مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در دانشگاه گلف کانادا

تحصیل در دانشگاه گلف کانادا

تحصیل در دانشگاه گلف کانادا (University of Guelph) گران تر از دانشگاه هایی مثل ساسکاچوان و ویکتوریا در کشور کانادا در نظر گرفته شده است. در واقع دانشگاه گلف کانادا به خصوص از دانشجویان بین المللی، یعنی کسانی تابعیت یا اقامت دائم (PR) کانادا را ندارند، شهریه خیلی بالایی اخذ می کند. البته دانشگاه گلف در شهری با همین نام در استان انتاریوی کانادا واقع گردیده و جزء استان های نسبتا ارزان قیمت کانادا به حساب می آید.

در مجموع می توان کانادا را یکی از ارزان ترین کشورهای توسعه یافته و انگلیسی زبان دنیا دانست که هزینه های زندگی و تحصیل در آن به مراتب کم تر از استرالیا، انگلیس و آمریکا می باشد. با این وجود دوری کانادا از ایران، رایگان نبودن نظام تحصیلی کانادا برخلاف کشورهایی مثل آلمان و نروژ و محدودیت های سنی جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور از جمله معدود معایبی است که در دید دانشجویان دارد.

با این وجود مزایای کانادا به مراتب بیشتر و مهم تر هستند. در حالی که در سوئیس و اتریش به ترتیب 10 و 8 سال طول می کشد تا فردی خارجی پاسپورت اخذ نماید، در کانادا می توان بدون شرط حضور اقامت دائم اخذ نمود و سپس برای اخذ پاسپورت درخواست داد. با توجه به پرطرفدار بودن تحصیل در کانادا به دلایلی از جمله موارد مذکور، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه گلف کانادا چقدر است؟
  • رنکینگ دانشگاه گلف کانادا چگونه است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در دانشگاه گلف کانادا به چه صورت می باشد؟

درباره تحصیل در دانشگاه گلف کانادا

درباره تحصیل در دانشگاه گلف کانادا بایستی بدانید که این دانشگاه دولتی و تحقیق محور است که در سال 1964 تاسیس گردیده است. بدین ترتیب در حال حاضر به قدری توسعه پیدا کرده است که بیش از 29000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه همچنین همواره جایگاه علمی خوبی داشته و جزء بهترین دانشگاه های دنیا طبقه بندی گردیده است. مثلا Times Higher Education یا همان THE Ranking رتبه دانشگاه گلف را در طبقه بندی دانشگاه هایی با کم تر از 50 سال قدمت از میان 100 دانشگاه، 50 در نظر گرفت. دانشگاه گلف همچنین رتبه 19 را میان دانشگاه های کانادا دارد و فارغ التحصیل شدن از آن مزیت خوبی برای خارجی ها به شمار خواهد آمد.

در سال 2022  همچنان رتبه خوبی داشته که در جدول ذیل بیان گردیده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه گلف کانادا
THE Ranking 2022501
QS Ranking 2022571
USN Ranking 2022483

درباره تحصیل در دانشگاه گلف کانادا

هزینه های تحصیل در دانشگاه گلف کانادا

هر رشته ای در دانشگاه گلف کانادا شهریه متفاوتی دارد، اما به طور متوسط شهریه ای که از دانشجویان در این دانشگاه به صورت سالانه اخذ می شود به شرح ذیل است:

  • دانشجویان بین المللی: 35467CAD (دلار کانادا)
  • دانشجویان کانادایی: 14090CAD (دلار کانادا)

البته برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه گلف از میانگین گفته شده ارزان تر و برخی گران تر هستند. مثلا رشته تغذیه انسان در دانشگاه گلف در مقطع کارشناسی ارشد یک سال و 6 ماه طول می کشد و تا اکتبر 2022 فرصت اپلای دارد. از دیگر دوره های تحصیلی پرطرفدار در دانشگاه گلف می توان به دوره های MBA اشاره نمود. جالب این که اگرچه میانگین کلی شهریه دانشگاه گلف از دانشگاه هایی از جمله دانشگاه ساسکاچوان کانادا بالاتر است، MBA در دانشگاه گلف ارزان تر از دانشگاه ساسکاچوان خواهد بود. در نتیجه هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه گلف کانادا با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد. در مقاله هزینه تحصیل در کانادا جزییات کاملی در خصوص این موضوع در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

هزینه های زندگی حین تحصیل در دانشگاه گلف کانادا

زندگی در شهر گلف (Guelph) کانادا برای یک خانواده 4 نفری ماهانه 4065CAD (دلار کانادا) یعنی معادل 3230$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد. زندگی تک نفره در شهر گلف کانادا هم ماهی 1135CAD (دلار کانادا) یعنی همان 900$ (دلار آمریکا) هزینه دارد و باید توجه داشت ارقام ذکر شده بدون احتساب اجاره مسکن در شهر مزبور بوده است. البته دانشجویانی که تمکن مالی کافی داشته باشند به لحاظ قوانین کانادا منعی برای خرید مسکن در این کشور ندارند. منتهی برخلاف کشورهایی مثل پرتغال و اسپانیا، در کانادا خرید ملک منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود. مطالعه مقاله هزینه زندگی در کانادا به منظور کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد داده می شود.

در جدول ذیل اجاره بهای ماهانه در خصوص هزینه های زندگی حین تحصیل در دانشگاه گلف کانادا در سال 2022 بیان شده است:

نوع مسکنمیانگین اجاره بهای ماهانه در شهر گلف کانادا (دلار کانادا)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر گلف1410CAD
آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر گلف1140CAD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر گلف2050CAD
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر گلف1840CAD

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در دانشگاه گلف کانادا در سال 2022، می توانند برای بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :