مهاجرت تحصیلی یونان

تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

اطلاع از تحصیل در یونان به زبان انگلیسی یکی از موضوعات مهمی است که برای دانشجویان بین المللی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. جمهوری یونان به عنوان هلاس شناخته می شود، این کشور واقع در جنوب شرقی اروپا است. در سال 2022، جمعیت این کشور به 10.7 میلیون نفر رسیده است. شهر آتن بزرگترین شهر و پایتخت این کشور می باشد. بعد از این شهر بزرگترین شهر تسالونیکی قرار دارد. کشور یونان در نوک جنوبی بالکان قرار دارد. کشور یونان در تقاطع قاره های اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. این کشور از سمت شمال با آلبانی، از شمال با مقدونیه و بلغارستان و از طرف شمال شرقی با کشور ترکیه هم مرز می باشد. در شرق کشور یونان دریای اژه، در سمت غرب، دریای ایونی و در سمت جنوب دریای کرتان و دریای مدیترانه واقع شده اند.

همچنین می توان گفت که کشور یونان، طولانی ترین خط ساحلی در حوزه دریای مدیترانه و یازدهمین خط ساحلی طولانی در سطح جهان با طول 13676 کیلومتر است. همچنین حدود 80% کشور یونان کوهستانی می باشد و بلندترین قله المپوس می باشد که ارتفاع آن 2918 متر است. کشور یونان از 9 منطقه جغرافیایی سنتی به نام های مقدونیه، یونان مرکزی، پلوپونز، تسلالی، اپیروس، جزایر اژه (دودکانیز و سیکلادها)، کرت و جزایر یونی تشکیل شده است.

سوالاتی که در انتهای این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آن پاسخ خواهند داد بدین شرح می باشند:

  • آیا دانشگاه های یونان به زبان انگلیسی تدریس می کنند؟
  • چه دانشگاه هایی در یونان به زبان انگلیسی تدریس می کنند؟
  • مدارک لازم جهت تحصیل در یونان به زبان انگلیسی چیست؟

کلیات تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

با وجود اینکه کشور یونان خاطرات فراموش نشدنی و چند تجربه شگفت انگیز را به شما ارائه می دهد، اما چیزی فراتر از مکان عالی برای تعطیلات می باشد. کشور یونان یکی از قدیمی ترین ملت های جهان می باشد و دارای تاریخ و فرهنگ خارق العاده و غنی است. این کشور چندین دانشگاه است که سالانه پذیرای هزاران دانشجوی بین المللی می باشد. در کشور یونان، دانشجویان این فرصت شگفت انگیز را دارند که رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و تحصیل کنند، از مکان های قابل توجه این کشور که از دوران باستان است دیدن کنند و خود را در آرام ترین فضای ممکن تصور کنند.

دانشگاه های کشور یونان دارای رتبه جهانی بالا و زیر 900 در QS 2022 می باشند. به طور کلی، کشور یونان دارای 24 دانشگاه و 16 دانشگاه فنی می باشد که بیشتر آنها دولتی هستند. بدین ترتیب کشور یونان به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، عضو فرایند بولونیا می باشد. به جرات می توان گفت که کشور یونان یکی از ارزانترین کشورها اروپایی برای افراد خارجی، گردشگران و دانشجویان بین المللی می باشد. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان و اسپانیا متوسط هزینه زندگی ماهیانه بین 800€ الی 1000€ (یورو) می باشد که این مبلغ، همه هزینه ها از جمله محل اقامت را در بر می گیرد.

کلیات تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

تحصیل در دانشگاه های یونان به زبان انگلیسی

دانشگاه های بسیاری می باشند که در کشور یونان رشته ها و دوره های خود را به زبان انگلیسی مخصوصا برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در جدول زیر می توانید دانشگاه هایی که در کشور یونان به زبان انگلیسی تدریس می کنند به همراه رشته ها، را مشاهده کنید:

نام دانشگاهمقطعرشته ها
دانشگاه آتن (UoA)کارشناسیزبانشناسی، باستان شناسی، علوم اعصاب و پزشکی و زیست پزشکی مولکولی
دانشگاه آزاد یونان (HOU)کارشناسی و کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی، مدیریت و آموزش زبان برای مهاجران
دانشگاه ارسطو تسالونیکی (AUTH)تحصیلات تکمیلیمطالعات انگلیسی و آمریکایی، روزنامه نگارب، مطالعات اجتماعی
دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن (AUEB)تحصیلات تکمیلیMBA بین المللی، علوم در حمل و نقل بین المللی، امور مالی و مدیریت، تجزیه و تحلیل تجارت، مدیریت مالی و علوم داده و هنر
دانشگاه پاترا (UoP)تحصیلات تکمیلی17 رشته در علوم طبیعی و مهندسی
دانشگاه پلوپونسکارشناسی ارشدعلوم انسانی و اجتماعی، مطالعات مدیترانه ای، درام و هنرهای نمایشی
دانشگاه مقدونیهتحصیلات تکمیلیمطالعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی
دانشگاه اژهتحصیلات تکمیلیعلوم زیست محیطی، علوم دریایی و توسعه پایدار گردشگری

دانشگاه آزاد یونان علاوه بر برنامه های انگلیسی، برنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان های فرانسوی و آلمانی نیز دارد که در آموزش زبان های مربوطه به عنوان یک زبان خارجی ارائه می دهد. به علاوه، این دانشگاه در نظر دارد که در زمینه های تغییر اقلیم و هوش مصنوعی برنامه جدید تحصیلات تکمیلی ارائه دهد.

مدارک لازم جهت تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

برای اینکه بتوانید از دانشگاه های یونان پذیرش بگیرید، باید از اینکه سوابق تحصیلی، شما را واجد شرایط می کند مطمئن شوید. به طور کلی مدارک لازم جهت تحصیل در یونان به زبان انگلیسی بدین شرح می باشد:

  • مدرک تحصیلی قبلی
  • حداقل معدل (GPA)
  • گواهینامه زبان انگلیسی (TOEFL ،IELTS ،PTE Academic ،C1 Advanced)

مدرک تحصیلی قبلی به اینکه در چه مقطعی قصد تحصیل دارید، بستگی دارد. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی داشته باشید، باید مدرک دبیرستان و اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشید، مدرک کارشناسی را باید ارائه دهید. با وجود اینکه دانشگاه های یونان به زبان انگلیسی تدریس می کنند، دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی نیاز دارند، تا دانشجویان کمی زبان یونانی بدانند. بنابراین، ارائه گواهینامه زبان یونان نیز برای مقطع کارشناسی ضروری است.

اگر همه معیارها را ندارید، نگران نیاشید. چرا که شرایط و معیارها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت می باشد. اگر به اندازه کافی برای جستجو وقت بگذارید، می توانید یک دانشگاه مناسب برای تحصیل خود پیدا کنید. دانشگاه های کشور یونان امکانات تحصیلی و رفاهی بسیاری در اختیار دانشجویان قرار می دهد. اگر قصد تحصیل در یونان به زبان انگلیسی را دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با مشاوران و وکلای ما در این طمینه مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :