرفی شده اند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه پزشکی وینوین
دانشگاه پزشکی گراتسگراتس
دانشگاه پزشکی اینسبروکاینسبروک
دانشگاه وینوین
دانشگاه خصوصی پاراسلوسسالزبورگ
دانشگاه گراتسگراتس
دانشگاه اینسبروکاینسبروک
دانشگاه پزشکی لینزلینز

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه پزشکی وین یک دانشگاه پزشکی در شهر وین اتریش است. این دانشگاه پیش از این یک دانشکده پزشکی وابسته به دانشگاه وین بود و از اول ژانویه 2004 به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. استقلال دانشکده های پزشکی از ساختار دانشگاه های عمومی بخشی از اصلاحات بزرگ سیستم دانشگاه اتریش در سال 2003 بود که به تصویب رسید. این دانشگاه همچنین به عنوان بزرگترین موسسه تحقیقات پزشکی در اتریش و کشورهای آلمانی زبان شناخته می شود.

دانشگاه پزشکی وین برنامه های مدرک پزشکی را در پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهد که مدت زمان تحصیل برای پزشکی در دانشگاه پزشکی وین 6 سال است. این مطالعات برای شهروندان اتریشی و اتحادیه اروپا رایگان می باشد. دانشجویانی که مدرک C1 آلمانی را ندارند می توانند در کلاس های آلمانی زبان این دانشگاه شرکت کنند که 2 سال به طول می انجامد. بدین ترتیب هزینه این کلاس ها 7700€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان اتریشی و دانشجویان عضو اتحادیه اروپا تقریبا رایگان است. هر ترم حدود 364€ (یورو) هزینه در بر دارد. این در حالی است که دانشجویان دیگر کشورها هر ترم بایستی حدودا 730€ (یورو) شهریه بپردازند. دانشجویان علاوه بر هزینه تحصیل در اتریش بایستی هزینه زندگی را در نظر بگیرند که حدودا هر ماه بین 700€ الی 900€ (یورو) هزینه در پی خواهد داشت. علاوه بر این دانشجویان نیز می توانند از خوابگاه دانشجویی در اتریش برای اقامت خود استفاده کنند.

برخی از دانشگاه های اتریش همچنین بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان شایسته و برتر ارائه می کنند که برای کاهش هزینه ها می توان از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که دانشجویان می توانند در حین تحصیل نیز به صورت موقت کار کنند و کمی هزینه های موجود را کاهش دهند.

تحصیل دندانپزشکی در اتریش

تعداد صندلی های مربوط به برنامه مدرک دندانپزشکی در دانشگاه های اتریش برای دانشجویان بین المللی نیز محدود است. هر دانشگاه حدود 5% دانشجوی بین المللی و 25% دانشجویان اتحادیه اروپا را ثبت نام می کند و رقابت برای تحصیل این رشته بسیار بالا و ورود سخت می باشد. برنامه آماده سازی برای رشته دندانپزشکی علاوه بر مراحل تئوری شامل آموزش عملی است تا بتوانید با ابزارهای خاص و انعطاف پذیر مربوط به این رشته کار کنید.

کار عملی برای بررسی توانایی دانشجویان در شکل دادن سیم های فلزی با استفاده از الگوهای مشخص است. این آموزش مهارت های حرکتی و ظرفیت های بدنی را برای عملی کردن دانش تئوری دانشجویان فراهم می کند. پس از پذیرش در رشته پزشکی در اتریش بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنید و مدارک لازم را به کنسولگری این کشور ارائه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه با کادری مجرب و کارشناسان با تجربه آماده همکاری و ارائه مشاوره به متقاضیان عزیز جهت مهاجرت به اتریش و دیگر کشورهای اروپایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :