مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

دندانپزشکی جزء پول‌ سازترین رشته‌ها است، بدین ترتیب تحصیل دندانپزشکی در کانادا در سال های اخیر مورد توجه بسیاری جهت مهاجرت قرار گرفته است. کیفیت آموزش در کشور کانادا بسیار بالا و دارای استاندارد جهانی بوده و هم چنین این کشور دارای شرایط مطلوب تحصیل می باشد. در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در کانادا در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهیم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در کانادا

همان طور که می دانید در سال های اخیر مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از راه های مهاجرتی است که مورد توجه اکثر متقاضیان قرار گرفته است. رشته دندانپزشکی در کانادا جزء پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی در سال 2022 است. طول دوره تحصیل رشته دندانپزشکیدر این کشور 4 تا 6 سال می باشد.

تخصص های قابل تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا عبارتند از:

  • لثه درمانی
  • ریشه درمانی
  • دندانپزشکی کودکان
  • بهداشت دهان و دندان

پذیرش رشته دندانپزشکی در کانادا محدودیت هایی برای متقاضیان به همراه دارد که می توان با داشتن رزومه قوی و مدرک زبان آیلتس 6.5 شانس قبولی را افزایش داد. کشور کانادا فرصت های شغلی مناسبی را برای فارغ التحصیلان به وجود آورده و تحصیل دندانپزشکی در کانادا یکی از روش های مهاجرتی روز دنیاست.

برترین دانشگاه های دندانپزشکی در کانادا

دانشگاه های معتبر کانادا که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه لاوان

میزان دریافتی یک دندانپزشک در کشور کانادا متغیر می باشد. این میزان حقوق به مواردی از قبیل مهارت فرد و سابقه کار دندانپزشک بستگی دارد. اما در مجموع درآمد شغل دندان پزشکی در سال 2022 بسیار بالا بوده و رو به رشد است. میانگین درآمد سالیانه یک دندانپزشک در کشور کانادا حدود 200000CAD (دلار کانادا) خواهد بود. خدمات دندانپزشکی در کانادا شامل بهداشت دندان، جراحی دندان و فک، تشخیص آسیب دهان و دندان می باشد. جهت اطلاع از شرایط و قواعد تحصیل در کانادا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در کانادا رو به افزایش بوده است. کمی بیش از هزینه تحصیل پزشکی در کانادا می باشد و حدود 21000CAD (دلار کانادا) تخمین زده می‌شود. به طور مثال متقاضی رشته دندانپزشکی در کانادا بایستی حدود 10000CAD الی 11000CAD (دلار کانادا) برای امور زندگی و هزینه های شخصی در نظر بگیرد. هزینه های دیگر از قبیل حمل ونقل، لوازم تحریر، هزینه تلفن و اینترنت و غیره را هم در نظر بگیرد.

متقاضیان رشته دندانپزشکی در کانادا می توانند دوران تحصیل خود را در خوابگاه های دانشجویی که به دانشجویان تعلق می گیرد بگذرانند که شامل هزینه کم تر و مقرون به صرفه تر می باشد. هزینه تحصیل در کانادا به طور کلی در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

کار در حین تحصیل دندانپزشکی در کانادا

دانشجویان در حین تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا می توانند کار به صورت پاره وقت داشته باشند تا در این صورت بتوانند بخشی از هزینه های مربوط به به تحصیل و زندگی خود را جبران کنند. 2 نکته بسیار مهم در این خصوص وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار بگیرد، مورد اول این که متقاضی باید توجه داشته باشد که شرایط کار در کانادا با ویزای تحصیلی را داشته باشد.

نکته حائز اهمیت دیگر این که متقاضیان قبل از شروع دوره تحصیلی نمی توانند مشغول به کار پاره وقت شوند. اما دانشجو باید توجه داشته باشد نمی تواند زیاد به کار در حین تحصیل امیدوار باشد. متاسفانه دانشجویان رشته دندانپزشکی با توجه به حجم بالای دروس نمی توانند زمان زیادی را به کار اختصاص دهند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کانادا

دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی دندانپزشکی در کانادا می توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند و مطب خصوصی خود را راه بیاندازند. در صورتی که فرد متقاضی بتواند مطب خصوصی خود را در کشور کانادا تاسیس کند، می تواند نیروی کار متخصصی در مطب خود جذب کند. این مورد اهمیت رشته تحصیلی دندانپزشکی در کانادا را به وضوح نشان می دهد. همان طور که می دانید کشور کانادا به عنوان یکی از قوی ترین قطب های دندانپزشکی در کل دنیا شناخته شده و اعتبار بسیار بالایی دارد. جهت تحصیل و اطلاع از هزینه های این کشور مقاله بورسیه تحصیلی در کانادا را مطالعه بفرمائید.

اهمیت تحصیل دندانپزشکی در کانادا

کشور کانادا با رشد جمعیت به خصوص افزایش میانگین سن جمعیت، متقاضی داوطلبان جوان در این رشته می باشد. در صورتی که فرد متقاضی بتواند مطب شخصی خود را راه بیاندازد می تواند دستیارانی را استخدام کند و به این ترتیب اشتغال زایی کند. تحصیل دندانپزشکی از جمله رشته های پر درآمد در کانادا می باشد. علاوه بر آن از جمله مشاغل مورد نیاز کانادا نیز محسوب می شود. مورد آخر نیز در این مبحث گرفتن تخصص در رشته دندانپزشکی با یک تا 4 سال تحصیل اضافی امکان پذیر است.

امیدواریم که تمامی مطالب گفته شده در خصوص تحصیل دندانپزشکی در کانادا مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. مقاله تحصیل دندانپزشکی در کانادا توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما گرد آمده و امید داریم اطلاعات کافی در اختیار شما قرار گرفته باشد. در صورت تمایل در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دندانپزشکی و سایر روش ها می توانید از مشاوره تلفنی و حضوری بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :