مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه چوکورووا ترکیه

تحصیل در دانشگاه چوکورووا ترکیه

تحصیل در دانشگاه چوکورووا ترکیه که در سال 1973 تاسیس شده به عنوان یکی از برنامه های رویایی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد. دانشگاه چوکورووا یک دانشگاه دولتی است. این دانشگاه در ابتدا دانشکده کشاورزی بوده که توسط دانشگاه آنکارا در سال 1969 تاسیس شد. همچنین دانشکده پزشکی که توسط دانشگاه آتاتورک در سال 1972 تاسیس شد، دانشگاه چوکورووا را تشکیل دادند. محوطه دانشگاه در 10 کیلومتری مرکز شهر آدانا و در کنار دریاچه و سد سیحان واقع شده است.

این دانشگاه با کارکنان آموزشی 1900 نفره خود، دوره هایی را به بیش از 40000 دانشجوی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. کیفیت تحصیلات، این دانشگاه را در بین 20 موسسه آموزشی برتر ترکیه قرار داده است. این دانشگاه با توجه به رتبه بندی بین المللی در میان 5% برترین مراکز آموزش عالی قرار گرفته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

بررسی موقعیت دانشگاه چوکورووا ترکیه

محوطه دانشگاه چوکورووا که در سمت شرقی دریاچه سیهان قرار گرفته است، بالکالی نام دارد و مساحت 20 کیلومتر مربعی را اشغال می کند. نام بالکالی از نام دهکده ای نشات گرفته است که قبل از ساخت دانشگاه در پردیس فعلی وجود داشت. این محوطه دارای ساختمان های اداری و آموزشی با آزمایشگاه های مجهز برای ارائه خدمات تحقیقاتی در شعب مختلف مجموعه می باشد. امکانات دیگر این پردیس شامل بیمارستان، کتابخانه مرکزی، کافه تریای مرکزی، اقامتگاه معلمان، امکانات اجتماعی و خوابگاه های متعدد است که در مجموع 3500 دانشجو را در خود جای داده است. همچنین سرویس های حمل و نقل عمومی، بین مرکز شهر و دانشگاه، دائما در رفت و آمد می باشند. امکانات اجتماعی نیز در کنار دریاچه و در میان درختان کاج قرار دارد و از منظره منحصر به فردی برخوردار است.

این دانشگاه شامل 10 دانشکده کارشناسی، 3 مدرسه تحصیلات تکمیلی، 7 کالج حرفه ای، یک هنرستان دولتی و یک موسسه تحقیقات زبان های خارجی که در آن، دانشجویان مهارت های زبان انگلیسی خود را ارتقا می دهند. کتابخانه این دانشگاه دسترسی به اینترنت دارد و نشریات ملی و بین المللی بسیاری را در خود جای داده است. اتاق های رایانه نیز برای استفاده دانشجویان در سراسر دانشگاه در دسترس است. این اتاق های رایانه همچنین برای آموزش و تحقیقات علمی به کمک رایانه استفاده می شود. این دانشگاه همچنین امکانات تفریحی از جمله مرکز ورزشی سرپوشیده، استخر شنا، غرفه و زمین های ورزشی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. دانشجویان می توانند در حدود 30 باشگاه دانشجویی عضو شوند و از اوقات فراغت خود به بهترین شکل استفاده کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه چوکورووا ترکیه

به طور کلی، دانشگاه چوکورووا، 80 برنامه کارشناسی، 64 برنامه کارشناسی ارشد و 23 برنامه فنی و حرفه ای ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین دارای مرکز تحقیقات و کاربرد زبان های خارجی است که در آن، به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی تدریس می شود. لازم به ذکر است، زبان تدریس تقریباً در تمام برنامه های دانشگاه ترکی است. با این حال، زبان تدریس در بخش های الکترونیک و مهندسی مکانیک دانشکده مهندسی و معماری، انگلیسی است. همچنین دانشجویان این موسسه، کلاس های مقدماتی اجباری انگلیسی را در کلیه برنامه های دانشکده اقتصاد و علوم اداری می گذرانند.

کلاس های مقدماتی زبان انگلیسی برای دانشجویان ثبت نام شده در بخش های ریاضیات، شیمی و فیزیک دانشکده علوم و ادبیات و برای دانشجویان مهندسی عمران، زمین شناسی، معماری، صنایع و نساجی دانشکده مهندسی و معماری، اختیاری است. همچنین دانشجویان این دانشگاه این فرصت را دارند که از طریق AIESEC و سازمان های مشابه، تحت آموزش های عملی خارج از کشور قرار بگیرند. دانشگاه چوکورووا، نماد آموزش مدرن را در 19 دسامبر 2012، از شورای علمی اروپا دریافت کرد. این دانشگاه از جمله دانشگاه های دولتی معتبر است که تحصیلات دکترا را ارائه می دهد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه چوکورووا ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه چوکورووا ترکیه

دانشگاه چوکورووا یک موسسه آموزشی بزرگ است که بیش از 40000 داوطلب در آزمون های ورودی آن شرکت می کنند. شهروندان خارجی می توانند درخواست های پذیرش خود را به همراه دانشجویان محلی ارسال کنند و نسبت دانشجویان خارجی 2% از کل دانشجویان است. این دانشگاه همچنین در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی نیز حضور فعال دارد. هنگام ثبت نام برای پذیرش در این مرکز، باید تمام مدارک مورد نیاز تهیه شود. لیست مدارک لازم باید به دقت بررسی شود، زیرا ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد.

مدارک لازم جهت پذیرش در این دانشگاه، به شرح زیر می باشد:

  • تمام اسناد دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
  • گذرنامه
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • نامه تشویقی از موسسه های قبلی
  • ارزیابی مدارک تحصیلی

با این حال، پذیرش بر اساس نتایج امتحانات ورودی صورت می گیرد و سال تحصیلی نیز شامل 2 ترم است. اگر متقاضی قصد گذراندن دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود در این دانشگاه را دارد، هزینه ای کمتر از 1000€ (یورو) را در سال پرداخت خواهد کرد. این دانشگاه همچنین بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. جهت اطلاع از هزینه زندگی در ترکیه می توناید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دستاوردهای برجسته دانشگاه چوکورووا ترکیه

از دستاوردهای برجسته این دانشگاه، می توان به معرفی پروفسور اسین ساریو اشاره کرد که یکی از برندگان جایزه ریتر بوده است. اولین جایزه ریتر، که در سال 1989 اهدا شد، یک جایزه بین المللی است و به فارغ التحصیل شایسته مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تسلط دارد. همچنین در زمینه فناوری نساجی، تولید نخ، پارچه فنی و تجزیه و تحلیل الیاف یا محصولات و خدمات کار می کند، اعطاء می شود. دیگر فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه فوات اوکتای (سیاستمدار ترک)، تورگای آوچی (رهبر سیاسی)، هلیل آلت (هنرمند تلویزیونی)، حسین دوندار (رزمی کار ترک)، ابراهیم ادنان ساراکو (استاد دانشگاه ترک) و غیره می باشند. برای مطرح کردن سوالات خود، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :