مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

متقاضیان بین المللی تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا می توانند این رشته را به طور کامل به زبان انگلیسی در این کشور آموزش ببینند. هم چنین در طول دوره کارآموزی و زندگی روزمره دانشجویی، فرصت یادگیری زبان ایتالیایی را نیز خواهند داشت. پس از تحصیل، یک دیپلم آبی به دانشجویان ارائه می شود که برای کل کشورهای اروپایی معتبر است.

به این ترتیب هنگام یافتن شغل می توانند بدون هیچ گونه مانع اداری مشغول به کار شوند. برای پذیرش تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا، دانشجویان باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. با مطالعه مقاله زیر، که به بررسی تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا پرداخته، می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. لازم به ذکر می باشد، این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و پردازش شده است.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و به طور کلی برنامه های پزشکی در سال های اخیر متقاضیان زیادی داشته است. بسیاری از دانشگاه ها آموزش در سطح جهانی را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه سیه نا، تنها گزینه برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا را به زبان انگلیسی آموزش ببینند. مدت زمان این برنامه در ایتالیا 6 سال است. هدف آن ارائه یک دندانپزشک مجهز به دانشجویان فارغ التحصیل با ارائه دوره هایی در زمینه علوم زیستی، علوم بالینی و عمل دندانپزشکی است.

با صحبت در مورد محتوای برنامه، دانشجویان با دروس زیست شناسی در 2 سال اول با اجزای ضروری و بیماری های بدن انسان آشنا می شوند. دروس عملی از سال 2 شروع می شود. بنابراین، دانشجویان با به کارگیری آموزش های نظری در عمل، تجربه به دست می آورند. سال 3 و 4 این برنامه با تمرین بیشتر در حال پیشرفت است. هدف آن کسب تخصص لازم در تشخیص و معالجه بیماری های دهان و ارتباط با بیماران است. بنابراین، با فارغ التحصیلی، بلافاصله به عنوان دندانپزشک مجهز شروع به کار می کنند. گزینه های دانشگاهی زیادی برای تحصیل دندانپزشکی به زبان ایتالیایی در این کشور وجود دارد.

هدف مشترک تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به شرح زیر است:

  • آموزش اصولی در علوم پایه و زیستی
  • عرضه خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا به تمام افراد جامعه
  • استانداردهای اخلاقی و حرفه ای بالا در مراقبت های بهداشت عمومی

الزامات تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا باید مراحل مختلفی را سپری کنید. این مراحل را در ذیل آمده است:

  1. داشتن حداقل 12 سال سابقه تحصیلی
  2. گذراندن حدنصاب در آزمون پذیرش سراسری در کشوری که در نهایت تحصیل می کند.
  3. داوطلبان باید به نقطه ای برسند که منجر به ورود به سهمیه تعیین شده برای دندانپزشکی در آزمون IMAT شود.
  4. از آنجایی که آزمون IMAT نیز تسلط شما به زبان انگلیسی را ثابت می کند، نیازی به دریافت مدرک زبان انگلیسی ندارید. با این حال، با توجه به افزایش تقاضا هر ساله، می توان مدارک زبان معتبر بین المللی مانند تافل یا آیلتس را درخواست کرد. بنابراین توصیه می شود این مدارک را فراهم کنید.

جهت اطلاع از جزییات تحصیل در ایتالیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده از طریق مراجعه به وبسایت رسمی ما می باشد.

الزامات تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

محتوای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

هدف اصلی برنامه کارشناسی دندانپزشکی دانشگاه سیه نا، آموزش دندانپزشکانی است که دارای شایستگی، تخصص بالینی و صلاحیت اخلاقی در ارائه مراقبت های دهانی به بیماران باشند. دانشجویان دروس علوم پایه مانند فیزیولوژی و آسیب شناسی دهان، مسائل پزشکی مرتبط با دندانپزشکی و تمام مسائل دندانی (مانند دندانپزشکی ترمیمی، ریشه دندان، پریودنتولوژی، جراحی دهان، ایمپلنتولوژی، پروتز، ارتودنسی) را می گذرانند. هر موضوع نیز با آموزش عملی به منظور افزایش دانش نظری و بهبود مهارت های حرفه ای دانشجویان پشتیبانی می شود.

اکثر دانشکده ها در طول تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا، دارای مطالب درسی زیر هستند:

  • علوم زیستی
  • آناتومی انسان
  • فیزیولوژی
  • بیوشیمی
  • میکروبیولوژی و فارماکولوژی
  • آناتومی دهان
  • پاتولوژی دهان و بافت شناسی دهان

برنامه کارشناسی بر اساس توصیه ADEE (انجمن آموزش دندانپزشکی اروپا) و وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا است. در سال ‌های اخیر، کار روزانه روی بیماران با استفاده از ابزارهای نوآورانه دندانپزشکی دیجیتال و مواد جدید دندانپزشکی برای همه دانشجویان فراهم شده است. شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا به طور کلی در مقاله مذکور شرح داده شده است.

معرفی دانشگاه های برتر برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

در جدول زیر لیستی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها رتبه بندی شده اند، آورده شده است:

نام دانشگاهرتبه در ایتالیارتبه در اروپارتبه جهانی
دانشگاه میلان1622
دانشگاه بولونیا22167
دانشگاه ساپینزا رم336106
دانشگاه فلورنس437107
دانشگاه تورین547128
دانشگاه سیه نا650133
دانشگاه آنانزیو چیتی763170
دانشگاه فررا864174
دانشگاه فدریکو دوم ناپل977205
دانشگاه رم تور ورگاتا1084222

بررسی دانشگاه سیه نا برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

دانشگاه سیه ‌نا یکی از اولین و قدیمی ‌ترین دانشگاه‌ های ایتالیا است که دارای بودجه عمومی است. این دانشگاه در سال 1240 تأسیس شد و اکنون بیشتر به دلیل دانشکده های پزشکی، حقوق و اقتصاد شناخته شده است. این دانشگاه بیش از 20000 دانشجو را در خود جای داده است و در سال 2017، دندانپزشکی را به زبان انگلیسی افتتاح کرد. شعار این دانشگاه ایجاد یک جامعه بین المللی جدید با دانشجویان بین المللی است که از تمام نقاط جهان و نه فقط از اروپا وارد می شوند.

این دانشگاه در حال حاضر توجه زیادی به تحقیق و تدریس در جامعه علمی در سراسر جهان دارد. فن‌آوری ‌های جدید موجود و پیشرفت ‌های تحقیقات بالینی به ایجاد فارغ ‌التحصیلان دندانپزشکی کمک می‌کند که بالاتر از دیگران باشند. این دانشگاه به شدت از استانداردهای آموزشی اروپایی پیروی می کند، که تضمین می کند که دانشجویان همیشه از بالاترین استانداردهای آموزش حرفه ای مطلع هستند.

در شکل زیر ویژگی های تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا در دانشگاه سیه نا مشخص شده است:

ویژگی های تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا در دانشگاه سیه نا

به منظور تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و سایر کشورها از جمله تحصیل دندانپزشکی در سوئیس، می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و بهره مندی از کمک ها و راهنمایی های مشاورین مجرب و کارشناسان متخصص این موسسه، برای اهداف تحصیلی خود قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :