مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان

تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان

تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان بعد از دانشگاه آکسفورد، می تواند به عنوان پرافتخارترین تجربه تحصیلی در این کشور قلمداد شود. دانشگاه کمبریج نه تنها در انگلستان بلکه در سایر کشورهای دنیا نیز به عنوان یکی از 5 دانشگاه برتر جهان شناخته می شود که طبیعتا اخذ پذیرش از آن هم خیلی دشوار و رقابتی است. اما در عوض کسی که موفق شود از دانشگاه کمبریج پذیرش بگیرد نه تنها در انگلستان بلکه در تمامی کشورهای توسعه یافته و قدرتمند دنیا از جمله کره جنوبی، آمریکا، سوئیس، آلمان، سوئد، دانمارک، کانادا و سایر می تواند مشغول به کار و زندگی شود. شرکت های بزرگ دنیا همواره به دنبال جذب نوابغی هستند که از دانشگاه های مطرح دنیا از جمله دانشگاه هاروارد آمریکا، دانشگاه پرینستون آمریکا، دانشگاه کمبریج انگلستان، دانشگاه آکسفورد انگلستان و دانشگاه تورنتو کانادا فارغ التحصیل شده باشند.

البته علاوه بر داشتن رزومه خوب و ممتاز، کسانی که تمایل به اخذ پذیرش از چنین دانشگاه هایی، از جمله دانشگاه کمبریج انگلستان دارند، باید توجه داشته باشند که آیا شرایط سنی و تمکن مالی لازم را نیز دارا هستند یا خیر. چرا که تحصیل در غالب کشورهای دنیا از جمله انگلستان در سال 2022 رایگان نیست و دانشگاه کمبریج نیز جزء دانشگاه هایی است که شهریه های بالایی، خصوصا از دانشجویان غیر بریتانیایی، اخذ می نماید. با مشغول شدن به کار دانشجویی در انگلستان نیز نهایتا می توانید بخشی از هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمایید.

در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در انگلستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان چقدر است؟
  • کار پس از تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان چگونه است؟

درباره تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان

از بین دانشگاه های کهن که در طول تاریخ ساخته شده اند و همچنان پابرجا مانده اند، دانشگاه کمبریج انگلستان را می توان پس از دانشگاه آکسفورد، دومین دانشگاه انگلیسی زبان دنیا دانست. دانشگاه کمبریج انگلستان که در سال 1209 تاسیس شده است همچنین چهارمین دانشگاه کهن در دنیا به طور کلی است که امروزه یکی از با پرستیژترین دانشگاه ها به حساب می آید. دانشگاه آکسفورد انگلستان البته قدیمی تر از دانشگاه کمبریج است و اولین دانشگاه انگلیسی زبان دنیا و دومین دانشگاه کهن در جهان می باشد. این 2 دانشگاه کهن هر 2 ویژگی های مشترک و سطح علمی تقریبا مشابهی دارند و بعضا از آن 2 به عنوان Oxbridge یاد می شود. دانشگاه کمبریج از جهاتی مشابه دانشگاه علامه طباطبایی تهران است.

دانشگاه کمبریج انگلستان علاوه بر سطح علمی بالا در حال حاضر با توجه به دارایی های منقول و غیر منقولی که دارا می باشد، ثروتمندترین دانشگاه در کل بریتانیا به حساب می آید. دانشگاه کمبریج انگلستان همچنین در سال گذشته 121 جایزه نوبل، 11 مدال و جوایز متعدد دیگری را به وسیله دانشجویان خود به دست آورد که خود حاکی از سطح علمی بالای آنها و رقابتی بودن فضای تحصیل در این دانشگاه است. اساتید دانشگاه کمبریج انگلستان نیز بارها مدال های المپیاد اخذ نموده اند. پس تعجبی ندارد که تدریس در دانشگاه های مطرح انگلستان جزء 10 شغل پردرآمد در این کشور است.

درباره تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان و بهتر مشخص شدن سطح علمی دانشگاه کمبریج در سطح جهانی، در جدول ذیل رنکینگ این دانشگاه از دید طبقه بندی های مختلف بررسی شده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه کمبریج انگلستان
THE Ranking 20226
QS ranking 20227
USN Ranking 20229

درباره تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان

هزینه های تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه کمبریج انگلستان شهریه های خیلی بالایی از دانشجویان بین المللی اخذ می نماید. به عنوان مثال یکی از گرایش های حقوق در مقطع کارشناسی ارشد حقوق شرکت های تجاری است که بازار کار فوق العاده خوبی در انگلستان دارد. به همین دلیل افراد زیادی علاقمند به تحصیل در این رشته در دانشگاه کمبریج هستند چرا که عملا آینده خود را تضمین نموده اند. کارشناسی ارشد شرکت های تجاری در دانشگاه کمبریج انگلستان 9 ماه به طول می انجامد، تا ژانویه 2022 مهلت اخذ پذیرش دارد و کلاس های آن نیز از اکتبر 2022 آغاز می گردد. بررسی نکات مربوط به هزینه های تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان نیز از مباحث مهم جهت تحصیل در این دانشگاه می باشد.

از دیگر رشته های محبوب اما گران دانشگاه کمبریج انگلستان می توان به رشته معماری اشاره نمود که کارشناسی ارشد آن 10 ماهه است و شهریه آن برای دانشجویان خارجی 28995€ (یورو) می باشد. رشته علوم پزشکی هم در دانشگاه کمبریج انگلستان خیلی محبوب است، اما اخذ پذیرش آن از دانشگاه کمبریج انگلستان بی نهایت دشوار می باشد. کارشناسی ارشد علوم پزشکی در دانشگاه کمبریج یک ساله است و شهریه آن 33944€ (یورو) می باشد. یکی دیگر از رشته های تحصیلی در دانشگاه کمبریج تاریخ آمریکا است که شهریه به مراتب بیشتری از رشته تاریخ دارد. کارشناسی ارشد تاریخ آمریکا 9 ماهه به اتمام می رسد، کلاس های آن از اکتبر 2022 آغاز می گردد و تا مه 2022 فرصت پذیرش دارد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در دیگر دانشگاه ها مقاله تحصیل در دانشگاه شفیلد انگلستان را مطالعه بفرمائید.

کار پس از تحصیل در انگلستان

دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه کمبریج یا یکی دیگر از دانشگاه های انگلستان به پایان رسانده اند همچنان می توانند در این کشور اقامت داشته باشند و دنبال کار بگردند. البته این تغییرات از سپتامبر 2020 شروع شد و قبل از آن دانشجویان بین المللی بعد از انقضای ویزای تحصیلی انگلستان باید خاک این کشور را ترک می نمودند. اما در سال 2022 دانشجویان تا 2 سال پس از فارغ التحصیلی از هر دانشگاهی در انگلستان این فرصت را دارند که در جستجوی کار به منظور اخذ ویزای کاری انگلستان باشند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آگاهی از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان می توانند جهت مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :