مهاجرت تحصیلی فرانسه

تحصیل در دانشگاه پاریس

تحصیل در دانشگاه پاریس

تحصیل در دانشگاه پاریس که از سال 1150 شروع به فعالیت نموده است از برنامه های مورد تقاضا از سوی متقاضیان بین المللی می باشد. این دانشگاه به عنوان یک شرکت مرتبط با مدرسه کلیسای نوتردام در پاریس ظهور کرد و دومین دانشگاه قدیمی اروپا محسوب می شد. همچنین این موسسه رسما در سال 1200 توسط پادشاه فرانسه، فیلیپ دوم و در سال 1215 توسط پاپ اینوسنت سوم به رسمیت شناخته شد. این مرکز در ادامه اغلب به نام کالج الهیاتی خود در سوربون، توسط روبرت د سوربون و پادشاه فرانسوی سنت لوئیس لقب گرفت. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل شرایط تحصیل در این کشور خواهند پرداخت.

شرایط کلی تحصیل در دانشگاه پاریس

در سال 1793، در طول انقلاب فرانسه، دانشگاه پاریس بسته شد. در بند 27 کنوانسیون انقلاب، موقوفات و ساختمان های کالج فروخته شد. دانشگاه جدید فرانسه در سال 1806، 4 دانشکده مستقل جایگزین این ساختمان ها کرد. دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق و اقتصاد، دانشکده علوم، دانشکده پزشکی و دانشکده الهیات، انواع آن می باشند. به طور کلی، در سال 1970، پس از ناآرامی های مدنی در مه 1968، این دانشگاه به 13 موسسه مستقل تقسیم شد. دانشگاه پاریس در قلب پاریس واقع شده است و تعدادی پردیس در اطراف شهر واقع شده است. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسه است که به دلیل برتری در تحقیقات، برنامه های جامع با کیفیت بالا و حمایت از نوآوری در سطح بین المللی شناخته شده است.

محوطه ها و پردیس های آن از منطقه 5 تا منطقه 18 پاریس، در اطراف آن و تا برخی از سرزمین های فرانسوی گسترش می یابد. این دانشگاه که در حدود 20 پردیس و سایت تحقیقاتی واقع شده است، دارای میراث استثنایی است که عمدتا در پاریس و حومه آن واقع شده است. با ترکیب تاریخ، اعتبار و مدرنیته بودن، دانشگاه پاریس کاملا با محیط شهری خود ادغام شده است. این دانشگاه دارای 22 کتابخانه، ایستگاه های کاری خلاقانه مانند فضای همکاری Fablab، امکانات ورزشی و فعالیت ها می باشد. دانشگاه پاریس همچنین رویدادهای فرهنگی را سازماندهی می کند. این دانشگاه از طریق حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است.

شرایط کلی تحصیل در دانشگاه پاریس

بررسی سیستم آموزشی دانشگاه پاریس

دانشگاه پاریس با داشتن جایگاه بین المللی شناخته شده و همچنین مجموعه ای استراتژیک از شرکای دانشگاهی ممتاز در سراسر جهان، دوره های نوآورانه ای را به دانشجویان خود ارائه می دهد. فرانسوی زبان اصلی است در این دانشگاه صحبت می شود. اما برنامه های زیادی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. این موسسه پیشرو ترین دانشگاه تحقیقاتی و چند رشته ای فرانسه است که برنامه های آموزش عالی در سطح جهانی را در بر می گیرد و نوآوری و انتقال دانش را تقویت می کند. برنامه های پیشرفته این دانشگاه، در زمینه های هنرها، علوم انسانی و زبان ها، علوم انسانی، اقتصادی و اجتماعی، علم و تکنولوژی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری ارائه می شوند.

این مرکز یک جامعه دانشگاهی منحصر به فرد است که توسط ارزش های با کیفیت هدایت می شود. آزادی اندیشه در یادگیری، آموزش و تحقیق، خدمت به جامعه و منافع عمومی، با ترکیب تاریخ و مدرنیته، دانشگاه پاریس کاملا با محیط شهری مطابقت دارد. این موسسه دارای مجموعه ای کامل از صلاحیت های علمی است که شیوه های بالینی پزشکی، علوم زندگی و بهداشت، علوم حقوقی و اقتصاد را پوشش می دهد. دانشگاه پاریس با کمک خدمات دانشجویی، دبیرخانه آموزشی و سایر انجمن های دانشجویی، فعالیت های علمی را با هدف کمک به دانشجویان در درک ساختار دانشگاه و همچنین ارائه راه کار های مفید سازماندهی می کند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در فرانسه پیشنهاد ما به شما بررسی مقاله مشخص شده می باشد.

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه پاریس

دانشگاه پاریس دارای بیش از 140 برنامه تحصیل در خارج از کشور و مبادله دانشجو با موسسات آموزشی خارجی با اعتبار بالا است. دانشگاه منچستر، دانشگاه وارویک، دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه رم، دانشگاه مادرید، دانشگاه روتردام، دانشگاه هلسینکی، دانشگاه استکهلم و دانشگاه گنت، از انواع آن هستند. همانطور که گفته شد، این مرکز یک دانشگاه بسیار معتبر است. میزان پذیرش برنامه های کارشناسی فقط 11% است و برخی از برنامه ها فقط تعداد کمی از متقاضیان را می پذیرند. اندازه موسسه پاریس با ظرفیت 19000 دانشجو به عنوان یک موسسه متوسط ​​شناخته می شود. کمیته پذیرش درخواست شهروندان خارجی را می پذیرد. در بین دانش آموزان هر 7 نفر یک خارجی است. کادر علمی شامل بیش از 1600 معلم و استاد است.

لیست مدارک لازم در کشورهای مختلف، امکان دارد، متفاوت باشد. این لیست شامل موارد زیر است:

  • تمام اسناد دانشگاهی
  • فرم درخواست آنلاین
  • گواهینامه مهارت در زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • گذرنامه
  • توصیه نامه ها (MA ، PhD)
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • اعلامیه حمایت مالی

فرایند درخواست به صورت آنلاین دنبال می شود. برای پذیرش در دانشگاه، دانشجویان باید در امتحانات ورودی قبول شوند. شهریه برنامه های کارشناسی به ندرت از 1000€ (یورو) تجاوز می کند. این دانشگاه دارای برنامه های کارشناسی ارشد مقرون به صرفه با هزینه حداقل 1000€ (یورو) در سال است. همچنین در این بخش مطالعه مقاله هزینه زندگی در فرانسه می تواند بسیار مفید واقع گردد.

در نمودار زیر هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پاریس به یورو قابل مشاهده است:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پاریس به یورو

انجمن فارغ التحصیلی دانشگاه پاریس

شبکه فارغ التحصیلان دانشگاه پاریس دارای بیش از 500000 دانشجوی سابق است. دانشجویان فعلی می توانند از تجربیات فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل بهره مند شوند و می توانند از فرصت ها، کارآموزی، برنامه های مطالعه کاری یا مشاغل تازه تاسیس، استفاده کنند. فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه پاریس از جمله اولیویر براندیکورت (پزشک و مدیرعامل سابق سانوفی)، فرانسوا فیون (نخست وزیر سابق فرانسه)، بئاتریس گالیون ملنک (بنیانگذار آزمایشگاه سیستم پیچیده آثار انسانی یونسکو) و نادی حکیم (جراح و نایب رئیس انجمن سلطنتی دارو) و غیره می باشند. شما می توانید برای کسب آگاهی از اطلاعات بیشتر و تبادل نظر، با مشاوران دلسوز و کار آزموده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :