مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل مهندسی در سوئیس

تحصیل مهندسی در سوئیس

دانشجویان از طریق تحصیل مهندسی در سوئیس اصول بنیادین را در زمینه طراحی، ساخت، نگهداری ماشین آلات و سیستم های مختلف آموزش می بینند. دانشکده های فنی و مهندسی دوره های متمرکزی را در زمینه های ریاضیات، محاسبات سازه، طراحی مهندسی، ترمودینامیک و غیره ارائه می دهند. دانشجویان این دانشگاه ها فرصت دارند که در رشته های فرعی مهندسی مانند مهندسی شیمی، مکانیک یا برق تخصص کسب نمایند.

با تحصیل در سوئیس که یک جمهوری فدرال در اروپای غربی با یکی از بالاترین سطوح زندگی است. متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، حتی اگر این کشور 4 زبان رسمی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومن را داشته باشد. سوئیس به دلیل تحصیلات تکمیلی با کیفیت خود بسیار شناخته شده است. متقاضیان می توانند گزینه های عالی مهندسی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیدا کنند.

انتخاب سوئیس برای ادامه تحصیل در رشته های مهندسی

سوئیس علی رغم اینکه کشوری کوچکی است که در مرکز اروپا قرار دارد، فرصت های فراوانی برای دانشجویان بین المللی مشتاق تحصیل فراهم آورده است. جدا از 11 دانشگاه از 12 دانشگاه این کشور که در همگی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی زیر 600 هستند. از این رو تعدادی موسسه عالی نیز وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند از بین آنها رشته های مورد علاقه خود از جمله مهندسی را انتخاب کنند.

علاوه بر این، تحصیل در سوئیس به دانشجویان این فرصت را می دهد تا مهارت های زبان را در یکی از 4 زبان رسمی کشور (فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی و رومن) تقویت کنند. صلاحیت فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در سوئیس طبق قوانین مربوط به به رسمیت شناختن صلاحیت های حرفه ای خارجی در مهندسی و با توجه به محل تحصیل، رده شغلی فارغ التحصیل، تابعیت او و فعالیت حرفه ای و نوع فعالیتی که وی می خواهد انجام دهد، توسط موسسات مختلفی از جمله وزرات امور اقتصادی فدرال یا EAER تایید می گردد.

برترین موسسات برای تحصیل مهندسی در سوئیس

ETH زوریخ در سال 1855 به عنوان یک دانشکده فنی دولتی تأسیس شد. از آن زمان به یکی از معتبرترین دانشگاه های علمی جهان تبدیل شده است. در این دانشگاه بیش از 20 برنده جایزه نوبل، از جمله آلبرت انیشتین (یکی از با نفوذترین و شناخته شده ترین دانشمندان دوران مدرن) تحصیل کرده اند. این دانشگاه علاوه بر ارائه آموزش های علوم و فن آوری نوین، در زمینه های تحقیقاتی علوم و فناوری نیز سرآمد است. دانشگاه لوزان نیز یک دانشگاه کاملا بین المللی است که تقریبا نیمی از دانشجویان آن از خارج از کشور می آیند و 112 ملیت مختلف دارند.

دانشگاه زوریخ در شهر زوریخ واقع شده که بزرگترین شهر سوئیس می باشد. از این رو مقاطع کارشناسی عموما به زبان آلمانی هستند. اما مقاطع کارشناسی ارشد به بالا انگلیسی می باشند. این دانشگاه صرفا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه می دهد. دانشگاه برن، واقع در پایتخت سوئیس، به طور رسمی در سال 1834 تاسیس شد. همچنین در سال 1899، انجمن مهندسی دانشجویان زن برای اولین بار در این دانشگاه تاسیس گشت. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در سوئیس مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

برترین موسسات برای تحصیل مهندسی در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس در رشته های مهندسی

تحصیلات عالی در سوئیس چه برای دانشجویان داخلی و چه برای دانشجویان خارجی رایگان ارائه نمی شود. با این وجود، برخی از موسسات بورسیه هایی ارائه می دهند که هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش می دهد. برخی از این بورسیه ها و کمک هزینه ها توسط دولت سوئیس منحصرا به رشته های مهندسی و دانشجویان بین المللی ارائه می شود. انستیتوی فناوری فدرال سوئیس در زوریخ بورس تحصیلی بسیار محبوب و گسترده ای را در اختیار دانشجویان مستعد بین المللی قرار می دهد، که ESOP نامیده می شود.

مهمترین چیزی که باید در مورد ESOP دانست این است که این کمک هزینه زندگی در سوئیس را پوشش می دهد، علاوه بر این، معافیت از شهریه نیز برای دانشجویان مهندسی وجود دارد. به طور خلاصه، ESOP یکی از گزینه های نحوه تحصیل رایگان در سوئیس و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است. بورس تحصیلی UNILتوسط دانشگاه لوزان به دانشجویان بین المللی که مایل به گذراندن دوره کارشناسی ارشد مهندسی هستند، ارائه می شود.

تحصیل مهندسی در دانشگاه برن سوئیس

دانشگاه برن سالانه 6 بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی با استعداد و مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مختلف از جمله مهندسی ارائه می دهد. همچنین کمک هزینه تحصیلی برای هر دوره مبلغ 1700$ (دلار) است. کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد داخلی و بین المللی دانشگاه ژنو که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه علوم هستند نیز در دسترس می باشد.

از این رو بسته به برنامه کارشناسی ارشد، میزان کمک هزینه ماهیانه حدود 1100$ (دلار) است. این پول می تواند برای تأمین هزینه تحصیلی دانشجو، یا زندگی و یا سایر هزینه ها استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :