مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا

تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا

تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا به دلیل داشتن اساتید مطرح و سطح علمی بالا گزینه معقولی برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد. البته از آن جایی که جزء 100 دانشگاه برتر دنیا نیست، در قیاس با برخی دانشگاه های دیگر کانادا از جمله دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو و غیره، اخذ پذیرش از دانشگاه ویکتوریا برای دانشجویان خارجی به مراتب ساده تر خواهد بود. کانادا کشوری توسعه یافته با قدرت نفوذ سیاسی و اقتصادی در سطح بین المللی است که پاسپورت آن در دنیا طی سال 2022 رتبه 9 را دارد. همین مسائل به علاوه این که اخذ اقامت پس از تحصیل و تابعیت کانادا در قیاس با کشورهای اروپایی از جمله سوئیس و فنلاند، به مراتب ساده تر است سبب شده افراد زیادی از سرتاسر دنیا از جمله ایران، دانشگاه های کانادا مثل دانشگاه ویکتوریا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نمایند.

از دیگر مزایای زندگی و تحصیل در کانادا می توان به امکان کار دانشجویی در این کشور اشاره نمود. این در حالی است که برخی از کشورهای دنیا از جمله مکزیک، امارات، آذربایجان، چین، ژاپن و غیره به دانشجویان غیر بومی یا به عبارتی دانشجویان بین المللی اجازه مشغول شدن به کار ضمن تحصیل را نمی دهند. کانادا همچنین از نظر هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه ها نیز جزو کشورهای خیلی گران دنیا به حساب نمی آید. هرچند نه تنها تحصیل رایگان ندارد بلکه از دانشجویان غیر بومی شهریه بیشتری هم اخذ می کند.

با این حال بهترین راه مهاجرت به کانادا در سال 2022 مهاجرت تحصیلی است و در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به این موضوع به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا چقدر است؟
  • رنکنیگ دانشگاه ویکتوریا کانادا در طبقه بندی های جهانی چگونه است؟

درباره تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا

دانشگاه ویکتوریا کانادا دانشگاهی دولتی و تحقیق محور است که در استان بریتیش کلمبیا که یکی از استان های گران کانادا محسوب می شود واقع گردیده است. البته دانشگاه ویکتوریا به طور دقیق در شهر ویکتوریای این استان قرار دارد که در قیاس با ونکوور، شهر ارزان تری است. دانشگاه ویکتوریای کانادا تا سال 1963 به عنوان کالج فعالیت می کرد. اما بعد از آن به عنوان دانشگاه فعالیت خود را آغاز نمود.

سیاستمداران و حقوقدان های زیادی از دانشگاه ویکتوریا کانادا فارغ التحصیل شده اند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • جودی ویلسون-ریبولد
  • رونا امبروز
  • راسل براون

دانشگاه ویکتوریا تقریبا سطح علمی خوبی دارد، به همین دلیل موفق شده جایگاه نسبتا رضایت بخشی در طبقه بندی های بین المللی به دست آورد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

در جدولی که در ادامه ترسیم شده رتبه این دانشگاه از دید طبقه بندی های مختلف نشان داده شده است:

لیست طبقه بندی های بین المللیدانشگاه دانشگاه ویکتوریا کانادا
رتبه رنکینگ 2022351
رنگینگ QS 2022370

هزینه های تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا

هر رشته ای در دانشگاه ویکتوریا هزینه های متفاوتی دارد که البته به مقطع تحصیلی هم مرتبط است. غالبا رشته های مختلف شهریه سالانه بالاتری در مقطع کارشناسی ارشد در قیاس با کارشناسی دارند. همچنین شهریه ای که از دانشجویان کانادایی یا کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند اخذ می شود، کم تر از شهریه ای است که دانشجویان بین المللی بابت تحصیل باید به دانشگاه ویکتوریا بپردازند. البته ارقام مذکور تنها راجع به میانگین شهریه دانشگاه ویکتوریا کانادا است.

تحصیل در رشته زبان فرانسوی در دانشگاه ویکتوریا در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله است و شهریه سالانه آن برای دانشجویان کانادایی 4252CAD (دلار کانادا) می باشد. جهت اخذ پذیرش از مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان فرانسه از این دانشگاه تا ماه مه 2022 فرصت دارد، اما کلاس ها از سپتامبر 2022 آغاز می گردد. یکی دیگر از رشته های پرطرفدار در دانشگاه ویکتوریا رشته تکنولوژی موسیقی است که در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال طول می کشد و شهریه سالانه آن برای کانادایی ها 3376CAD (دلار کانادا) می باشد. برای اخذ پذیرش از رشته فوق دانشجویان تا دسامبر 2022 فرصت دارند هر چند کلاس ها از سپتامبر 2022 آغاز می گردد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا

هزینه های زندگی حین تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا

ویکتوریا اگرچه در قیاس با ونکوور ارزان تر استt اما جزء شهرهای گران کانادا می باشد که در استان بریتیش کلمبیا واقع گردیده است. زندگی در این ویکتوریا کانادا برای یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره مسکن ماهانه 4150CAD (دلار کانادا) به طور متوسط هزینه دارد که معادل حدودا 3290$ (دلار آمریکا) می باشد. همچنین زندگی در این شهر برای یک نفر بدون در نظر گرفتن اجاره بهای ماهانه به طور متوسط 1135CAD (دلار کانادا) یعنی معادل حدودا 890$ (دلار آمریکا) هزینه دارد. البته به ارقام گفته شده در خصوص هزینه های زندگی در شهر ویکتوریا کانادا باید مبلغ اجاره بهای ماهانه را نیز افزود.

در جدولی که در ادامه در خصوص هزینه زندگی در کانادا ترسیم شده مطابق قیمت های سال 2022 این موضوع بیان گردیده است:

نوع مسکنمتوسط اجاره بهای ماهانه در شهر ویکتوریا کانادا (دلار کانادا)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1620CAD
آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر1350CAD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2859CAD
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر2325CAD

کار پس از تحصیل در کانادا

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ویکتوریا دانشجویان 3 سال فرصت دارند همچنان اقامت کانادا را داشته باشند و دنبال کار بگردند. با کاریابی در کانادا فرد می تواند ویزای کاری کانادا را اخذ کند یا اگر امتیازات لازم در سیستم ورود سریع (express entry) را اخذ کرده باشد مستقیما اقامت دائم کانادا (PR) بگیرد. لازم به ذکر است در سیستم ورود سریع یا همان اکسپرس انتری افراد بابت موارد مختلف از جمله سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و غیره امتیاز می گیرند. بدین ترتیب یکی از مواردی که امتیازات بالایی به دنبال دارد سابقه کار یا تحصیل در کشور کانادا می باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا می توانند برای بررسی شدن شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :