مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا

تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا

تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا خصوصا برای کسانی که تابعیت و اقامت کشور کانادا را نداشته باشند از هزینه بیشتری برخوردار خواهد بود. البته اگرچه کانادا همانند غالب کشورهای دنیا، نظام تحصیلی رایگان ندارد، هزینه های زندگی در آن در قیاس با اغلب کشورهای انگلیسی زبان از جمله آمریکا، کم تر است. البته نباید فراموش کرد که در کانادا تعدادی از شهرها از جمله ونکوور جزء شهرهای گران به حساب می آیند که هزینه های زندگی دانشجویی در آنها ممکن است به ماهی 2000CAD (دلار کانادا) هم برسد. اگرچه دانشگاه کارلتون در پایتخت کانادا، یعنی شهر اتاوا، واقع گردیده اما هزینه های زندگی در آن کم تر از برخی شهرهای دیگر از جمله تورنتو و ونکوور است.

لازم به ذکر است علاوه بر شرایط سنی مناسب، دانشجویان باید تمکن مالی کافی جهت زندگی و تحصیل در شهر اتاوای کانادا را هم داشته باشند. دانشجویان در خصوص تحصیل در کانادا  با توجه به سطح بالای درآمد افراد در کانادا هم در نهایت با ورود فرد به بازار کار، خصوصا بعد از فارغ التحصیلی که هم حقوق و هم تعداد ساعات کار مجاز بیشتر می شود، هزینه هایی که بابت تحصیل در دانشگاه کارلتون پرداخت نموده اند تامین خواهد شد. با تحصیل در دانشگاه کارلتون افراد راحت تر می توانند از طریق پروسه ورود سریع (express entry) اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

در خصوص تحصیل در کانادا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راجع به موارد ذیل توضیحاتی را ارائه می دهند:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا چقدر است؟
  • رنکینگ جهانی دانشگاه کارلتون در سال 2022 چیست؟

درباره تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا

درباره تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا بایستی بدانید که این دانشگاه دانشگاهی دولتی است که در سال 1942 به عنوان کالج کارلتون در شهر اتاوا که پایتخت کانادا و مرکز استان انتاریو است، تاسیس شد. در دانشگاه کارلتون کانادا اساتید و دانشجویان زیادی هستند که از کشورهای غیر از کانادا به دانشگاه کارلتون آمده اند و غالب آنها قصد تمدید اقامت خود در کشور کانادا را دارند. در واقع رابطه کانادا و مهاجران رابطه ای 2 سویه است.

از اینرو به طوری که هم دولت کانادا از ورود نیروهای متخصص و جوان یا سرمایه گذاران ثروتمند حمایت می کند و هم اینگروه افراد به منظور بهبود شرایط زندگی و اخذ اقامت و پاسپورت یکی از بهترین کشورهای دنیا، کانادا را به عنوان مقصد تحصیل، کار یا سرمایه گذاری خود انتخاب می نمایند. تحصیل در دانشگاه کارلتون برای گروهی که تمایل به مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند انتخاب خوبی است چرا که با توجه به سطح علمی این دانشگاه، کاریابی پس از فارغ التحصیلی از آن دشوار نخواهد بود.

در جدول ذیل برای بررسی بهتر این موضوع رتبه دانشگاه کارلتون کانادا در طبقه بندی های بین المللی مختلف بیان شده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه کارلتون کانادا
THE Ranking 2022501
QS Ranking 2022601
USN Ranking 2022471

درباره تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا

هزینه های تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا

هر رشته ای شهریه ای متفاوت در دانشگاه کارلتون کانادا دارد. اما به طور میانگین شهریه ای که این دانشگاه سالانه از دانشجویان اخذ می نماید را در سال 2022 می توان به شرح ذیل خلاصه نمود:

  • دانشجویان کانادایی: سالانه 9200CAD (دلار کانادا)
  • دانشجویان بین المللی: سالانه 25379CAD (دلار کانادا)

از جمله رشته های تحصیلی کم طرفدار در دانشگاه کارلتون که خصوصا برای دانشجویان بین المللی به سختی منجر به کاریابی پس از تحصیل در کانادا می شود می توان به رشته تاریخ اشاره نمود. کارشناسی ارشد رشته تاریخ در دانشگاه کارلتون کانادا تا ژانویه 2022 فرصت اپلای دارد و کلاس های ان از سپتامبر 2022 آغاز می گردد. برای اخذ پذیرش رشته تاریخ از دانشگاه کارلتون داشتن حداقل تافل 86 یا آیلتس 6.5 ضروری است. از دیگر رشته هایی که در دانشگاه کارلتون کانادا ارائه می شود می توان به رشته فرهنگ و موسیقی اشاره نمود که دوره کارشناسی ارشد آن که 2 سال به طول می انجامد و متوسط شهریه سالانه 9854€ (یورو) است.

هزینه های زندگی حین تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا

هزینه های زندگی در شهر اتاوا که دانشگاه کارلتون کانادا در آن واقع گردیده برای یک خانواده 4 نفره بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن ماهانه 4280CAD (دلار کانادا)، یعنی 3395$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه های زندگی یک نفر نیز در شهر اتاوا بدون احتساب اجاره بهای آپارتمان، خوابگاه، استودیو و سایر ماهی 1180CAD (دلار کانادا) یا حدود 935$ (دلار آمریکا) است. به طور کلی هزینه زندگی در کانادا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در جدولی که در ادامه ترسیم شده برای محاسبه دقیق تر میانگین اجاره بهای ماهانه در اتاوای کانادا بیان شده است:

نوع مسکنمیانگین اجاره بهای ماهانه در شهر اتاوا (دلار کانادا)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اتاوا1620CAD
آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر اتاوا1270CAD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر اتاوا2715CAD
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر اتاوا2060CAD

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود در خصوص پذیرش و تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :