مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش

تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش

تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش، به دلیل برنامه های با کیفیت، از سوی دانشجویان بین المللی، بسیار مورد انتخاب قرار می گیرد. دانشگاه پزشکی وین (Medizinische Universität Wien) یک دانشگاه دولتی واقع در شهر وین است. این موسسه در واقع دانشکده استقلال یافته پزشکی دانشگاه وین (سال 2004) است که در سال 1365 توسط رودولف چهارم، دوک اتریشی، تاسیس شد. این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشکده های پزشکی در جهان، در بین کشور های آلمانی زبان است و پس از دانشگاه چارلز پراگ، دومین دانشکده پزشکی در امپراتوری روم بوده است.

در گزارش رتبه بندی آموزش عالی سال 2022، دانشگاه پزشکی وین در میان 15 دانشگاه برتر پزشکی در اروپا و دارای رتبه 49 جهان در زمینه گروه های بالینی، پیش بالینی و بهداشت ذکر شده است. این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه های اروپایی (EUA) نیز می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما در زمینه های تحصیلی به کشور اتریش خواهند بود.

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش

شهر وین به دلیل فرهنگ و تاریخ غنی، وجود خانه های اپرا و قهوه خانه های معروف شهرت دارد که از سال 2011 توسط یونسکو در فهرست میراث فرهنگی ناملموس قرار گرفته است. این دانشگاه 84 بیمارستان آموزشی معتبر و 2 بخش آموزشی دارد. از سال 2014، دانشجویان دوره کارشناسی، در سال آخر تحصیل، در یکی از بیمارستان ها، دوره کارآموزی خود را می گذرانند. ساختمان اصلی این دانشگاه در محوطه شهری وین قرار دارد. این مرکز شامل 31 کلینیک دانشگاهی و موسسه بالینی و 12 بخش نظری پزشکی است که هر ساله حدود 48000 عمل را انجام می دهند. بیمارستان عمومی وین سالانه حدود 100000 بیمار را تحت درمان سرپایی و 605000 بیمار را تحت درمان سرپایی قرار می دهد.

یکی از نکات برجسته این دانشگاه ساختمان Josephinum آن است که در سال 1785 در زمان ژوزف دوم ساخته شد. یکی از برجسته ترین نمونه های معماری نئو کلاسیک در وین به حساب می آید. اکنون این ساختمان مجموعه ای از میراث دانشگاه را در خود جای داده و شامل مجموعه ای ۶ اتاقه شامل حدود 2000 مدل تشریحی و انسدادی مومی می باشد. این مدل ها ساخته شده در فلورانس، توسط کلمنته سوسینی، تحت نظارت پائولو ماساگنی بین سال های 1784 و 1788 می باشند. همچنین این موزه مدل های واکس آناتومیک را نیز در خود جای داده است. این موسسه، هیچگونه امکانات اقامتی را برای دانشجویان در نظر نگرفته است.

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش

بررسی سیستم تحصیلی دانشگاه پزشکی وین اتریش

دانشگاه پزشکی وین بزرگترین سازمان پزشکی در اتریش و همچنین یکی از موسسات تحقیقاتی سطح بالا در اروپا است. بیمارستان عمومی وین، به عنوان بزرگترین بیمارستان اروپا، با تمام کادر پزشکی را پشتیبانی می کند. این دانشگاه 2 برنامه در مقطع کارشناسی دارد که یکی شاخه های پزشکی و دیگری دندانپزشکی می باشد. این موسسه همچنین یک برنامه کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی را ارائه می دهد که IT را با تحقیقات زیست پزشکی ترکیب می کند. 16 برنامه دکترای مختلف در تحقیقات علوم پایه، 10 برنامه دکترای مختلف در علوم پزشکی کاربردی و 18 دوره تحصیلات تکمیلی دیگر نیز در این دانشگاه ارائه می شوند. این موسسه رویکرد تدریس خود را به عنوان استراتژی سه گانه معرفی می کند، زیرا ترکیبی از تحقیق، آموزش و مراقبت از بیمار است. این دانشگاه اقدامات ویژه ای را با هدف تشویق و حمایت از زنان برای انتخاب شغل های علمی، انجام می دهد.

در حال حاضر، 5 برنامه تحصیلی در دانشگاه پزشکی وین وجود دارد. این برنامه ها شامل برنامه پزشکی انسانی، برنامه دندانپزشکی، کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی، درجه دکترا، دکترای علوم پزشکی کاربردی، می شوند. دوره های پزشکی و دندانپزشکی هر دوره حدود 6 سال طول می کشد. این دوره در اتریش و سوئیس با یک دوره Matura، در آلمان با Abitur یا مدارک مشابه دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مطابقت دارد. زبان تدریس این دوره ها آلمانی است، اما معمولا از دانشجویان انتظار می رود که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. انفورماتیک پزشکی یک مدرک کارشناسی ارشد است و برای استفاده از آن نیاز به ارائه مدرک کارشناسی پزشکی دارد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه پزشکی وین اتریش

دانشگاه پزشکی وین، در سال 2022، حدود 8000 متقاضی برای 660 دوره پزشکی و دندانپزشکی پذیرش شدند که نرخ پذیرش در این موسسه حدود 9% بوده است. پذیرش در این دانشگاه، براساس رتبه بندی در یک آزمون ورودی به نام MedAT انجام می پذیرد. این آزمون هر تابستان همراه با آزمون های ورودی 3 دانشکده پزشکی عمومی اتریش، یعنی دانشکده پزشکی گراتس، دانشکده پزشکی اینسبروک و دانشکده پزشکی یوهانس کپلر لینز، برگزار می شود. روند درخواست قبت نام در این موسسه به صورت آنلاین، انجام می شود. به طور سنتی سال تحصیلی مانند بسیاری دیگر از دانشگاه های اتریش به 2 ترم تقسیم می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه پزشکی وین نسبتا ارزان است و فقط حدود 1800€ (یورو) در سال هزینه دارد.

در نمودار زیر برآورد هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پزشکی وین به یورو قابل مشاهده است:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پزشکی وین به یورو

جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد. مدارک مشترک و لازم برای ثبت نام به شرح زیر هستند:

  • تمام مدارک دانشگاهی و دبیرستانی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی و آلمانی
  • گذرنامه
  • اطلاعات تماس
  • شناسه پست الکترونیک
  • عکس
  • اثبات پرداخت هزینه تحصیل
  • رزومه کاری (در صورت وجود)

نخبگان دانشگاه پزشکی وین اتریش

دانشگاه پزشکی وین، 7 برنده جایزه نوبل وابسته به دانشکده پزشکی را معرفی کرده است. رابرت بارانی، جولیوس واگنر ژورگ و کارل لندشتاینر (کاشف سیستم گروه خونی ABO و عامل ریزوس) و زیگموند فروید (پزشک و مدرس برجسته دانشکده پزشکی) از جمله این نخبه ها می باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه پزشکی وین با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از امکان مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :