مهاجرت تحصیلی اسلوونی

تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی یکی از 2 برنامه تحصیلی است که در دانشکده های پزشکی اسلوونی آموزش داده می شود. این دوره به مدت 6 سال یا 12 ترم به طول می انجامد. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی باید از طرف دانشگاه مورد نظر خود، مورد پذیرش قرار بگیرند. این نوع پذیرش معمولا طی یک آزمون ورودی در دانشگاه صورت می گیرد. دانشجویان متقاضی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید برای تحصیل در اسلوونی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مقاله زیر، اطلاعات مفیدی را درباره تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی به متقاضیان تحصیل این رشته ارائه می کند.

رشته های تخصصی تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

دندانپزشکی رشته‌ای از علم است که به مطالعه پیشگیری، تشخیص، درمان و ترمیم دندان معیوب یا از دست رفته و ترمیم مسائل مربوط به حفره دهان، دندان‌ ها و ساختارهای مرتبط با آن می‌پردازد. دندانپزشکان در حین تشخیص نه تنها دندان ها و لثه های بیماران خود را معاینه می کنند، بلکه عضلات سر، گردن، فک، زبان و غدد بزاقی را نیز معاینه می کنند. مشکل دهان و دندان یکی از شایع ترین عوارض سلامتی است که امروزه در افراد دیده می شود.

به همین دلیل دندانپزشکان تقاضای زیادی دارند. بسیاری از دندانپزشکان به طور مستقل عمل می کنند و در کنار انجام دندانپزشکی، مهارت های مدیریت کسب و کار را نیز توسعه می دهند که حول محور کاری آنها می چرخد. به زبان ساده، دندانپزشکی مطالعه علمی است که با دندان ها سروکار دارد. با این حال، این شاخه گسترده است. یک دندانپزشک عمومی برای تشخیص و درمان مشکلات رایج دهان مجهز است، اما تخصص در یک زمینه خاص به جراح دندان کمک می کند تا از طریق درمان مشکل خاص، حرفه خود را ارتقا دهد.

تخصص های محبوبی که می توانند به شما در پیشرفت دانش و رشد شما کمک کنند عبارتند از:

  • پزشکی و رادیولوژی دهان
  • جراحی دهان و فک و صورت
  • پروتزهای دندانی
  • دندانپزشکی محافظه کارانه و اندودنتیکس
  • پریودنتیکس
  • ارتودنسی
  • اطفال پا
  • آسیب شناسی دهان
  • دندانپزشکی اجتماعی و پیشگیری

در روزهای اخیر، تخصص های فرعی وجود دارد که محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین پیدا می کند. تعدادی از آنها عبارتند از:

  • ایمپلنت دندانپزشکی
  • دندانپزشکی زیبایی
  • دندانپزشکی سالمندان
  • دندانپزشکی مداخله حداقلی
  • دندانپزشکی لیزری

نمودار زیر میانگین دستمزد دندانپزشکان در راستای تحصیل در اسلوونی را نشان می دهد:

میانگین دستمزد دندانپزشکان در اسلوونی

بررسی تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

در بررسی تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی جالب است بدانید که فارغ التحصیلان دوره تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی دارای دانش مرتبط در زمینه های نظری، پیش بالینی و بالینی دندانپزشکی هستند. در طول کلاس های عملی و در حین مطالعه موضوعات در رشته پزشکی دندانپزشکی، دانشجویان اقدامات اولیه پیشگیرانه، تشخیصی و درمانی را می آموزند و برای انجام مستقل رویه های عملی اساسی، واجد شرایط می شوند. دوره آموزشی تحت برنامه تحصیلی دندانپزشکی 6 سال به طول می انجامد. فارغ التحصیلان دکترای دندانپزشکی می گیرند، مدرکی که در تمام کشورهای اتحادیه اروپا و در اکثر کشورهای سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

دانشجویان در سال ششم تحصیلی فرصت بیشتری برای تکمیل آخرین سال تحصیلی در کشور خود دارند. دانشکده در دانشگاه اسلواکی تمام تعهدات دانشگاهی انجام شده توسط این دانشجویان را به رسمیت می شناسد و اعتبار می دهد. این آموزش با گذراندن آزمون گواهینامه نهایی دولتی به زبان انگلیسی تکمیل می شود. مدرک برنامه کارشناسی ارشد تک دوره ای است. هزینه تحصیل €11000 (یورو) در سال می باشد. آزمون ورودی شیمی و زیست شناسی به زبان انگلیسی برگزار می شود. به منظور تحصیل در مجارستان می توانید این مقاله را مطالعه بفرمائید.

در تصویر زیر ویژگی های تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی نمایش داده شده است:

ویژگی های تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

ثبت کلینیک بعد از اتمام تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

بعد از تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی، یکی از بهترین مقاصد ثبت کلینیک بعد از اتمام دندانپزشکی در اسلوونی است. با توجه به اینکه این کشور در فهرست کشورهای برتر گردشگری دندانپزشکی قرار گرفته است، یک اقتصاد جدید را تعریف می کند. بخشی که در آن اتباع خارجی برای مدت کوتاهی به کشور سفر می کنند تا از خدمات دندانپزشکی با قیمت های مقرون به صرفه بهره مند شوند.

کسانی که مایل به افتتاح شرکت در اسلوونی به عنوان کلینیک دندانپزشکی هستند می توانند با توجه به این روند جدید تعداد نوبت های دندانپزشکی خود را افزایش دهند، زیرا این کشور به راحتی از لحاظ حمل و نقل در دسترس است. همچنین استانداردهای بالایی در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی دارد. بخش مراقبت از دندان در اسلوونی بیشتر در بخش خصوصی توسعه یافته است، زیرا دندانپزشکان و متخصصان دندانپزشکی متعددی مطب خود را راه اندازی کرده اند.

برای شروع مراحل ثبت کلینیک در اسلوونی در این مورد، دندانپزشک باید مجموعه ای از استانداردها را که توسط مقامات محلی تجویز می شود، رعایت کند:

  • یک دندانپزشک می تواند تا زمانی که تحصیلات و صلاحیت لازم را در این صنعت داشته باشد در اسلوونی دندانپزشکی کند.
  • اسم دندانپزشک باید در ثبت نام پزشکان در اسلوونی ثبت شود.

سپس فرد، مجوز صادر شده توسط اتاق پزشکی اسلوونی را دریافت می کند. مجوز برای مدت 7 سال صادر می شود. دندانپزشک شخصا مسئول تمدید سند پس از انقضا می باشد. از اینرو تقریبا 33000 خارجی سالانه برای درمان های دندانپزشکی به اسلوونی وارد می شوند که مبلغی معادل €1100 (یورو) برای هر نفر هزینه می کنند. به طور کلی، خارجی ها به دندانپزشکی زیبایی، کاشت ایمپلنت و روکش دندان، درمان ریشه و سایر روش های دندانپزشکی که در کشور محل اقامت آنها نسبتا پر هزینه است، علاقه مند هستند.

ثبت کلینیک بعد از اتمام تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

فرصت های شغلی بعد از تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

بعد از تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی می توانید به دنبال جذب فرصت های شغلی بعد از تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی باشید. بدین ترتیب می توانید به عنوان کارآموز برای یک سازمان تاسیس کار کنید یا ایستگاه کاری شخصی خود را راه اندازی کنید یا در یکی از تخصص های دندانپزشکی تخصص بیشتری داشته باشید. اکثر جراحان، دندان پزشکان عمومی هستند که حول انواع نیازهای دندانی می چرخند و سایر دندانپزشکان متخصص می توانند مشاغل زیر را دنبال کنند:

  • پروتزهای دندان
  • متخصصان بهداشت عمومی دندان
  • اندودنتیست ها
  • رادیولوژیست های صورت و فک و دهان
  • جراحان دهان و فک و صورت
  • متخصصین دندانپزشکی دهان و دندان
  • دندانپزشکان اطفال
  • پریودنتیست

برای تحصیل در سایر کشورهای اروپایی می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و بهره مندی از راهنمایی های مشاورین و کارشناسان مجموعه، سریع تر به اهداف تحصیلی خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :