مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل مهندسی در نروژ

تحصیل مهندسی در نروژ

تحصیل مهندسی در نروژ گزینه خوبی برای دانشجویان خارجی می باشد زیرا این کشور دارای بهترین دانشگاه های جهانی برای مهندسین بر اساس شهرت می باشد.

لیست دانشگاه های مهندسی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)
  • دانشگاه آدگر
  • دانشگاه اسلو
  • دانشگاه استاوانگر

نروژ مقصد محبوب دانشجویان بین المللی است. زیرا تحصیل در دانشگاه های دولتی آن برای همه رایگان است. این امر موانع بسیاری را کاهش می دهد. اگرچه باید بالا بودن هزینه های زندگی در نروژ را نیز در نظر گرفت. در نروژ بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و تعدادی به زبان نروژی تدریس می شود. کیفیت فوق العاده تحصیل در دانشگاه های نروژ همراه با مناظر زیبا و استانداردهای بالای زندگی محیط تحصیلی بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم می سازد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای راهنمایی علاقه مندان تحصیل در نروژ در سال 2022 به نگارش درآورده است.

مزایای تحصیل در نروژ در رشته مهندسی

تقریبا همه موسسات آموزش عالی در نروژ توسط بودجه دولتی تأمین می شوند. این بدان معنی است که آموزش به صورت رایگان ارائه می شود. به عنوان یک قاعده، دانشجویان فقط ملزم به پرداخت هزینه ترم برای خدمات و امکانات مختلف هستند. این یک امتیاز بزرگ است زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی از دانشجویان داخلی و خارجی شهریه زیادی می گیرند. نروژ دارای سیستم آموزش عالی با کیفیت بالا می باشد، وجود 4 دانشگاه نروژ در بین 450 دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS 2022 نشان از کیفیت بالای آموزشی در این کشور اروپایی عضو حوزه شنگن دارد.

بالاترین رتبه متعلق به دانشگاه اسلو است که در جایگاه 113 جهانی قرار دارد. دانشگاه بعدی دانشگاه برگن است که دارای رتبه 194 در این رتبه بندی می باشد. نروژ حدود 70 موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی دارد. از این رو با وجود کوچک بودن، دارای 5 دانشگاه در میان 500 دانشگاه برتر جهان است که توسط رتبه بندی دانشگاهی جهانی آموزش عالی تایمز 2022 رتبه بندی شده اند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل مهندسی در نروژ

در زیر فهرستی از بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل در رشته مهندسی ارائه می گردد:

  • دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)
  • دانشگاه ترومسو (قطب شمال نروژ)
  • دانشگاه استاوانگر
  • دانشگاه علوم کاربردی نروژ غربی
  • دانشگاه متروپولیتن اسلو
  • دانشگاه جنوب شرقی نروژ
  • دانشگاه آدگر
  • دانشگاه اسلو

در بخش های بعدی به توضیح هر یک از دانشگاه های فوق می پردازیم.

دانشگاه NTNU نروژ جهت تحصیل در رشته مهندسی

دانشگاه علم و صنعت نروژ یا به طور مخفف NTNU بهترین دانشگاه مهندسی نروژ است. مقاطع تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. زبان آموزش آن در دوره کارشناسی نروژی و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا انگلیسی است. در این دانشگاه، تمرکز در دوره کارشناسی بر روی مهندسی عمران است. هدف از آن این است که دانش لازم برای طرح ریزی و ساخت کارآمد ساختمان ها به دانشجویان ارائه گردد.

بنابراین تسلط به زبان نروژی یک امر ضروری جهت مهاجرت به نروژ است. در این دانشگاه، در مقاطع تحصیلات تکمیلی، توجه بیشتر بر روی مهندسی برق است. در این دوره، دانشجویان بینش عمیق تری در مورد برنامه ریزی و ساخت سیستم های قدرت با قابلیت اطمینان بالا به دست می آورند. علاوه بر این، مدرسین وقت بیشتری می گذارند تا درباره طراحی سیستم ها صحبت کرده و دانش خود را به اشتراک بگذارند.

دانشگاه NTNU نروژ جهت تحصیل در رشته مهندسی

دانشگاه ترومسو جهت تحصیل در نروژ در رشته های مهندسی

دانشگاه ترومسو یا همان دانشگاه قطب شمال نروژ، شمالی ترین دانشگاه جهان می باشد که در شهر ترومسو از شهرهای دانشجویی نروژ واقع شده است. تمرکز اصلی این دانشگاه بر روی علوم فضایی، بیوتکنولوژی، اپیدمیولوژی، علوم شیلات و غیره می باشد. بدون تلاش و کوشش آموزش بی فایده است. دانشگاه قطب شمال نروژ هدف خود برای ایجاد دوره تحصیلات تکمیلی مهندسی علوم کامپیوتر را بر این نکته متمرکز ساخته است.

بیشتر وقت تحصیل در آن به کار روی پروژه ها و وظایف توسعه ای مختلف اختصاص داده شده است. وظایفی به دانشجویان داده می شود که باید آنها را به صورت جداگانه یا گروهی انجام دهند. هدف آنها یافتن راه حل است. دانشجویان در حین جستجوی هدف، مهارت های لازم را در عمل و کار حرفه ای کسب می کنند. جهت اطلاع از شرایط کار در نروژ ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه استاوانگر برای تحصیل مهندسی در نروژ

این دانشگاه تنها از دانشکده های متشکل از گروه های آموزشی در زمینه های مختلف تشکیل نشده، بلکه چندین مرکز تحقیقاتی دارد. یکی از آنها بر پروژه های تحقیقاتی با بودجه بین المللی متمرکز شده است. پس از تلاش برای نوآوری، دانشگاه ابزاری ویژه برای ایجاد ایده های تحقیق در زندگی ایجاد نمود. پارک نوآوری منحصر به فرد واقع در محوطه دانشگاه نیز همین هدف را دارد.

در این دانشگاه مهندسی در نروژ، مدرک کارشناسی ارشد مهندسی ارائه می شود، در برنامه ارائه شده دوره کارشناسی ارشد، از دانشجویان انتظار می رود در یکی از 4 تخصص سیستم های مکانیکی، انرژی های تجدیدپذیر، سازه های دریایی یا سازه های مهندسی عمران تحصیل و پیشرفت کنند.

دانشگاه آدگر جهت تحصیل در نروژ در رشته مهندسی

دانشگاه آدگر به چند دلیل شناخته شده است. اولا، برنامه های آموزشی زیادی دارد، دانشگاه به غیر از دوره های متقاضیان محلی و متقاضیان مسلط به زبان نروژی، بر ایجاد برنامه هایی برای انگلیسی زبان ها نیز تمرکز کرده است. در حال حاضر، دوره های تحصیلات تکمیلی بسیاری را برای کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند ارائه می دهد. ثانیا، این دانشکده مهندسی در نروژ بسترها و خدماتی را برای ساده سازی زندگی و تحصیل دانشجویان ایجاد می کند.

این امر به ویژه برای دانشجویان خارجی بسیار ارزشمند است. آموزش تنها روندی نیست که آنها طی می کنند، آنها همچنین روند سازگاری را طی می کنند که می تواند بسیار دشوار باشد. برنامه کارشناسی ارشد دانشگاه آدگر با هدف آموزش حرفه ای مورد نیاز در بازارهای ملی و بین المللی است. در خصوص تحصیل در نروژ و کسب اطلاعات جامع ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه ها جهت تحصیل رشته مهندسی در نروژ

در نروژ، اکثر دانشگاه های دولتی شهریه نمی گیرند. این امر برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و برای دانشجویان از همه کشورها معتبر است، صرف نظر از این که آنها از کشورهای عضو اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا هستند یا خیر. تنها هزینه اتحادیه دانشجویی باید پرداخت شود که حدود 30€ الی 60€ (یورو) در ترم است. اگرچه هزینه های زندگی در هر ماه می تواند بالاتر از متوسط کشورهای اروپایی باشد.

اما هنوز هم یکی از بهترین ها برای یک کشور شمال اروپایی است و سطح زندگی و کیفیت زندگی در نروژ بسیار بالا می باشد. میانگین هزینه های زندگی در نروژ به صورت ماهانه بین 800€ الی 1400€ (یورو) می باشد که قطعا با توجه به نوع زندگی در مراکز شهرهای بزرگ کی تواند بیشتر شود. علاقه مندان تحصیل در نروژ در رشته های مهندسی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :