مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا، یکی از انتخاب های محبوب برای داوطلبان بین المللی و اروپایی جهت آموزش عالی است. دانشگاه پلی تکنیک تورین (به ایتالیایی: Politecnico di Torino) یک دانشگاه دولتی است که در تورین ایتالیا مستقر است. این دانشگاه در سال 1859 تأسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه فنی این کشور است. این دانشگاه چندین دوره در زمینه های مهندسی، معماری و طراحی صنعتی ارائه می دهد. این موسسه به اختصار با نام PoliTO نیز شناخته می شود.

این مرکز یکی از معتبرترین موسسات دولتی در سطح بین المللی و ملی، در زمینه آموزش، تحقیق، انتقال فناوری و خدمات در تمام بخش های معماری و مهندسی در طول بیش از 150 سال بوده است. PoliTO در شمال غربی ایتالیا در یک شهر بین المللی پر جنب و جوش، همراه با 5 پردیس قرار دارد. این پردیس ها با ساختمان های چند منظوره و شبکه ای از مراکز تکنولوژیکی، مجهز شده اند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیشرو به بررسی شرایط تحصیل در این دانشگاه می پردازند.

موقعیت دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

پردیس های دانشگاه پلی تکنیک تورین از ساختار ساختمان های آنگلوساکسون الهام می گیرند که اختصاص داده شده به فعالیت های تحقیقاتی، انتقال فناوری، آموزش تخصصی و خدمات منطقه جامعه می باشند. این محوطه ها شامل اهداف و خدمات آموزشی و پژوهشی برای جامعه محلی هستند. همچنین یک محیط یادگیری چند فرهنگی را برای دانشجویان ارائه می دهد که با کار با شرکت های مدرن ارتباط تنگاتنگی دارد. این شرکت ها در پروژه هایی به دانشجویان فرصت می دهند که بتوانند قبل از فارغ التحصیلی تجربه کار را کسب کنند. PoliTO یک دانشگاه مبتنی بر رایانه است که در آن فناوری های جدید بخشی جدایی ناپذیر از خدمات آموزشی و دانشجویی آن است.

2 کتابخانه اصلی و تعداد زیادی کتابخانه کوچک در بخش های مختلف دانشگاه وجود دارد. کتابخانه ها بیش از 250000 مورد در انبار خود دارند و سالانه اشتراک بیش از 1000 نشریه را دریافت می کنند. برخی از کتاب های موجود متعلق به مجموعه های قدیمی هستند که از کتابخانه های “Scuola di Applicazione per gli ingegneri” و “Museo Industriale” آمده است، برخی دیگر از آن ها در بازارهای باستانی خریداری شده است. دانشگاه پلی تکنیک تورین و برخی از اپراتورهای محلی برای تأمین خوابگاه برای دانشجویان بین المللی، توافقنامه هایی را با هم امضاء کرده اند. به دنبال این موافقتنامه ها، برای مدت محدودی دانشجویانی که از کشورهای دیگر می آیند می توانند از امکان رزرو برخی از اقامتگاه هایی که توسط اپراتورهای خصوصی مدیریت می شوند، برخوردار شوند.

شرایط تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک تورین برنامه های تحصیلی را ارائه می دهد که دارای اعتبار بین المللی هستند که از جمله آن مجموعه گسترده ای از دوره های آموزش به زبان انگلیسی از مقطع کارشناسی تا دکترا می باشند. این برنامه ها عمدتا در زمینه های مهندسی، معماری، طراحی و برنامه ریزی شهری هستند. این موسسه حدود 35000 دانشجو دارد و تقریبا 14% از این تعداد افراد خارجی هستند که یکی از بالاترین درصد در ایتالیا برای ایجاد یک محیط بین المللی و چند فرهنگی می باشد. PoliTO برای گسترش چشم انداز تحصیلی دانشجویان و تشویق آنها، 463 قرارداد بین المللی را با موسسات خارجی منعقد کرده و به آنها ملحق شده است. 130 مورد از این موافقت نامه ها 2 درجه ای هستند. ضمن تحصیل در این دانشگاه پیشنهاد می شود مقاله تحصیل در دانشگاه پادوا ایتالیا را نیز مطالعه بفرمائید.

یکی از اهداف PoliTO به عنوان یک دانشگاه با کیفیت در سطح جهانی، افزایش آگاهی دانشجو از نقش اجتماعی در شهر و کل جامعه است. زیرا افراد و موسسات قادر به ایجاد تغییر در آینده ای پایدار تر هستند. این دانشگاه متعهد به ایجاد یک مدل تدریس است که چالش های جهانی را از طریق راه حل های هماهنگ با طبیعت، فناوری و انسان ها حل کند. دانشگاه پلی تکنیک تورین از دانش جمعی استفاده می کند. همچنین دروس دیگر ارائه شده در این مرکز، مانند رشته های مهندسی هسته ای، فناوری نانو، مهندسی نساجی و غیره می باشند. فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی توسط 11 دپارتمان سازماندهی می شود که در 4 زمینه تحقیقاتی مانند مهندسی عمران و محیط زیست، معماری، طراحی صنعتی، مهندسی صنایع، مدیریت، ریاضیات مهندسی و فناوری اطلاعات ارائه می شوند.

شرایط تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک تورین به عنوان یک دانشگاه بزرگ دارای ظرفیت بیش از 29000 دانشجو، به صورت هم زمان است. متقاضیان خارجی از روند پذیرش مستثنی نیستند. شایان ذکر است که به طور متوسط از هر 6 دانشجو، یک نفر خارجی می باشد. همچنین کادر آموزشی نیز شامل 795 متخصص است. این دانشگاه دارای شرکای بین المللی است که به دانشجویان اجازه می دهد در برنامه های انتقالی شرکت کنند. علاوه بر این، این موسسه دارای پروفایل در رسانه های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، یوتیوب و فیس بوک است که با اسفاده از آن می توان در مورد اخبار روزمره دانشگاه اطلاعات کسب کرد.

مدارک لازم برای پذیرش در این مرکز، به شرح زیر می باشد:

  • کلیه اسناد دانشگاهی
  • فرم درخواست آنلاین
  • گذرنامه
  • شماره تماس
  • آدرس ایمیل
  • جزئیات خانوادگی
  • عکس
  • گواهی زبان محلی (ایتالیایی) و انگلیسی
  • بیمه سلامت و زندگی
  • ویزای دانشجویی

تحصیل در مقطع کارشناسی برای متقاضیان حدود 3000€ (یورو) هزینه خواهد داشت. همچنین کسانی که می خواهند مدرک کارشناسی ارشد خود را در از این دانشگاه دریافت کنند باید آماده پرداخت حداقل 4000€ (یورو) در سال باشند. در مقاله تحصیل در ایتالیا جزییات کامل در باب شرایط آموزش در این کشور شرح داده شده است.

در نمودار زیر هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا به یورو قابل مشاهده است:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا به یورو

اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه پلی تکنیک تورین که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، ظرف چند روز پس از فارغ التحصیلی کار پیدا می کنند. در همین راستا، یک بخش ویژه به نام Stage & Jobs برای بهبود ارتباط بین دانشجویان و صنعت در این موسسه ایجاد شده است. این دانشگاه طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در بین دانشگاه های مهندسی، PoliTO رتبه 33 را کسب کرد. همچنین فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه گالیله فراریس، فرانچسکو پروفومو، کورادینو دی اسکانیو و جان الکان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :