مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا سالانه میلیون‌ ها متقاضی از سراسر جهان درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور را می دهند. با توجه به کیفیت سیستم آموزشی، سطح بالای زندگی و امکانات رفاهی بالا در آمریکا مهاجرت تحصیلی به این کشور بسیار ایده آل می باشد. البته لازم به ذکر است که مهاجرت تحصیلی به آمریکا آسانترین و سریعترین روش برای مهاجرت به این کشور می باشد. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا دانشجویان ابتدا باید مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی نظیر زیست شناسی یا شیمی خود را دریافت کنند. متقاضیان دانشکده دندانپزشکی باید در درس‌های پیش نیاز مانند زیست شناسی، شیمی معدنی و آلی، فیزیک و بیوشیمی نمرات بالایی کسب کنند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره و پاسخگوئی به سوالات هموطنان عزیز درباب انواع ویزاهای مهاجرتی می باشند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

دانشجویان تحصیل دندانپزشکی در آمریکا بعد از دریافت مدرک رشته پیش نیاز و در صورت قبولی در آزمون MCAT می توانند تحصیلات خود را در این زمینه به مدت 2 سال به صورت کارآموزی ادامه دهند. تحصیل در رشته دندانپزشکی شامل 2 دوره پیش بالینی و بالینی است. در دوره پیش بالینی دانشجو مفاهیم پایه ای و تئوری را آموخته و در دوره بالینی با کارآموزی در بیمارستان‌ها به صورت عملی آموزش دیده می شود. رقابت برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا بسیار زیاد است. از طرفی دانشگاه ‌های آمریکا متعهدند تا ابتدا شهروندان متقاضی آمریکا را بپذیرند.

بنابراین دانشجویانی که اقامت دائم آمریکا و معدل بالای دیپلم را داشته باشند شانس بیشتری برای ورود به این رشته ها دارند. برای ورود به دوره بالینی دانشجویان باید پس از دریافت مدرک کارشناسی بین 2 گرایش جراحی دندانپزشکی (DDS) Doctor of Dental Surgery یا برنامه دکتر دندانپزشکی (DMD) Doctor of Dental Medicine یکی را انتخاب نمایند. بهتر است بدانید برنامه های DDS و DMD هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر 2 برنامه برای آماده سازی بیشتر متقاضیان طراحی شده اند.

بهترین دانشگاه‌ ها جهت تحصیل دندانپزشکی در آمریکا به همراه رتبه جهانی آنها‌ در جدول زیر نشان داده شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه دانشکده پزشکی در جهان
دانشگاه میشیگان213
دانشگاه هاروارد53
دانشگاه واشنگتن7212
دانشگاه نیویورک14
دانشگاه کارولینای شمالی9518
دانشگاه پنسیلوانیا2216
دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس3627
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی12149

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

نظام آموزشی آمریکا با ارائه امکانات رفاهی مناسب و وجود دانشگاه‌ های برتر جهانی در این کشور موجب شده تا تحصیل در این کشور بسیار گران تر از کشورهای اروپایی باشد. همچنین با توجه به اینکه بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی متقاضی رشته دندانپزشکی تعلق نمی گیرد، از بزرگ‌ترین چالش مربوط به تحصیل شهریه های بالای این دانشگاه‌ ها است. البته دانشجویان بین المللی مشمول دریافت وام‌ برای پرداخت هزینه تحصیل در آمریکا نیز نمی باشند. علاوه بر آن اثبات تمکن مالی 250000$ (دلار آمریکا) در سال برای کسب ویزای تحصیلی این رشته الزامی می باشد.

شهریه سالانه در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌ ها و ایالات مختلف آمریکا متفاوت می باشد. اما به طور کلی میانگین شهریه سالانه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا در دانشگاه‌های خصوصی بیش از 40000$ (دلار آمریکا) در سال و در دانشگاه های دولتی بیش از 50000$ (دلار آمریکا) در سال و میانگین شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در مقطع دکتری آمریکا 60000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. طبق آمار دفتر کار، حقوق متوسط ​​یک دندانپزشک ایالات متحده نزدیک به 156240$ (دلار آمریکا) می باشد. دندانپزشکان متخصص در زمینه هایی مانند جراحی دهان و فک و صورت و ارتودنسی معمولا مبلغی نزدیک به 208000$ (دلار آمریکا) یا بیشتر دریافت می کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

دوره های پیش بالینی و بالینی دندانپزشکی در آمریکا

در برخی کشورها تحصیل دندانپزشکی محدودیت سنی وجود ندارد و افراد می توانند تا 35 سالگی برای ورود به این دوره درخواست دهند. اما بهترین سن جهت پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در آمریکا 20 سال می باشد. برای درخواست و اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی آمریکا، ارائه نمره قبولی در آزمون MCAT، مدرک زبان IELTS حدود 6.5 به بالا، رزومه و انگیزه نامه، توصیه نامه، ارائه ترجمه مدارک قبلی و پرداخت هزینه بررسی مدرک الزامی می باشد. در خصوص اطلاع از هزینه تحصیل در آمریکا پیشنهاد می شود مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

دانشجویان قبل از ورود به برنامه های DDS و DMD، ملزم به گذراندن دروس تخصصی جهت تحصیل دندانپزشکی در آمریکا زیر می باشند:

  • آناتومی دندانپزشکی
  • فیزیولوژی
  • آسیب شناسی
  • بیولوژی مولکولی
  • میکروبیولوژی دهان
  • علوم اعصاب
  • رادیولوژی
  • فارماکولوژی
  • بی حسی دندان

دانشجویان متقاضی همچنین در مورد جنبه های مختلف عملی دندانپزشکی مانند پریودنتیکس، ارتودنسی، اندودنتیکس، دندانپزشکی کودکان و کودکان، پروتز بینی و جراحی دهان و دندان می آموزند. برنامه های دندانپزشکی همچنین بر نحوه مدیریت یک عمل و کار با انواع مختلف بیماران متمرکز است. در طول برنامه خود، دانشجویان دندانپزشکی در آمریکا کارآموزی و دوره چرخش بالینی را تکمیل می کنند که به آنها اجازه می دهد با بیماران واقعی کار کنند. در مرحله دوم متقاضیان باید دوره های کارآموزی را در بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی سپری نمایند.

هزینه زندگی دانشجویان دندانپزشکی در آمریکا

علاوه بر شهریه های ذکر شده، میانگین هزینه ماهانه در آمریکا برای زندگی دانشجویی نیز نسبتا بالاست و یک دانشجوی دندانپزشکی به طور میانگین برای یک سال چیزی حدود 10860$ (دلار آمریکا) باید بپردازد که صرف هزینه های شخصی مانند مسکن، غذا و حمل و نقل می شود. با توجه به آمارها در سال 2022 تمام طول دوره تحصیل دندانپزشکی در آمریکا چیزی حدود 82000$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. برای اطلاع از برخی هزینه های زندگی در کشور آمریکا برای دانشجویان دندانپزشکی توصیه می شود که حتما به جدول زیر توجه نمائید:

آیتم هاهزینه های مربوطه به دلار آمریکا
یک لیتر شیر0.85$
یک عدد نان 500 گرم تازه2.73$
یک کیلو برنج4.06$
یک کیلو پنیر11$
یک کیلو فیله مرغ9$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2.4$
اجاره آپارتمان یک خواب وسط شهر136277$

همانطوری که در جدول فوق هم به خوبی مشاهده می شود، آیتم اجاره خانه بالاترین هزینه از هزینه های زندگی دانشجویی را در آمریکا به خود اختصاص می دهد. علاقه مندان به مهاجرت به آمریکا یا اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (F-1 Visa) می توانند با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :